Consumul de apă plată cu lămâie nu ajută la slăbit. Care este, de fapt, adevăratul efect


Ultimul update: Duminica 22 Decembrie 2019 11:30
Data publicarii: Duminica 22 Decembrie 2019 10:55
Categorie: CSID - Ce se întâmplă, doctore?

Împotriva poluării, antidotul la îndemână este apa. La fel, în cazul exceselor - tot o poluare, în fond: putem apela la apă cu încredere. De aceea, e bine să o beți pur și simplu, fără a vă fie sete neapărat.

Faceți asta în mod constant - sunt șanse ridicate să reduceți cantitatea de mâncare semnificativ.

În plus, creierul poate deprinde un obicei mult mai corect, în condiții de stres: să ceară apă, nu dulciuri.

Ne uităm spre creier. Și vedem centrul foamei și cel al setei unul lângă altul. Cei care nu beau apă suficientă, din copilărie, sunt cei mai predispuși, la vârstă adultă, să confunde senzația de foame cu cea de sete.

De aceea, beți pur și simplu apă, fără senzația de sete. Veți reduce cantitatea de mâncare semnificativ, fără să simțiți. Și astfel va reeducați creierul să ceară apă, nu dulciuri.

Andreea Groza, corespondent: “Un singur pahar de apă determină ficatul să arunce în circulație din depozitele lui de glicogen, adică de zahăr stocat în mod normal fizologicin acest organ. Prin circulație îl primește creierul și îi este bine!”

Când să nu beți apă? În timpul efortului intens - este singurul răspuns. Pentru că, făcând efort, veți elimina prin transpirație și săruri. Beți multă apă, le diluați brusc. O cantitate prea mare de apă după efort poate insemna un șoc pentru inimă.

Dr. ing. Ștefan Voicu, Facultatea de Chimie Aplicată: “Inima lucrează pe un echilibru de sodiu și potasiu care îi asigură funcția de pompă. Când eu diluez brusc, diluez tot orgsnimul, deci după un efort mare bem apă puțin câte puțin. Un sportiv de performanță, după efort, își clătește doar gura cu apă. Nu se înghite o cantitate mare de apă după efort fizic.”

35 ml de apă ori greutatea dumneavoastră este regula de bun simț. Înainte să apară setea e secretat hormonul anti-diuretic, care oprește diureza. Adică nu se mai produce urină. Prea puțină urină într-o zi sau cu o culorae mai închisă înseamnă de fapt că ați uitat să beți apă.

Și pentru că ne aflăm în sezonul rece, vă spunem că apa plată cu lămâie nu are logică în cura de slăbire, dar e utilă în prevenția infecțiilor urinare. Și reduce riscul pietrelor la rinichi, adică a litiazei renale.

Dr. Victor Cauni, medic primar urolog: “Lămâia este un acid, dar se metabolizează în ficat sub formă de citrat de potasiu și alcalinizeaza urina. Lămâia este acidă și urina o face mai alcalină, paradoxal, e foarte bun în infecții urinare sau la pacienții cu litiaza biliară. E bine să consumăm zeama de la 1-2 lămâi și 2-3 litri de apă!”

Și după excese alimentare încercați varianta apă plus lămâie. Nu o să pierdeți kilograme, dar vă ajutați ficatul și rinichii să facă față excesului de proteine din mâncare.