Avem clienți, dar nu avem mașini pentru ei. Care este singurul segment pe creștere pe piața auto
Anul trecut a fost al doilea an în care vânzările de mașini au scăzut, după 2020 în care întreaga industrie de mașini a avut de suferit, din cauza pandemiei.
Acum clienți ar fi, dar termenele de livrare sunt tot mai mari. Producătorii au întârzieri din cauza crizei de cipuri, astfel că mulți români au decis să-și ia o mașină veche. Încet, dar sigur, prind viteză și mașinile electrice.
Singurul segment care a înregistrat creșteri spectaculoase anul trecut este cel al mașinilor "verzi". Vânzările de mașini electrice și hibride s-a dublat în 2021 față de 2020, ceea ce a dus la o creștere a cotei de piață. Din totalul mașinilor înmatriculate anul trecut, peste 15% sunt autoturisme verzi, de la numai 7%, în 2020. Statistica arată si o scădere a interesului românilor pentru cele pe motorină, care au acum o cotă de piață de sub 19%.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Dan Vardie, președintele APIA: “De altfel, este un fenomen european, peste tot lucrurile se îndreaptă în această direcţie, electromobilitatea este ireversibilă. 2023 dacă ne prinde fără o reţea pusă la punct, cred că vom avea cu toţii o problemă referitoare la maşinile electrice şi plug in hybrid”.
În total, autoturismele noi au înregistrat însă o scădere de peste 4%. Motivul principal este criza de semiconductori, care îngreunează producția.
Costin Giurgea, Super Speed: “2021 a fost un an în care cumpărătorii au ieşit din nou în piaţă cu banii, numai că nu prea au mai fost maşini pe piaţă pe care să le cumperi. O dată că stocurile au fost mici şi a doua oară că termenele de livrare au crescut foarte mult. De la o lună, două, trei, până la 9, chiar 12 luni.”
Mulți români au cumpărat, în schimb, mașini rulate. Au fost înmatriculate de trei ori mai multe decât cele noi, iar creșterea față de 2020 a fost de 3,7%. Cântărește mult și prețul mai mic.
Nicolae Răgălie, reprezentantul unui târg auto: “Orice om îşi doreşte o maşină nouă, dar îşi cumpără o maşină rulată, pentru că veniturile marii majorităţi a românilor nu sunt de natură să îşi poată achiziţiona o maşină nouă, chiar şi în leasing.”
Potrivit actualului Executiv, nici anul acesta nu va fi introdusă o taxă pentru mașinile poluante.