Cronometrul unui drum prin Bucuresti cu bicicleta. Ajungi la destinatie mai repede decat cu masina
Scumpirea benzinei, majorarea taxelor, dar si traficul infernal ii determina pe multi romani sa renunte la masini in favoarea bicicletei. Anul trecut, in tara noastra s-au vandut aproximativ 300 de mii de biciclete si doar 100 de mii de masini.
Va propunem o confruntare inedita in traficul bucurestean la o ora de varf: biciclist versus sofer.
"Traseul ales: Piata Victoriei - Piata Obor. Sunt vreo 3 kilometri si jumatate si hai sa vedem cine va castiga: cei 120 de cai sau o simpla bicicleta" a fost pariul pus de corespondentul Stirilor ProTV, Paul Angelescu.
Masina ia un mic avans la plecarea din Piata Victoriei, insa bicicleta recupereaza repede terenul pierdut la primul semafor.
Pana la intersectia cu Dorobanti suntem aproape la egalitate. Masina o ia chiar de cateva ori inainte. Insa, in Dorobanti, traficul si semafoarele blocheaza masina, in timp ce bicicleta incepe sa castige teren. Isi croieste cu usurinta cale prin coloana de autoturisme.
12 minute si 46 de secunde mai tarziu bicicleta ajunge la Piata Obor. Masina a ramas in urma.
Sa nu credeti insa ca exista limita de varsta. Doamna Nicoleta are 50 de ani si in ultimii 4 a mers zi de zi la munca pe bicicleta desi are carnet si conduce de cateva decenii.
Si uite asa comerciantii de biciclete au trecut cu usurinta peste criza.
Pretul unei biciclete porneste de la 300 de lei, una de firma costa intre 1000 si 3000 de lei, iar modelele de top ajung si la 18000 de lei, adica 4500 de euro. Autoritatile, dar si biciclistii profesionisti recomanda purtarea unei casti de protectie de fiecare data cand iesiti la plimbare. Desi ciclismul urban are beneficiile lui pentru sanatate exista si un mare minus. Gazele de esamente pe care le inhalalati in traficul aglomerat.