Drumul unde 16.000 de soferi isi risca zilnic viata a devenit si mai periculos. Harta punctelor negre de pe "soseaua mortii"

×
Codul embed a fost copiat

Cel mai aglomerat drum din Romania ramane in continuare si cel mai periculos. Este vorba despre DN1, cu tristul renume de “soseaua mortii”.

Compania de drumuri nu va moderniza nici in acest an, infrastructura sigurantei rutiere. Nu a cheltuit banii in timp util, asa ca guvernul i-a taiat la rectificarea bugetara. Cu alte cuvinte, uitati de separatoarele de drumuri, sensuri giratorii, sau pasarelele pentru pietoni.

DN1, ora 14-intrarea in Bucuresti. Pe cel mai aglomerat si periculos drum national din Romania, a avut loc si astazi un accident. Putin a lipsit ca aceasta masina, lovita din spate de o alta, sa sara peste trotuarul micut si sa ajunga pe contrasens.

Cauza principala, lipsa unei infrastructuri gandite sa protejeze soferii in conditii de trafic aglomerat. Cu alte cuvinte, 16 mii de soferi isi pun viata in pericol in fiecare zi.

Citește și
autostrada Lugoj-Deva
Lucrarile la autostrada Lugoj-Deva au fost suspendate. Problemele intampinate: un cimitir ilegal si o pestera cu lilieci

"Astfel de zone periculoase exista cu zecile pe DN1. Soferii se pun in pericol si forteaza acceleratia ca sa reuseasca sa treaca. Desi aici exista suficient spatiu pentru amenajarea unui sens giratoriu, din pacate nu se face nimic”, a relatat Vitalie Cojocari, correspondent ProTV.

Si nu doar sensuri giratorii. Montarea de separatoare intre benzi poate fi o solutie acolo unde exista multi soferi iresponsabili sau neatenti, care fie intorc, fie depasesc pe linie dubla continua.

"Autoritatile ar putea reduce numarul de accidente si, respectiv, ar putea salva vieti daca ar monta separatoare intre sensuri aici pe DN1. Din pacate, acest lucru nu se intampla, desi, culmea, bani in buget exista”, a relatat Vitalie Cojocari, correspondent ProTV.

Proiectul destinat constructiei de separatoare, sensuri giratorii, pasarele, treceri de pietoni pe DN1 are un buget de aproape 15 milioane de euro. Banii nu au fost cheltuiti, asa ca sumele alocate pentru acest an, un sfert din total, au fost taiate de Guvern. Surse din CNADNR sustin ca modernizarea infrastructurii pentru siguranta circulatiei rutiere de pe DN 1 nu a fost posibila in 2015 pentru ca firmele care au castigat licitatiile au dat faliment.

Ramanem asadar cu punctele negre din trafic, extrem de periculoase. De pilda, intre Bucuresti si Ploiesti politia a stabilit 5 zone de cate un kilometru, unde in cinci ani au loc minimum10 accidente cu cel putin 10 morti.
 

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Cimitirul si liliecii care n-au mai ajuns in studiu. Ce urmeaza pe segmentul de 11km de autostrada unde s-a intrat in pauza
Cimitirul si liliecii care n-au mai ajuns in studiu. Ce urmeaza pe segmentul de 11km de autostrada unde s-a intrat in pauza

Inspectoratul de stat in constructii a oprit lucrarile pe 11 kilometri din autostrada Bucuresti - Sibiu - Nadlac pentru lipsa autorizatiei de constructie.

Lucrarile la autostrada Lugoj-Deva au fost suspendate. Problemele intampinate: un cimitir ilegal si o pestera cu lilieci
Lucrarile la autostrada Lugoj-Deva au fost suspendate. Problemele intampinate: un cimitir ilegal si o pestera cu lilieci

Inspectoratul de stat in constructii a dispus suspendarea lucrarilor pe un tronson de 11 kilometri din autostrada Lugoj-Deva, deoarece constructorul nu avea autorizatie de constructie, a anuntat in marti seara Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale.

Ponta:
Ponta: "Sper sa repare din banii lor". Cine plateste factura marii rusini de pe segmentul de autostrada ce a fost demolat

Compania care a facut autostrada Orastie-Sibiu trebuie sa reconstruiasca portiunea afectata de fisuri, pe banii sai. O spun premierul Victor Ponta, Ministrul Transporturilor, dar si directorul CNADNR.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.