Business Insider: O fuziune între Tesla şi SpaceX ar fi tranzacţia deceniului

Ultimul update: Vineri 26 Ianuarie 2018 17:50
Data publicarii: Duminica 10 Decembrie 2017 10:51
Categorie: Financiar
Tesla Model 3

O fuziune între Tesla şi SpaceX ar putea fi tranzacţia deceniului.

Aceasta i-ar permite şefului celor două companii, Elon Musk, să evite presiunile de a publica două runde de rezultate şi estimări financiare şi cele provocate de investitorii pe termen scurt, potrivit unei analize realizate de Business Insider.

În 2016, Tesla a fuzionat cu SolarCity, care avea dificultăţi financiare, iar Elon Musk a devenit directorul general al companiei rezultate în urma fuziunii. Operaţiunea nu a afectat Tesla în 2017, iar acţiunile companiei au urcat peste 300 de dolari pe unitate, conferindu-i o capitalizare de peste 50 de miliarde de dolari.

Asta nu însemnă că nu a fost un acord prost. Bilanţul contabil al Tesla a fost împovărat cu datoriile SolarCity, iar compania, care era iniţial doar producător auto, a devenit dintr-o dată responsabilă cu lansarea unui nou model de panou solar pentru acoperişuri, într-o perioadă în care trebuia să pregătească lansarea producţiei de masă a Model 3.

Producţia Model 3 este cu mult întârziată şi, cu toate că noile panouri solare sunt atrăgătoare, divizia SolarCity a Tesla nu este mai organizată ca acum un an.

Musk este şi director general al SpaceX, iar săptămâna trecută un analist al Morgan Stanley, Adam Jonas, a spus că o fuziune cu Tesla ar aduce economii mari.

Mecanismele fuziunii SpaceX-Tesla sunt neclare şi supuse speculaţiilor. În iulie, SpaceX a atras 350 de milioane de dolari, conferindu-i o capitalizare de 21 de miliarde de dolari. Eventualitatea listării la bursă a SpaceX este discutată de mult timp.

Este însă posibil ca Musk să nu dorească să conducă încă o companie listată la bursă. El şi-a exprimat o anumită exasperare după listarea Tesla, în condiţiile în care investitorii exercită permanent presiuni asupra companiei.

Misiunea SpaceX este mai ambiţioasă ca a Tesla, călătoria pe Marte, iar compania a impresionat sectorul spaţial prin lansarea frecventă de rachete.

Tesla nu deţine suficiente fonduri pentru a prelua direct SpaceX, aşa că investitorii ar trebui să accepte o tranzacţie bazată în mare parte pe acţiuni, iar pentru unii ar avea sens.

După oferta publică iniţială a Tesla, din 2010, acţiunile companiei s-au apreciat cu peste 1.000%, iar mai mulţi analişti au spus că acţiunile au potenţialul să crească cu sute de dolari, faţă de nivelul actual.

Din punct de vedere managerial, reunirea sub acelaşi acoperiş a maşinilor electrice, a energiei solare şi a explorării spaţiului poate calma temerile că Musk s-a extins prea mult.

Spre deosebire de SolarCity, SpaceX nu are datorii uriaşe, dar riscurile sunt mai mari. Activităţile din industria spaţială costă foarte mult şi atunci când totul merge foarte bine, dar dacă se întâmplă ceva, atunci costurile sunt ruinătoare. Acesta este şi motivul pentru care guvernele, în cea mai mare parte, sunt cele care au proiecte de amploare în acest domeniu. Astfel, Tesla-SpaceX ar expune Tesla la pierderi uriaşe într-o perioadă în care are deja pierderi.

Ca avantaje, Tesla ar avea acces la imaginea bună a SpaceX în faţa investitorilor şi la rezervele de numerar aale acesteia, de aproximativ 1 miliard de dolari.

Analiştii au deja dificultăţi să evalueze acest conglomerat divers, format din producţie auto, energie şi aerospaţială, cu o capitalizare teoretică de 70 de miliarde de dolari, iar fuziunea le-ar îngreuna şi mai mult estimările.

Tesla Model 3 Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: News.ro

Afacere de 2,8 miliarde de dolari. Celebra revistă Time va avea noi proprietari
Afacere de 2,8 miliarde de dolari. Celebra revistă Time va avea noi proprietari
VIDEO PROTVPLUS.RO
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
Concurentul care a întors toți antrenorii în 5 secunde. Bogdan Ioan a făcut show pe scena Vocea României

02:58
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
Doar Vocea a contat! Antrenorii și-au întors doar scaunele ca să-i asculte vocea până la final
Oare Celine Dion și-a fi întors scaunul? Vocea care a întors doar scaunele antrenorilor

02:12
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
Concurentul care îl uimește pe Smiley. Artistul are impresia că sunt doi cântăreți pe scenă
Izabela Barbu canta Summertime

02:03
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
Vocea care îi ține în picioare pe antrenori 
Daria Tănasă interpretează Ain't no other man 

01:47
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
O melodie rock este mereu pe placul lui Tudor. Vocea care l-a făcut să se întoarcă în două secunde
Dombi Sandor interpretează piesă "I feel good" a lui Tom Jones

02:11
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
Vocea care o face pe Irina să plângă 

02:28
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
Acel moment când Tudor Chirilă fluieră din tot sufletul la o melodie cântată de tine
Alma Boiangiu interpretează melodia "Wonderwall" a trupei Oasis

02:04
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
17 ani și o voce care nu are vârstă. Dora a întors toate scaunele la Vocea României
Dora Gaitanovici interpretează celebra piesă "One more try" a lui George Michael

01:58
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
"Nu sunt perfectă" cântată perfect de Romanița Fricosu

01:53
MOMENTE VOCEA ROMANIEI
I'm sexy and I know it cântată mult prea sexy de Andrei Voicu

01:50
masini electrice
Statul nu investește în stații de încărcare a mașinilor electrice. Decizia companiilor private
Fără soluție pentru frontiera irlandeză. Regatul ar putea avea graniță în interior, după Brexit
FMI, la finalul vizitei în România: „ Deficitul bugetar a avut evoluție ascendentă”
Care sunt firmele cărora Guvernul le-a acordat primele nouă acorduri de finanțare
Cei mai bogați locuitori ai lumii. Țările care fac cei mai mulți bani pentru cetățenii lor
Indicele Robor la 3 luni a scăzut la 3,19%, cel mai mic nivel din ultima lună
BRD Live Studio
"Tu ești viitorul!" Cristian Leonte şi BRD, interviuri LIVE pe Ştirile ProTV cu creatorii de mâine
Revoluția mașinilor electrice nu mai poate fi oprită. Decizia radicală luată de Volkswagen
Zeci de mii de euro în 5 minute. Ce au avut de făcut câțiva tineri pentru a primi finanțare
Locurile de parcare care costă mai mult decât mașina. Recordul: 30.000 de lei pe an
Europa se teme de chinezi, după ce au cumpărat-o bucată cu bucată. Decizia Bruxellesului
Firmele caută cu disperare angajați și sunt pregătite să ofere și salarii de 4.000 euro