Pretul platit de Romania pentru 22 de kilometri din autostrada care ne va lega de Europa
CNADNR a semnat cu asocierea Tehnostrade - Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, un contract de 95,3 milioane euro fara TVA pentru proiectarea si constructia lotului 4 al autostrazii Lugoj - Deva.
Proiectul vizeaza constructia a 22,1 de kilometri de autostrada intre Deva si localitatea Ilia.
Contractul, atribuit prin licitatie deschisa, are o durata de proiectare de sase luni si un interval de executie de doi ani, perioada de garantie fiind de patru ani.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pentru 85% din valoarea eligibila a contractului a fost solicitata o finantare nerambursabila de la Uniunea Europeana, diferenta urmand sa fie asigurata de la bugetul de stat.
Reprezentantii CNADNR au declarat recent agentiei MEDIAFAX ca se asteapta sa semneze in august contractele pentru constructia loturilor 2, 3 si 4 ale autostrazii Lugoj-Deva, proiecte care insumeaza peste 70 de kilometri si au o valoare totala estimata la peste trei miliarde de lei (circa 680 milioane euro), fara TVA.
Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini - Secol, lotul 3 consortiului Teloxim Con SRL (controlata de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa SA (Spania) - Aldesa Construcciones SA (Spania) - Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 asocierii Spedition UMB- Tehnostrade.
La Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) au fost inregistrate in perioada 20-23 mai mai multe contestatii formulate de Spedition UMB si Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare si executie a loturilor 2 si 3.
CNSC a respins ca nefondate contestatiile si a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Impotriva acestei decizii au fost formulate plangeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanta.
CNADNR estima anul trecut costuri de putin peste un miliard de lei, fara TVA, pentru fiecare lot.
In aprilie 2011 CNADNR a selectat consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot (27,4 kilometri), constructorul avansand o oferta de 681 milioane lei.
Autostrada Lugoj - Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.