Consumul regulat de alcool creste riscul dezvoltarii cancerului de piele. Explicatia specialistilor

61431707

Consumul de alcool in mod regulat poate contribui la cresterea riscului de a dezvolta melanom, cea mai agresiva forma a cancerului de piele.

Specialistii, a caror noua cercetare a fost publicata in British Journal of Dermatology, au consultat 16 studii anterioare in care au fost implicati peste 6.200 de pacienti. Astfel, acestia au descoperit ca persoanele care au consumat mai putin de o bautura in fiecare zi au avut un risc de a dezvolta melanom cu 10% mai mare in comparatie cu cei care nu au consumat alcool deloc sau au consumat doar ocazional.

In cazul celor care au consumat cel putin doua bauturi pe zi, riscul de a dezvolta melanom a fost cu 18% mai ridicat. In ceea ce priveste persoanele care au consumat cel putin patru bauturi pe zi, acestea erau cu 55% mai predispuse la a dezvolta cancer.

O portie de bautura a fost definita ca avand 12,5 grame de alcool, care este echivalentul unui pahar cu vin sau al unei jumatati de halba cu bere tare.

Riscul de a dezvolta cancer de piele poate fi rezultatul faptului ca alcoolul ii face pe oameni mai nesabuiti in ceea ce priveste protectia solara. Oamenii de stiinta sustin ca alcoolul provoaca schimbari biologice care fac ca pielea sa fie mult mai sensibila la lumina si pot agrava impactul la expunerea la razele ultraviolete.

Pana in acest moment, nu se stie exact care este mecanismul din spatele asocierii dintre consumul de alcool si riscul de a dezvolta melanom, dar oamenii de stiinta cred ca modul in care etanolul este transformat intr-un compus chimic numit acetaldehida imediat dupa consumul de alcool ar putea avea un rol important.

Se crede ca acetaldehida poate actiona ca un fotosensibilizant, generand molecule numite "specii reactive de oxigen" care distrug celulele intr-un mod ce poate produce cancer de piele.

"Noi stim ca in prezenta radiatiilor UV, consumul alcoolului poate afecta imunocompetenta organismului, abilitatea de a produce un raspuns imun normal", a declarat Eva Negri, unul dintre autorii studiului. Potrivit cercetatorilor, acest lucru poate duce la leziuni celulare mai mari si apoi la dezvoltarea cancerului de piele.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
Citește și...
Sfatul medicilor pentru femei cu 3 luni inainte de conceptie. Ce trebuie sa faca pentru o sarcina fara probleme

Va pregatiti pentru o sarcina? Atunci mergeti in cuplu la ginecolog pentru consultul preconceptional. Pentru femei e necesara si evaluarea endocrinologica inaintea sarcinii, in cursul acesteia si, dupa nastere.
 

E interzisa in SUA, dar se vinde in restul lumii. Substanta la care suntem expusi si ne mareste riscul de Alzheimer

Expunerea la DDT, un pesticid interzis in State dar disponibil in restul lumii, pare sa fie motivul pentru care oamenii sunt mai predispusi sa sufere de Alzheimer.

Mergeti cu copilul la oftalmolog chiar daca nu exista probleme. Cum puteti preveni anumite afectiuni

 Asa cum mergeti la pediatru, ajungeti si la un control oftalmolgic de rutina. Doar specialistul poate evalua sanatatea ochilor. Ulterior, pe parcursul vietii, mergeti o data pe an la un control oftalmologic.

Recomandări
Alertă în Tulcea după ce o dronă a intrat în spațiul aerian al României. Două F-16 au fost ridicate de la sol

Radarele armatei au detectat în noaptea de miercuri spre joi, la ora 01.27, un grup de cinci drone în zona localității Ismail, deasupra teritoriului ucrainean. Una a pătruns pentru scurt timp pe teritoriul naţional, dar apoi a ieşit.

Miza celor șapte hidrocentrale disputate între PSD și Palatul Cotroceni. Cel mai vechi proiect datează din 1989

Șapte hidrocentrale începute în urmă cu zeci de ani sunt subiectul unei noi dispute între Palatul Cotroceni și Parlament.

VIDEO cu Eclipsa de Soare. Europa a avut parte de o eclipsă totală de Soare, prima după 27 de ani

Miercuri, 12 august 2026, a avut loc cea mai importantă eclipsă de Soare a anului, un fenomen astronomic vizibil parțial și din România, dar care a putut fi admirat în forma sa totală în special din Spania și din regiuni nordice.