Țara cu cel mai bun randament economic din lume. Este al 11-lea an consecutiv de creștere


Ultimul update: Joi 17 August 2017 15:18
Data publicarii: Luni 14 August 2017 11:55
Categorie: Stiri Economice
Japonia

Economia Japoniei a crescut mult mai puternic decat au estimat specialiștii, în al 2-lea trimestru al anului, prelungind linia creșterii neîntrerupte de 11 ani, arată datele guvernamentale, citate de New York Times.

Publicatia americană subliniază că cea mai bună veste din această știe, pentru japonezi, este faptul ca o mare parte din această creștere este una locală.

Guvernul Japoniei a încercat să stimuleze economia printr-un program cunoscut sub numele de Abenomics, un joc de cuvinte inspirat de numele premierului Shinzo Abe. Această strategie a ajutat exporturile Japoniei, însă a avut rezultate mici în ceea ce privește creșterea veniturilor locuitorilor sau puterea de cumpărare.

Acum, această situație s-ar putea schimba - mai notează The New York Times.

Datele arată că la această ultimă creștere economică au contribuit semnificativ cheltuielile consumatorilor japonezi și ale firmelor - mai mult decât schimburile economice cu restul lumii. Iar acest lucru este un semn încurajator pentru cea de a 3-a putere economică a lumii, după Statele Unite ale Americii și China.

Ce s-a întâmplat?

Produsul Intern Brut al Japoniei a crescut cu 4 % în termeni anuali, în ultimele 3 luni, până în iunie, a anunțat Cabinetul premierului într-o estimare preliminară, la începutul acestei săptămâni.

Astfel, economia s-a dezvoltat 6 trimestre consecutive, însă este pentru prima dată când atinge o perioadă atât de lungă fără contracție, din 2005-2006 și până acum.

De unde a venit creșterea?

În mod neobișnuit, chiar din Japonia. Încă de la începutul dezvoltării, comerțul extern a fost principalul motor, care a fost ajutat și de refacerea economiei globale. Iar programul Abenomics a cerut băncii centrale a Japoniei să injecteze și mai mulți bani în sistemul financiar.

Acest lucru a produs slăbirea monedei locale, care produce mașini japoneze, electronice și alte asemenea produse care sunt competitive când se vând peste hotare. Multinaționale precum Toyota au profitat de acest lucru, însă tactica a dat nu a reușit să sporească în mod semnificativ cheltuielile de consum la domiciliu.

Exporturile sunt încă cruciale pentru economie.

Însă japonezii cumpără și mai multe bunuri din străinătate: o creștere puternică a importurilor în trimestrul al treilea a însemnat că, comerțul a reprezentat o piedică netă a PIB-ului.

Sursa: New York Times

VIDEO PROTVPLUS.RO