Medgidia: 3 vagoane au deraiat. 2 dintre ele s-au prabusit peste un pod
Un teribil accident feroviar, produs miercuri noapte, a dat peste cap circulatia dintre Constanta si Bucuresti. Totul, dupa ce trei vagoane incarcate cu tone de calcar au deraiat pe un pod, in apropiere de Medgidia.
Dupa ora trei, trenul plin de calcar a trecut podul peste canalul Dunare - Marea Neagra si mai avea putin pana sa ajunga la fabrica de ciment din Medgidia. A circulat pe o linie privata, care trece la un moment dat pe deasupra magistralei de cale ferata care leaga Constanta de Bucuresti. Doi ceferisti verificau liniile sub pod.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Trenul avea in componenta 35 de vagoane. Locomotiva si primele 27 de vagoane au trecut cu bine de jumatatea podului. Nu se stie de ce, dar vagonul cu numarul 28 a deraiat. La fel si urmatorul. Ambele au cazut de la zece metri, direct pe calea ferata a CFR-ului.
Al 30-lea vagon a sarit de pe sine, dar a ramas pe pod. Mecanicul a dat alarma prin telefon, iar circulatia in zona a fost blocata. In scurt timp, au aparut si echipele de interventie. Numai norocul a facut ca joi sa nu vorbim despre o tragedie nationala. Pe liniile peste care s-au prabusit vagoanele de zeci de tone circula in special trenuri de persoane.
Accidentul a paralizat circulatia feroviara intre Constanta si Bucuresti. Aproape 700 de calatori au ramas dezorientati prin gari, iar sase trenuri au avut intarzieri de aproape doua ore. Practic, pana dupa-amiaza nu s-a putut circula intre Medgidia si Dorobantu. Calatorii din trenurile care ajungeau intr-una dintre aceste statii au fost preluati de autobuze si, odata ajunsi in cealalta gara, plecau mai departe cu trenul.
In jurul pranzului, circulatia s-a reluat pe un singur fir, dupa mai bine de zece ore din clipa in care a fost intrerupta. Au putut trece insa numai trenurile cu locomotive diesel. Pe celalalt fir, s-a lucrat la refacerea liniei de electrificare, dupa care trenurile vor fi directionate pe acea linie.
O comisie de la Autoritatea Feroviara a fost in zona in care a avut loc accidentul. Inspectorii feroviari spun ca este o situatie grava si ca sunt doua variante posibile: ori a fost vorba despre o defectiune a liniei sau vagoanelor, ori despre o uzura prea mare a unor materiale. Urmeaza o ancheta, iar pagubele vor fi stabilite zilele urmatoare.
In plus, sefii Autoritatii Feroviare Romane spun ca multi dintre proprietarii liniilor luate in gestiune au promis ca vor investi in ele, insa nu s-au tinut de cuvant. Pe multe linii se folosesc vagoane de marfa foarte vechi.