3,4 milioane de masini japoneze sunt chemate in service-uri pentru verificari. Ce probleme au
Producatorii vor sa verifice sistemele de airbag, instalate pe anumite modele, dupa ce firma care le-a fabricat a sesizat o posibila defectiune.
Firma subcontractata de producatorii auto este tot de origine nipona si a mai fost implicata intr-un incident asemanator, la jumatatea anilor '90.
Pe anumite modele produse de Toyota, Honda, Nissan si Mazda sunt folosite sistemele de airbag ale companiei japoneze Takata. Potrivit Toyota, defectiunea inregistrata poate cauza activarea la intamplare a sistemului airbag pentru pasagerii din fata sau blocarea aleatorie a centurilor de siguranta.
Reprezentantii Nissan Romania sustin ca defectiunea poate cauza desprinderea airbagului de pe volan, dar numai dupa activarea acestuia, si nu reprezinta un pericol pentru siguranta pasagerilor.
Pana acum, Toyota a chemat pentru verificari 1,73 milioane de unitati din intreaga lume, in special modelele Corolla si Camry produse intre 2000-2004. Ultimul model nu este deloc comercializat la noi in tara. Cei de la Honda au chemat si ei peste 1 milion de clienti pentru verificari, iar Nissan 137.000 de masini.
Reprezentantii Toyota Romania declara ca deocamdata nu au informatii oficiale ca masinile cu probleme ar fi ajuns si la noi. In cazul Nissan este vorba de 128 de unitati prezente pe drumurile noastre si produse intre 2000-2003. Reprezentantii companiei vor instiinta oficial proprietarii, costurile urmand sa fie suportate de reprezentanta din Romania.
Compania nipona Takata nu este la prima abatere. In 1995, datorita unei defectiuni la sistemele de prindere a centurilor de siguranta, producatorii auto au chemat in service peste 8 milioane de masini din intreaga lume.
Nici Toyota nu retrage pentru prima data masinile la garaj. In 2010, cateva milioane de modele Prius treceau prin service pentru o problema la sistemul de acceleratie.
In pofida acestor inconveniente, actiunile producatorilor auto japonezi au crescut astazi la bursa din Tokyo.