Germania testează primele trenuri cu hidrogen. Cum funcționează

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Duminica 30 Septembrie 2018 10:42
Categorie: Financiar

Germania testează de câteva zile primele trenuri care folosesc hidrogenul drept combustibil. Acesta intră în nişte pile speciale care produc energie electrică, iar aceasta alimentează motoarele electrice care pun trenul în mişcare.

Pilele cu hidrogen au ca produs secundar, în loc de gaze de eşapament, banala apă. Trenul va fi experimentat şi în alte regiuni în următorii trei ani.

Două trenuri Coradia iLint fac zilnic câte trei-patru curse între patru oraşe din nordul Germaniei, transportând navetişti. Traseul a fost ales pentru că sunt linii neelectrificate, pe care circulă în mod obişnuit garnituri diesel. Trenurile cu hidrogen sunt o alternativă prietenoasă cu mediul.

Ştefan Schrank, director de proiect: "De fapt e un tren electric, dar care nu-şi ia energia de la o linie electrică, ci de la un motor cu pilă de combustie. Pila e alimentată cu hidrogen care e combinat cu oxigen pentru a crea energia electrică."

Cu o singură alimentare, trenul poate circula în jur de 1.000 de kilometri, având o viteză maximă de 140 de kilometri pe oră, comparabilă cu a unuia alimentat cu motorină.

Ideea înlocuirii combustibililor fosili cu hidrogen există de câteva decenii, dar nu a prins prin comparaţie cu alte tehnologii. Preţul e unul dintre motive, dar producătorul afirmă că diferenţa se amortizează.

Ştefan Schrank, director de proiect: "Un asemenea tren va fi folosit circa 30 de ani. Dacă luaţi în calcul toate elementele - costul trenului, întreţinerea şi cât timp va fi folosit - veţi vedea că e deja mai rentabil să foloseşti hidrogen decât diesel."

O altă problemă e cum anume se obţine hidrogenul, pentru că unele metode sunt poluante. Cel mai ieftin hidrogen se obţine tot din hidrocarburi!

Jens Hilgenberg, expert în transporturi: "Un tren cu hidrogen e curat în măsura în care hidrogenul pe care îl foloseşte e curat. Trebuie văzut cum e produs."

Compania constructoare afirmă că îl va produce prin electroliză sau alte metode nepoluante şi promite să construiască staţii de alimentare de-a lungul rutelor pe care operează trenurile sale.

 

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

VIDEO PROTVPLUS.RO
Gaze
Prețul gazelor naturale, plafonat la 68 lei/MWh din cauza ”comportamentului producătorilor”
Românii vor putea să se retragă de la Pilonul II de pensii. Condițiile anunțate
Începe programul ”rabla pentru electrocasnice”. Ce valoare vor avea voucherele
Cei mai buni angajatori din România în 2018. În top 10 se află și două instituții de stat
Ministrul Mediului Grațiela Gavrilescu a făcut precizări despre viitoarea taxă auto
Programul “Rabla” pentru electrocasnice. Ce aparate se pot cumpăra cu voucherele de la stat
Londra
Brexitul dărâmă economia Marii Britanii și o bagă în recesiune. Anunțul făcut la Londra
Săptămâna de lucru de 4 zile și plata pentru 5 devine realitate. Ce au observat angajatorii
Românii au tendința să cheltuiască tot mai mult de Sărbători. Sfaturile economiștilor
Condiții drastice pentru europenii care vor să se angajeze în Marea Britanie, după Brexit
Comisia Europeană cere României să recupereze de la Oltchim ajutoare de 335 milioane euro
România e din nou țara din UE în care prețurile s-au scumpit cel mai mult