Germania testează primele trenuri cu hidrogen. Cum funcționează

×
Codul embed a fost copiat

Germania testează de câteva zile primele trenuri care folosesc hidrogenul drept combustibil. Acesta intră în nişte pile speciale care produc energie electrică, iar aceasta alimentează motoarele electrice care pun trenul în mişcare.

Pilele cu hidrogen au ca produs secundar, în loc de gaze de eşapament, banala apă. Trenul va fi experimentat şi în alte regiuni în următorii trei ani.

Două trenuri Coradia iLint fac zilnic câte trei-patru curse între patru oraşe din nordul Germaniei, transportând navetişti. Traseul a fost ales pentru că sunt linii neelectrificate, pe care circulă în mod obişnuit garnituri diesel. Trenurile cu hidrogen sunt o alternativă prietenoasă cu mediul.

Ştefan Schrank, director de proiect: "De fapt e un tren electric, dar care nu-şi ia energia de la o linie electrică, ci de la un motor cu pilă de combustie. Pila e alimentată cu hidrogen care e combinat cu oxigen pentru a crea energia electrică."

Cu o singură alimentare, trenul poate circula în jur de 1.000 de kilometri, având o viteză maximă de 140 de kilometri pe oră, comparabilă cu a unuia alimentat cu motorină.

Citește și
oameni strada
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare

Ideea înlocuirii combustibililor fosili cu hidrogen există de câteva decenii, dar nu a prins prin comparaţie cu alte tehnologii. Preţul e unul dintre motive, dar producătorul afirmă că diferenţa se amortizează.

Ştefan Schrank, director de proiect: "Un asemenea tren va fi folosit circa 30 de ani. Dacă luaţi în calcul toate elementele - costul trenului, întreţinerea şi cât timp va fi folosit - veţi vedea că e deja mai rentabil să foloseşti hidrogen decât diesel."

O altă problemă e cum anume se obţine hidrogenul, pentru că unele metode sunt poluante. Cel mai ieftin hidrogen se obţine tot din hidrocarburi!

Jens Hilgenberg, expert în transporturi: "Un tren cu hidrogen e curat în măsura în care hidrogenul pe care îl foloseşte e curat. Trebuie văzut cum e produs."

Compania constructoare afirmă că îl va produce prin electroliză sau alte metode nepoluante şi promite să construiască staţii de alimentare de-a lungul rutelor pe care operează trenurile sale.

 

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare

Economia României rămâne pe plus, chiar dacă avansul e mai lent față de anii trecuți. Cel mai vizibil semnal este scăderea consumului: în octombrie, vânzările din magazinele fizice și online au coborât pentru a treia lună la rând.

România atrage investiții străine majore în Arad și Sibiu. Totuși, peste 1.500 de angajați își pierd locurile de muncă
România atrage investiții străine majore în Arad și Sibiu. Totuși, peste 1.500 de angajați își pierd locurile de muncă

România rămâne atractivă pentru companiile străine, care anunță investiții în fabrici noi sau extinderi ale celor prezente. Nemții, de exemplu, vin cu bani mulți în Arad și Sibiu.

Un deceniu de Brexit. Un studiu arată cum a început să cadă economia Marii Britanii după votul care a scos-o din UE
Un deceniu de Brexit. Un studiu arată cum a început să cadă economia Marii Britanii după votul care a scos-o din UE

La aproape un deceniu după referendumul privind Brexit-ul, Marea Britanie s-a îndepărtat brusc de traiectoria pe care o avea înainte de anul 2016, ajungând la o eroziune lentă și constantă a investițiilor, productivității și poziției sale globale.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.