Singurul lucru sigur despre autostrazile romanesti e ca nimic nu e sigur. Lunga lista a problemelor de pe santierele actuale

×
Codul embed a fost copiat

Romania ramane o tara blestemata, in care nu vor exista niciodata autostrazi. Daca in cazul tronsonului dintre Orastie si Sibiu statul roman trebuie sa plateasca suplimentar, Autostrada Comarnic-Brasov nu are inca finantare sigura.

Mai mult, santierul care leaga Bucurestiul de Centura, a fost abandonat: si aici, constructorul cere mai mult decat s-a stabilit initial.

Doar incertitudinea este sigura pe santierele autostrazilor din Romania. Tronsonul dintre Sibiu si Orastie are doar 22 de kilometri, desi trebuia sa fie gata din decembrie 2013.

Din cauza unor alunecari de teren au aparut primele intarzieri. Apoi constructorul a cerut mai multi bani si a oprit lucrarile, desi soseaua era gata in proportie de 75%. Acum o luna, ministrul Transporturilor anunta ca expertii independenti au stabilit ca statul roman nu trebuie sa plateasca in plus.

Dan Sova, ministrul Transporturilor: "Trebuie sa realizeze lucrarile necesare, pe banii lor, in cadrul contractului fara niciun euro in plus. Aceasta solutie a fost confirmata si de Comisia Europeana."

Citește și
autostrada deva
Traseul lotului IV din autostrada Lugoj-Deva va fi deviat din cauza unui cimitir construit ilegal
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Intre timp, lucrurile s-au schimbat. Constructorul a cerut implicarea unei comisii de arbitraj care sa judece conflictul. Din comisie fac parte experti agreati de ambele parti: CNADNR si firma de constructii.

Dan Sova, ministrul Transporturilor: "Comisia a stabilit ca nu trebuie sa le dea bani decat 3% din contract, adica 5,5 milioane de euro."

Statul roman este in castig, spune ministrul Transporturilor, in conditiile in care constructorul a cerut extra 80 de milioane de euro.

Nu este singura autostrada cu probleme. Mergem pe santierul parasit al soselei care leaga centura de Bucuresti: autoritatile spera sa convinga firma de constructii sa reinceapa munca peste 5 luni si sa termine autostrada in alte 9.

Lucrarile la podul de pe strada Popasului au fost abandonate toamna trecuta. Chiar daca autoritatile spera ca santierul va invia toamna aceasta, pe timp de iarna constructia cel mai probabil se va opri.

Asa ca cele 9 luni s-ar putea transforma lejer in 12. Una dintre cele mai asteptate autostrazi, Comarnic-Brasov este intr-o faza si mai complicata. Deocamdata, castigatorul licitatiei nu a gasit finantare pentru cei 58 de kilometri.
 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Lotul I din autostrada Nadlac-Arad va fi gata in 2015, potrivit lui Dan Sova.Solutia pentru eliminarea blocajelor de la vama
Lotul I din autostrada Nadlac-Arad va fi gata in 2015, potrivit lui Dan Sova.Solutia pentru eliminarea blocajelor de la vama

 Lotul I al autostrazii Nadlac-Arad va fi gata cel tarziu in luna februarie a anului 2015, a anuntat ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Traseul lotului IV din autostrada Lugoj-Deva va fi deviat din cauza unui cimitir construit ilegal
Traseul lotului IV din autostrada Lugoj-Deva va fi deviat din cauza unui cimitir construit ilegal

Aflat la inaugurarea lucrarilor la Ambulatoriul de Specialitate al Spitalului General Simeria,Dan Sova,ministrul Transporturilor a declarat ca lotul IV al autostrazii Lugoj-Deva va fi deviat de pe traseul initial din cauza unui cimitir construit iegal.
 

A fost prins circuland cu 216 kilometri la ora pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti. Cu ce amenda s-a ales soferul
A fost prins circuland cu 216 kilometri la ora pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti. Cu ce amenda s-a ales soferul

Un barbat, de 46 de ani, din Bucuresti, a fost depistat, duminica, la pranz, de politisti in timp ce conducea cu 216 km/h pe Autostrada Bucuresti - Ploiesti, fiindu-i retinut permisul pentru 90 de zile si aplicata o amneda de 850 de lei.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.