Nu renuntati la unt, chiar daca sunteti la dieta. Specialistii spun de ce este vital in alimentatie

Ultimul update: Luni 29 Iulie 2013 06:56
Data publicarii: Vineri 26 Iulie 2013 07:24
Categorie: CSID

Nu renuntati la o felie de paine cu unt, chiar daca va aflati la dieta. Va ajuta sa preveniti carentele de vitamine. Si nu va limitati doar la unt din lapte de vaca. Alegeti si sortimente vegetale, cu rol protector pentru aparatul cardiovascular.

Nu renuntati la unt, va sfatuiesc specialistii. Chiar daca vorbim de grasime din abundenta, aceasta vine la pachet cu vitamine esentiale pentru sistemul imunitar.

Dar consumul de unt clasic, din lapte, poate fi alternat cu cel din cacao sau shea. Sunt produse vegetale din care se fac si cele mai bune prajituri.

O felie de paine cu unt este considerata de cei mai multi o placere vinovata. Insa nu renuntati la ea, chiar daca va aflati la dieta. Iata de ce.

Dr. Serban Damian, nutritionist: "O buna parte din vitamine si aici vorbim de vitaminele A, E, D si K... Se numesc liposolubile, pentru ca se absorb in organismul nostru doar in prezenta grasimilor, de aceea e important sa existe in alimentatie grasimi si e important sa existe si grasimi saturate".

Asadar, o alimentatie fara grasimi creste riscul de carente, ceea ce nu e de dorit. Un alt argument pentru a consuma unt il reprezinta structura sa chimica. Acesta contine asa numitii acizi linoleici conjugati, care participa la redistribuirea grasimii abdominale. Dar, intr-un regim de slabire, nu consumati mai mult de 5 grame pe zi.

Dr. Serban Damian, nutritionist: "Trebuie sa tinem cont ca fiecare gram de unt aduce in jur de 9 kilocalorii, deci daca mancam 100 de grame, asta inseamna 900 de kilocalorie, adica jumatate din necesarul de calorii pentru un adult fara activitate fizica".

Un adult santos si activ poate consuma pana la 20 de grame de unt zilnic, fara probleme.

Dr. Serban Damian, nutritionist: "Cantitati mari se regasesc in prajituri in alte preparate in care nu le sesizam si in final produsul devine extrem de bogat in energie".

Tineti totusi cont ca grasimile animale trebuie sa reprezinte doar 5% din dieta zilnica. Restul de 25% din necesarul de grasimi trebuie sa fie de origine vegetala. Si nu e vorba neaparat de seminte si uleiuri. In prajituri, spre exemplu, puteti folosi unt de cacao, un produs vegetal protector pentru vasele de sange.

Cecilia Caragea
, reprezentant magazine on-line: "Untul de cacao este ingredientul principal pentru ciocolata, putem sa facem ciocolata de casa, putem sa facem si alte dulciuri, inghetata, bomboane adaugand miere, cacao".

Vorbim despre reteta de ciocolata inventata de azteci si care, pana in prezent, se afla in topul calitatii. Alaturi de untul de cacao puteti folosi si unt de shea. Are consistenta similara. Aceste doua tipuri de grasimi sunt intalnite frecvent in cosmetica. Indiferent ca le folositi pentru piele sau ca baza pentru deserturi, iata care e principiul calitatii.

Cecilia Caragea, reprezentant magazine on-line: "Daca pe aceste produse nu este specificat ca sunt bune si pentru uz alimentar inseamna ca nu au o calitate deosebita".

In felul acesta si prin deserturi reusiti sa va hraniti. In plus, diferitele tipuri de unt va ajuta sa va diversificati dieta, primul principiu al unei alimentatii corecte.

Cum trebuie tratati copiii in primii ani. De ce nu e bine sa-i laudati sau sa-i certati excesiv
Cum trebuie tratati copiii in primii ani. De ce nu e bine sa-i laudati sau sa-i certati excesiv
copil la medic
Efectele nocive ale fumatului pasiv în rândurile copiilor
Copiii din România nu mai ştiu să se spele pe dinţi. Metoda folosită înainte de '89
Metoda prin care pot fi eliminate fără dureri venele vizibile de pe picioare
De ce e bine să bem tărie după o masă copioasă. Cantitatea recomandată de medici
Cum ne putem lăsa de fumat ignorând efectele adverse ale medicamentelor. Sfatul medicilor
Importanța consumului de orez pentru digestie. Recomandările medicilor
csid
Pagubele iremediabile pe care alcoolul le face la nivelul creierului