Germania testează primele trenuri cu hidrogen. Cum funcționează

Ultimul update: Duminica 30 Septembrie 2018 11:08
Data publicarii: Duminica 30 Septembrie 2018 10:42
Categorie: Financiar

Germania testează de câteva zile primele trenuri care folosesc hidrogenul drept combustibil. Acesta intră în nişte pile speciale care produc energie electrică, iar aceasta alimentează motoarele electrice care pun trenul în mişcare.

Pilele cu hidrogen au ca produs secundar, în loc de gaze de eşapament, banala apă. Trenul va fi experimentat şi în alte regiuni în următorii trei ani.

Două trenuri Coradia iLint fac zilnic câte trei-patru curse între patru oraşe din nordul Germaniei, transportând navetişti. Traseul a fost ales pentru că sunt linii neelectrificate, pe care circulă în mod obişnuit garnituri diesel. Trenurile cu hidrogen sunt o alternativă prietenoasă cu mediul.

Ştefan Schrank, director de proiect: "De fapt e un tren electric, dar care nu-şi ia energia de la o linie electrică, ci de la un motor cu pilă de combustie. Pila e alimentată cu hidrogen care e combinat cu oxigen pentru a crea energia electrică."

Cu o singură alimentare, trenul poate circula în jur de 1.000 de kilometri, având o viteză maximă de 140 de kilometri pe oră, comparabilă cu a unuia alimentat cu motorină.

Ideea înlocuirii combustibililor fosili cu hidrogen există de câteva decenii, dar nu a prins prin comparaţie cu alte tehnologii. Preţul e unul dintre motive, dar producătorul afirmă că diferenţa se amortizează.

Ştefan Schrank, director de proiect: "Un asemenea tren va fi folosit circa 30 de ani. Dacă luaţi în calcul toate elementele - costul trenului, întreţinerea şi cât timp va fi folosit - veţi vedea că e deja mai rentabil să foloseşti hidrogen decât diesel."

O altă problemă e cum anume se obţine hidrogenul, pentru că unele metode sunt poluante. Cel mai ieftin hidrogen se obţine tot din hidrocarburi!

Jens Hilgenberg, expert în transporturi: "Un tren cu hidrogen e curat în măsura în care hidrogenul pe care îl foloseşte e curat. Trebuie văzut cum e produs."

Compania constructoare afirmă că îl va produce prin electroliză sau alte metode nepoluante şi promite să construiască staţii de alimentare de-a lungul rutelor pe care operează trenurile sale.

 

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

VIDEO PROTVPLUS.RO
nunta
Cuplurile căsătorite, în vizorul ANAF. Riscă amendă de 5.000 de lei
”Cea mai mare fraudă fiscală din istoria Europei”: 55 de miliarde de euro
Românii care au făcut nuntă, luați la întrebări de ANAF. Ce cupluri vor primi solicitări
Fiscul ia în vizor nunțile: formularele trimise tinerilor căsătoriți. Amenzi de 2.000-5.000 de lei
Mega-proiectul cu care chinezii schimbă fața Europei Centrale și de Est. Poziția României
A opta lună, cea mai mare rată anuală a inflaţiei din UE. Cu cât au crescut prețurile
Banca Nationala a Romaniei
BNR limitează gradul de îndatorare. Care sunt noile condiții de creditare
Cazurile românilor care au primit zeci de mii de euro pentru a se muta în mediul rural
Tarom reduce prețurile pe cursele interne. Cât costă biletele dus-întors
SUA, Singapore şi Germania, cele mai competitive ţări din lume. Locul ocupat de România
O bancă dispare din România, la 31 decembrie. Ce se întâmplă cu clienții și creditele
Cum aflați la ce fond de pensii privat sunteți și câți bani aveți în cont