Business Insider: O fuziune între Tesla şi SpaceX ar fi tranzacţia deceniului

Tesla Model 3

O fuziune între Tesla şi SpaceX ar putea fi tranzacţia deceniului.

Aceasta i-ar permite şefului celor două companii, Elon Musk, să evite presiunile de a publica două runde de rezultate şi estimări financiare şi cele provocate de investitorii pe termen scurt, potrivit unei analize realizate de Business Insider.

În 2016, Tesla a fuzionat cu SolarCity, care avea dificultăţi financiare, iar Elon Musk a devenit directorul general al companiei rezultate în urma fuziunii. Operaţiunea nu a afectat Tesla în 2017, iar acţiunile companiei au urcat peste 300 de dolari pe unitate, conferindu-i o capitalizare de peste 50 de miliarde de dolari.

Asta nu însemnă că nu a fost un acord prost. Bilanţul contabil al Tesla a fost împovărat cu datoriile SolarCity, iar compania, care era iniţial doar producător auto, a devenit dintr-o dată responsabilă cu lansarea unui nou model de panou solar pentru acoperişuri, într-o perioadă în care trebuia să pregătească lansarea producţiei de masă a Model 3.

Producţia Model 3 este cu mult întârziată şi, cu toate că noile panouri solare sunt atrăgătoare, divizia SolarCity a Tesla nu este mai organizată ca acum un an.

Citește și
combinat otelu rosu
Un român a cumpărat combinatul Oțelu Roșu, cu o istorie seculară și falimentat de ruși. Ce va urma

Musk este şi director general al SpaceX, iar săptămâna trecută un analist al Morgan Stanley, Adam Jonas, a spus că o fuziune cu Tesla ar aduce economii mari.

Mecanismele fuziunii SpaceX-Tesla sunt neclare şi supuse speculaţiilor. În iulie, SpaceX a atras 350 de milioane de dolari, conferindu-i o capitalizare de 21 de miliarde de dolari. Eventualitatea listării la bursă a SpaceX este discutată de mult timp.

Este însă posibil ca Musk să nu dorească să conducă încă o companie listată la bursă. El şi-a exprimat o anumită exasperare după listarea Tesla, în condiţiile în care investitorii exercită permanent presiuni asupra companiei.

Misiunea SpaceX este mai ambiţioasă ca a Tesla, călătoria pe Marte, iar compania a impresionat sectorul spaţial prin lansarea frecventă de rachete.

Tesla nu deţine suficiente fonduri pentru a prelua direct SpaceX, aşa că investitorii ar trebui să accepte o tranzacţie bazată în mare parte pe acţiuni, iar pentru unii ar avea sens.

După oferta publică iniţială a Tesla, din 2010, acţiunile companiei s-au apreciat cu peste 1.000%, iar mai mulţi analişti au spus că acţiunile au potenţialul să crească cu sute de dolari, faţă de nivelul actual.

Din punct de vedere managerial, reunirea sub acelaşi acoperiş a maşinilor electrice, a energiei solare şi a explorării spaţiului poate calma temerile că Musk s-a extins prea mult.

Spre deosebire de SolarCity, SpaceX nu are datorii uriaşe, dar riscurile sunt mai mari. Activităţile din industria spaţială costă foarte mult şi atunci când totul merge foarte bine, dar dacă se întâmplă ceva, atunci costurile sunt ruinătoare. Acesta este şi motivul pentru care guvernele, în cea mai mare parte, sunt cele care au proiecte de amploare în acest domeniu. Astfel, Tesla-SpaceX ar expune Tesla la pierderi uriaşe într-o perioadă în care are deja pierderi.

Ca avantaje, Tesla ar avea acces la imaginea bună a SpaceX în faţa investitorilor şi la rezervele de numerar aale acesteia, de aproximativ 1 miliard de dolari.

Analiştii au deja dificultăţi să evalueze acest conglomerat divers, format din producţie auto, energie şi aerospaţială, cu o capitalizare teoretică de 70 de miliarde de dolari, iar fuziunea le-ar îngreuna şi mai mult estimările.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Afacere de 2,8 miliarde de dolari. Celebra revistă Time va avea noi proprietari
Afacere de 2,8 miliarde de dolari. Celebra revistă Time va avea noi proprietari

Celebra revistă Time va avea noi proprietari. Compania de media Meredith a anunțat că a ajuns la o înțelegere cu publisher-ul acestei publicații, Time Inc., pentru suma de 2,8 miliarde de dolari.

Recomandări
PSD și PNL, gata să colaboreze din nou. Liberalii acceptă un viitor premier social-democrat. Candidat comun la Cotroceni
PSD și PNL, gata să colaboreze din nou. Liberalii acceptă un viitor premier social-democrat. Candidat comun la Cotroceni

PSD și PNL se pregătesc să colaboreze din nou în viitorul Guvern, alături de UDMR, sub conducerea unui premier social-democrat. Anunțul a fost făcut de președintele liberal Ilie Bolojan, după o ședință a conducerii PNL.

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum
Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum

Jurnaliștii au identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit - până acum - în timpul invadării Ucrainei, se arată într-o investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, potrivit Kyiv Independent