Dietele disociate, in topul celor care vor sa piarda kilograme. Cum spun medicii ca agreseaza organismul

Dată publicare: 07-10-2015 09:28
Dată actualizare: 10-10-2015 07:01


dieta

Dietele disociate sunt inca in topul celor care cauta sa piarda kilograme. Impartim alimentele pe zile ori saptamani si pacalim metabolismul. Structurat, de altfel, sa functioneze optim cu glucide, grasimi si proteine la pachet.
 

Nota de plata vine cand dieta a luat sfarsit. Iar kilogramele pierdute isi regasesc locul. Uitati, deci, de curele absurde, ce se pozitioneaza in relatie violenta cu propriul organism. 
 
Rubin Munteanu, medic primar chirurgia obezitatii: "Medicina a ajuns la performante uluitoare, transplantam organe, reimplantam membre sectionate. Nu stim cate mese trebuie sa manance omul pe zi, nu ne-am pus de accord, unii spun 3 altii 5."
 
Stim sigur doar ca avem nevoie de alimente cat mai diverse. Iar asta, zilnic. Dimineata doar fructe, la pranz doar carne si branza - iata o varianta a dietei disociate. Sau: azi. doar carne, maine doar legume, poimaine doar branzeturi. Aceste disocieri alimentare reprezinta o agresiune pentru propria persoana. Sunt impotriva bagajului genetic si au efect de bumerang.

Produc initial scadere ponderala, deoarece va veti satura repede de acelasi aliment. Apare respingerea si, deci, veti manca mai putin. Cum reveniti insa la hrana diversa, kilogramele reapar.
 
Singura disociere unanim acceptata in diete este cea dintre proteinele reprezentate de carne, oua, branzeturi si fainoase - paine, paste la aceeasi masa. Are legatura cu productia pancreasului.

Antonela Burlacu, medic primar endocrinolog: "Intotdeuna fainosul va descarca din pacreas insulina, asta face fainosul. Insulina va gasi imediat cantiate de lipid din carne si o va transforma in grasime."

Insulina este hormonul produs de pancreas care introduce glucoza  - zaharul din sange - in celule. De aceea...

Antonela Burlacu, medic primar endocrinolog: "Combinam carnea, branza, oul cu o sursa neutra care nu descarca o cantitate mare de insulina - o salata verde, o salata de rosii."
 
In privinta scaderii ponderale, pe langa disocierea dintre proteine si carbohidrati, cantitatile mici, regulate, sunt de asemenea larg acceptate de lumea medicala drept corecte.

Rubin Munteanu, medic primar chirurgia obezitatii: "Respectati mesele principale inseamna sa nu sari peste masa, sa nu te grabesti, sa mananci incet, sa respecti insemna sa acorzi timp si atentie. Se vedea in armata, in armata nu puteai manca in afara orelelor, cei grasi slabeau, cei slabi se ingrasau cu aceeasi mancare, cu acelasi exercitiu fizic, pentru ca avem o viata regulata in care exita un umar de calori consumate si un exercitiu fizic care echilibra organismul."
 
Aceasta este si scopul scaderii ponderale. Slabiti ca sa echilibrati organismul. Nu sa il bagati in haos, prin disocieri absurde.
 

Sursa: Pro TV