Declaratii impresionante ale supravietuitorilor tragediei de la Tuzla

Dată publicare: 26-07-2010 00:00
Dată actualizare: 03-11-2012 19:56


Traiesc, desi au vazut chipul infricosator al mortii, insa drama colegilor lor ii va urmari pana la sfarsitul zilelor. Cei doi supravietuitori ai catastrofei aviatice de la Tulzla au dat primele declaratii in ancheta, iar vorbele lor sunt cutremuratoare.

Am decolat de la capatul celalt al pistei pentru ca se schimbase directia vantului. Pana atunci decolasem spre mare apoi am decolat spre S-V. Am cerut aprobarea turnului, am primit-o, am bagat motoarele in plin, am rulat, a ridicat coada s-a desprins a zburat la orizontala, pe palier 4-5 secunde, apoi avionul a luat-o in sus intr-o miscare lina si apoi din ce in ce mai accelerata pana ce a ajuns la aproximativ 70 de grade fata de orizontala.
Pilotul Daniel Balsanu
Pilotul povesteste ca aparatul nu i-a mai raspuns la comenzi si practic i-a fost imposibil sa evite tragedia. Colegul sau de la scafandri este la fel de marcat. Si-a tras un camarad din iad, dar au ramas toti ceilalti 12 in urma.

Pe baza descrierilor facute de pilot, cei care coordoneaza ancheta au inteles ca ceva extrem de grav s-a intamplat. Atunci cand in decolare, aeronava urmeaza o panta ascendenta prea abrupta, motorul nu mai are forta sa impinga avionul care intr-un final se prabuseste. Speriat de faptul ca aparatul nu-l mai asculta comandantul a verificat daca nu cumva copilotul a gresit cu ceva.

In ultimele secunde, pilotul a culcat Antonovul pe burta. Instantaneu a izbucnit un incendiu pe aripa dreapta iar doua din cele 3 rezervoare au fost distruse.

In spate erau 12 persoane, 8 scafandri de la fortele speciale si 4 membri ai fortelor aeriene. Toti au fost stropiti cu material inflamabil. Marius Nazare cel de-al doilea supravietuitor si-a vazut colegii arzand de vii. El a avut sansa sa fie langa usa.

Degeaba a incercat Marius Antim sa il salveze si pe colegul sau Liviu Antim. Barbatul a mai trait doar cateva ore.

Rezultatele preliminarii ale expertizei tehnice sunt asteptate la sfarsitul lunii august. Anchetatorii nu au stabilit inca daca au gresit pilotii sau daca o defectiune tehnica a provocat aceasta castrofa. Au cerut deasemenea analize pentru combustibilul folosit la alimentarea aeronavei.


VIDEO PROTVPLUS.RO