Drumul unde 16.000 de soferi isi risca zilnic viata a devenit si mai periculos. Harta punctelor negre de pe "soseaua mortii"
Cel mai aglomerat drum din Romania ramane in continuare si cel mai periculos. Este vorba despre DN1, cu tristul renume de “soseaua mortii”.
Compania de drumuri nu va moderniza nici in acest an, infrastructura sigurantei rutiere. Nu a cheltuit banii in timp util, asa ca guvernul i-a taiat la rectificarea bugetara. Cu alte cuvinte, uitati de separatoarele de drumuri, sensuri giratorii, sau pasarelele pentru pietoni.
DN1, ora 14-intrarea in Bucuresti. Pe cel mai aglomerat si periculos drum national din Romania, a avut loc si astazi un accident. Putin a lipsit ca aceasta masina, lovita din spate de o alta, sa sara peste trotuarul micut si sa ajunga pe contrasens.
Alegeri 2024
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
Cauza principala, lipsa unei infrastructuri gandite sa protejeze soferii in conditii de trafic aglomerat. Cu alte cuvinte, 16 mii de soferi isi pun viata in pericol in fiecare zi.
"Astfel de zone periculoase exista cu zecile pe DN1. Soferii se pun in pericol si forteaza acceleratia ca sa reuseasca sa treaca. Desi aici exista suficient spatiu pentru amenajarea unui sens giratoriu, din pacate nu se face nimic”, a relatat Vitalie Cojocari, correspondent ProTV.
Si nu doar sensuri giratorii. Montarea de separatoare intre benzi poate fi o solutie acolo unde exista multi soferi iresponsabili sau neatenti, care fie intorc, fie depasesc pe linie dubla continua.
"Autoritatile ar putea reduce numarul de accidente si, respectiv, ar putea salva vieti daca ar monta separatoare intre sensuri aici pe DN1. Din pacate, acest lucru nu se intampla, desi, culmea, bani in buget exista”, a relatat Vitalie Cojocari, correspondent ProTV.
Proiectul destinat constructiei de separatoare, sensuri giratorii, pasarele, treceri de pietoni pe DN1 are un buget de aproape 15 milioane de euro. Banii nu au fost cheltuiti, asa ca sumele alocate pentru acest an, un sfert din total, au fost taiate de Guvern. Surse din CNADNR sustin ca modernizarea infrastructurii pentru siguranta circulatiei rutiere de pe DN 1 nu a fost posibila in 2015 pentru ca firmele care au castigat licitatiile au dat faliment.
Ramanem asadar cu punctele negre din trafic, extrem de periculoase. De pilda, intre Bucuresti si Ploiesti politia a stabilit 5 zone de cate un kilometru, unde in cinci ani au loc minimum10 accidente cu cel putin 10 morti.