Crestere neasteptata a exporturilor. Daca Dacia isi pierde piata, Romania se intoarce pe minus

×
Codul embed a fost copiat

Dupa cateva mii de masini vandute in strainatate, exporturile au facut un salt spectaculos. Si desi in tara pare ca nu se misca nimic, vanzarile peste granita au crescut cu aproape 10 la suta, in primele doua luni, ale anului.

Este o veste buna, pentru economie, dar mare grija: daca pietele producatorilor auto scad, riscam sa ne intoarcem iar pe minus.

Din acest terminal din portul Constanta pleaca in fiecare luna intre 5 si 10 vapoare. Fiecare vas duce la export intre 600 si 6000 de masini produse la noi in tara. Autoturismele ajung in tari precum Italia Spania Franta Maroc sau Egipt, iar mai nou masinile noastre ajung si in Turcia.

Saptamana trecuta aici au fost incarcate 6000 de automobile pe una dintre cele mai mari nave din lume, cu destinatia Algeria. Operatiunea a durat 4 zile, si nopti si a fost un record pentru portul Constanta. Una dintre pietele noi este Marea Britanie, unde Dacia s-a prezentat simplu.

Tot din dana Constanta pleaca si 90 la suta dintre masinile si motoarele fabricate de Ford la Craiova, unde se produc 360 de B-MAx-uri pe zi si o mie de motoare de 1 litru.

Citește și
Masini, salon auto
Salonul Auto Bucuresti 2013. Dealerii au prezentat concurentii directi pentru Dacia Duster
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

"In urmatoarele saptamani Ford va demara si productia unui al doilea motor la uzina noastra din Craiova, este vorba de motorul de 1,5 litri EcoBoost, produsele noastre ajung in intreaga Europa, inclusiv in marile piete occidentale gen Marea Britanie Franta Germania Italia Spania si asa mai departe." - Ana-Maria Timis, purtator de cuvant Ford Romania.

Jumatate din crestere se datoreaza exporturilor auto si este prea riscant ca o economie sa depinda doar de vanzarile a doi producatori.

"Din pacate aceasta crestere este sustinuta de Dacia si Ford. Daca aceste companii isi pierd pietele de export avand in vedere ce se intampla in Europa, Romania va avea o problema. Trebuie sa facem astfel incat sa nu depindem numai de producatorii auto la export.", spune Cristian Hostiuc, ZF.ro.

"Exista realmente riscul ca volume de fabricatia a autopmobilelor la uzina Dacia sa scada prin dirijarea lor in alta parte, si mai direct in Maroc unde sunt doua fabrici. Costul salarial in Maroc reprezinta 54 la suta din costul salarial la Dacia.", spune Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.

Chiar daca destinatiile de export s-au diversificat, nici asta nu e o garantie ca aceasta crestere uriasa va fi mentinuta si de acum inainte.

In ianuarie si februarie exporturile Romaniei au fost de peste 7,5 miliarde de euro, adica aproape 10 miliarde de dolari.

"Este prima data cand avem intr-adevar un deficit al balantei comerciale mai bun ca in urma cu zece ani - de zece ani incoace nu am avut un deficit atat de redus.", spune Victor Ponta.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Nemtii au comparat o Dacie cu un Volkswagen. Rezultatele sunt surprinzatoare GALERIE FOTO
Nemtii au comparat o Dacie cu un Volkswagen. Rezultatele sunt surprinzatoare GALERIE FOTO

Nemtii recunosc valoarea Daciei si apreciaza evolutia generala a masinilor romanesti.

Salonul Auto Bucuresti 2013. Dealerii au prezentat concurentii directi pentru Dacia Duster
Salonul Auto Bucuresti 2013. Dealerii au prezentat concurentii directi pentru Dacia Duster

Intr-o vreme in care la patru masini second-hand se vinde si una noua, Salonul Auto deschis miercuri in Bucuresti vrea sa-i cucereasca pe romani cu autoturisme noi.

Lovitura sub centura pentru Dacia. Nemtii umplu Europa cu masini intre 7.000 si 10.000 de euro
Lovitura sub centura pentru Dacia. Nemtii umplu Europa cu masini intre 7.000 si 10.000 de euro

Volkswagen este cel mai mare producator european si al treilea mondial. Are tot ce-i trebuie, in fiecare gama, mai putin masini de buget.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.