Singurul lucru sigur despre autostrazile romanesti e ca nimic nu e sigur. Lunga lista a problemelor de pe santierele actuale

×
Codul embed a fost copiat

Romania ramane o tara blestemata, in care nu vor exista niciodata autostrazi. Daca in cazul tronsonului dintre Orastie si Sibiu statul roman trebuie sa plateasca suplimentar, Autostrada Comarnic-Brasov nu are inca finantare sigura.

Mai mult, santierul care leaga Bucurestiul de Centura, a fost abandonat: si aici, constructorul cere mai mult decat s-a stabilit initial.

Doar incertitudinea este sigura pe santierele autostrazilor din Romania. Tronsonul dintre Sibiu si Orastie are doar 22 de kilometri, desi trebuia sa fie gata din decembrie 2013.

Din cauza unor alunecari de teren au aparut primele intarzieri. Apoi constructorul a cerut mai multi bani si a oprit lucrarile, desi soseaua era gata in proportie de 75%. Acum o luna, ministrul Transporturilor anunta ca expertii independenti au stabilit ca statul roman nu trebuie sa plateasca in plus.

Dan Sova, ministrul Transporturilor: "Trebuie sa realizeze lucrarile necesare, pe banii lor, in cadrul contractului fara niciun euro in plus. Aceasta solutie a fost confirmata si de Comisia Europeana."

Citește și
autostrada deva
Traseul lotului IV din autostrada Lugoj-Deva va fi deviat din cauza unui cimitir construit ilegal

Intre timp, lucrurile s-au schimbat. Constructorul a cerut implicarea unei comisii de arbitraj care sa judece conflictul. Din comisie fac parte experti agreati de ambele parti: CNADNR si firma de constructii.

Dan Sova, ministrul Transporturilor: "Comisia a stabilit ca nu trebuie sa le dea bani decat 3% din contract, adica 5,5 milioane de euro."

Statul roman este in castig, spune ministrul Transporturilor, in conditiile in care constructorul a cerut extra 80 de milioane de euro.

Nu este singura autostrada cu probleme. Mergem pe santierul parasit al soselei care leaga centura de Bucuresti: autoritatile spera sa convinga firma de constructii sa reinceapa munca peste 5 luni si sa termine autostrada in alte 9.

Lucrarile la podul de pe strada Popasului au fost abandonate toamna trecuta. Chiar daca autoritatile spera ca santierul va invia toamna aceasta, pe timp de iarna constructia cel mai probabil se va opri.

Asa ca cele 9 luni s-ar putea transforma lejer in 12. Una dintre cele mai asteptate autostrazi, Comarnic-Brasov este intr-o faza si mai complicata. Deocamdata, castigatorul licitatiei nu a gasit finantare pentru cei 58 de kilometri.
 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Lotul I din autostrada Nadlac-Arad va fi gata in 2015, potrivit lui Dan Sova.Solutia pentru eliminarea blocajelor de la vama
Lotul I din autostrada Nadlac-Arad va fi gata in 2015, potrivit lui Dan Sova.Solutia pentru eliminarea blocajelor de la vama

 Lotul I al autostrazii Nadlac-Arad va fi gata cel tarziu in luna februarie a anului 2015, a anuntat ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Traseul lotului IV din autostrada Lugoj-Deva va fi deviat din cauza unui cimitir construit ilegal
Traseul lotului IV din autostrada Lugoj-Deva va fi deviat din cauza unui cimitir construit ilegal

Aflat la inaugurarea lucrarilor la Ambulatoriul de Specialitate al Spitalului General Simeria,Dan Sova,ministrul Transporturilor a declarat ca lotul IV al autostrazii Lugoj-Deva va fi deviat de pe traseul initial din cauza unui cimitir construit iegal.
 

A fost prins circuland cu 216 kilometri la ora pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti. Cu ce amenda s-a ales soferul
A fost prins circuland cu 216 kilometri la ora pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti. Cu ce amenda s-a ales soferul

Un barbat, de 46 de ani, din Bucuresti, a fost depistat, duminica, la pranz, de politisti in timp ce conducea cu 216 km/h pe Autostrada Bucuresti - Ploiesti, fiindu-i retinut permisul pentru 90 de zile si aplicata o amneda de 850 de lei.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.