Podul peste Dunăre prinde contur. Guvernul promite 6 drumuri expres în Sud
Cu peste 2 miliarde de euro, Guvernul vrea să schimbe felul în care românii circulă din provinciile istorice Moldova şi Muntenia, spre Tulcea.
În următorii 10 ani, autorităţile promit şase drumuri expres de la Buzău până înspre Delta Dunării. Deocamdată sunt doar planuri. Se lucrează însă la podul peste Dunăre, de la Brăila - parte din acest proiect.
Este o investiție de o jumătate de miliard de euro, aşteptată de mult, care se face acum în mare parte cu bani europeni.
Aşteptat de 50 de ani, podul peste Dunăre, care va face legătura între Brăila şi localitatea Jijila din Tulcea, începe să prindă contur. A fost turnată fundaţia pentru cei doi stâlpi de susţinere ai lui şi s-au construit blocurile de care va fi ancorată structură.
Două firme - una din Italia şi alta din Japonia - lucrează la construcţie.
Pe şantier câteva sute de muncitori - unii aduşi din Asia - trag de zor ca să termine podul până la sfârşitul anului 2023.
Până atunci, în zonă, Dunărea se traversează cu bacul şi durează uneori câteva ore. Pentru firmele care asigură acest serviciu este o afacere de peste 50 de milioane de lei.
Podul care va lega judeţul Tulcea de provinciile istorice Molodva şi Muntenia este al doilea mare proiect de infrastructură de pe cursul Dunării, după cel de la Porţile de Fier.
Construcţia lui va costa jumătate de miliard de euro şi alte sute de milioane sunt necesare pentru a asigura legăturile rutiere.
Proiectul face parte dintr-un plan mai mare de dezvoltare în care este inclusă şi construcţia a şase drumuri expres între Buzău, Brăila, Galaţi, Focşani, Tulcea şi Constantă.
Şoselele ar trebui realizate în următorii 10 ani.
Premierul Ludovic Orban: "Din fericire beneficiem de finanţare europeană. Peste 350 de milioane din investiţia de 436 de milioane de euro este asigurată din fonduri europene. În ceea ce ne priveşte vom aloca toate resursele financiare necesare pentru a susţine decontarea lucrărilor efectuate în termenele legale şi pentru a ţine pasul cu ritmul constructorilor. Tot ce intră în componenţa acestui pod este produs în România."
Aproape 100 de module metalice din care va fi instalat podul vor fi fabricate - de pildă - pe şantierul naval din Brăila.
Podul va fi ultimul peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. Va avea o înălţime de 192 de metri.