Caile PRIVATE Romane. Cum au reusit companiile particulare sa faca bani, acolo unde statul a esuat
In Romania, o tara in care nasul este inca la putere in trenul de stat, cei din companiile particulare demonstreaza ca pot face bani si pe calea ferata.
Culmea, acest lucru se intampla chiar pe liniile la care cei de la CFR Calatori au renuntat pentru ca ar fi fost total neprofitabile.
Reporterii ProTV au mers pe un astfel de traseu, pentru a vedea cum au reusit privatii acolo unde statul si-a declarat incompetenta.
Alegeri 2024
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
Imagini au fost surprinse pe ruta Bucuresti-Oltenita. O zona rau famata, de unde CFR Calatori si-a retras trenurile din cauza furturilor de fier si a miilor de blatisti.
Linia a fost inchiriata pentru 140.000 de lei pe an, iar compania castigatoare si-a pus pe sine propriile garnituri. Ca prin minune problemele au disparut.
Cea mai grava problema a trenului, siguranta calatoriei, a fost rezolvata foarte simplu. In primul rand au fost instalate camere de supraveghere. Apoi, a fost angajata o firma de paza.
Firma si-a facut un cont special de reclamatii pe Facebook pentru a raspunde in timp real calatorilor care, supriza, au inceput sa-si cumpere tichete.
Cu ajutorul sutelor de camere video au disparut si furturile.
CFR Calatori circula cu 2 trenuri pe zi la o viteza de 20 de km/h, ducea 600 de oameni care, daca aveau bilet, plateau 7 lei si 30 de bani. Astazi, cele 16 trenuri private merg cu 50 de km/h, duc 3000 de calatori, iar biletul e chiar mai ieftin.
Pentru asta, compania a investit 100.000 de euro.
Ce raspund cei de la stat: "CFR Calatori s-a aflat in situatia de a angaja cheltuieli care nu aveau acoperire in incasarile de pe aceasta sectie."
"Statul este un prost manager. Este o investitie care se recupereaza in timp, in anii ce vor urma datorita cresterii vitezei", spune Constantin Oprea, reprezentant Transferoviar Calatori.
Mai ales ca primeste subventii. In 2013 statul va plati subventii de 250 de milioane de euro. 22%, adica 56 de milioane de euro, vor ajunge la cele trei companii private care opereaza in Romania.