O defectiune tehnica, cauza accidentului aviatic de la Tuzla
Procurorii militari au terminat dupa mai bine de trei luni de investigatii ancheta in acest caz si au decis sa nu inceapa urmarirea penala fata de nicio persoana.
Defectiunea care a condus la prabusirea avionului nu ar fi putut fi observata la inspectia tehnica facuta inaintea zborului. La aceasta concluzie au ajuns anchetatorii dupa numeroase expertize.
Practic, accidentul s-a produs din cauza unei piese numita ce s-a rupt in timp ce pilotul incerca sa decoleze. Aceasta tija este parte a sisetmului care controleaza directia in care se deplaseaza aernoava. Prin miscarea mansei, pilotul ii poate cere avionului sa urce sau sa coboare.
O bucata din acest sistem a cedat, ceea ce a facut ca aparatul sa nu mai raspunda la comenzi. Asa se face ca aeronava a urcat brutal si apoi a coborat, indiferent de manervele pe care pilotul si copilotul le-au incercat. La impactul cu solul avionul s-a rupt in mai multe bucati si a luat foc imediat.
In 5 iulie, Ministerul Apararii anunta ca in urma accidentului de la aerodromul din Tuzla si-au pierdut viata patru militari din cadrul Fortelor Aeriene si opt din cadrul Fortelor Navale. Au supravietuit accidentului capitanul Daniel Balsanu, pilotul aeronavei, si maistrul militar clasa a IV-a, Marius Nazare, cei doi dand declaratii anchetatorilor in legatura cu cele intamplate pe aerodromul din Tuzla.