Clorofila ajuta la eliminarea toxinelor din organism si combate excesul de sare. Cum sa preparam si pastram plantele verzi

07-05-2016 13:46

Frunza verde, nepoluata, in farfurie este minunata! Am intrat in ultima luna de primavara si parca s-a mai dus din frenezia frunzelor verzi de urzici, untisor sau leurda, dar ele se gasesc in continuare in padure si va asteapta sa le observati.

Vorbim despre clorofila si insistam sa mergeti intr-un spatiu salbatic, sa o colectati pentru propria farfurie.

Moleculele de clorofila sunt similare cu cele de sange. Totusi, atomul central din moleculele de sange este fierul, in timp ce la clorofila – magneziul, de unde si culoarea.

Mirela Sisman, profesor de biologie: "Uitati-va la structurile astea care sunt ca niste monezi, in aceste fisicuri este clorofila. Este capabila sa preia energia solara si s-o transforme in energie chimica in cadrul procesului care se numeste fotosinteza."

Lectia de biologie a auzit-o orice elev. In aceasta lectie de biologie traim in fiecare zi.

Octavian Popescu, prof. dr. biologie: "Treptat, treptat in milioane de ani a permis cresterea cantitatii de oxigen din atmosfera, s-a ajuns la concentratia de acum 21%."

Datorita acestei culori traim si nu doar pentru ca frunzele produc oxigen.

Octavian Popescu, prof. dr. biologie: "Prin fotosinteza, bioxidul de carbon si apa sunt transformate in glucide, respectiv in glucoza, pe care o consuma toata lumea - nu numai animalele, si noi sub forma de salata."

Odata ingerata, clorofila se comporta ca un detergent in tubul digestiv uman, fara niciun efect advers insa. Are capacitatea de a se lega de compusii toxici. Spre exemplu, se combina cu produsii de arsura pe care ii luati odata cu o felie de carne preparata la gratar, dar si cu mico-toxinele provenite de la mucegaiurile din cereale. Mico-toxinele sunt substante cu potential cancerigen dovedit. Toti acesti compusi, legati de clorofila, traverseaza rapid tubul digestiv si sunt eliminati.

E inca un motiv pentru care o felie de carne ar trebui consumata cu o salata de frunze verzi si nu cu o felie de aiine sau cu o portie generoasa de paste, orez ori mamaliga.

Untisorul, stevia salbatica, leurda, urzicile si frunzele proaspete de papadie provenite din padure aduc zero cantitate de poluanti chimici.

Dr. Mihaela Bilic, nutritionist: "In momentul in care le gatim ar fi bine sa punem suc de rosii pentru ca mediul acid inbunatateste abosorbtia fierului din ele, iar cand le folsiti sub forma de salata, otetul face mediu acid, deci puneti otet sau sos de tomate."

Sosul de rosii sau otetul fac ca fierul non-hemic, de slaba calitate din aceste plante, sa fie absorbit si folosit de catre propriul dumneavoastra organism, iar uleiul nerafinat nu are doar o motivatie de gust.

Dr. Mihaela Bilic, nutritionist: "Stropul de ulei pe care il pueti in salata ajuta la aborbia fito-nutrietnilor. Vitaminele liposolubile si fito-nutrtientii liposolubili beneficiaza de uleiul din salata."

Aceaste frunze sunt ideale proaspete. Dupa recoltare e bina sa stea la lumina zilei si nu in intuneric. Fara o sursa de lumina produc ele insele nitrati, adica subsante care impiedica hemo-globina din sange sa se lege de oxygen.

Dr. Mihaela Bilic, nutritionist: "Fie ca facem o mancare cu carne, fie ca punem branza peste verdeturi, peste o salata, tot ce inseamna legume si frunzele acelea verzi trebuie sa insemne jumatate din farfuria de la fiecare masa."

Ne intoarcem in mediul natural. Culoarea verde este cea care contine si magneziu.

Magneziul din aceasta frunza contracareaza sarea de bucatarie, avem aici 15 grame de sare adica exact cantitatea pe care o luam din alimentele dintr-o zi, alimente superprocesate.

Organizatia Mondiala a Sanatatii ne certifica ca un european consuma zilnic de trei ori mai multa sare decat poate procesa. Aceasta pentru ca pana si in dulciuri gasim sare adaugata. Singurul mod in care puteti sa luptati cu excesul este aceeasi culoare verde.