Ciocolata poate reduce riscul unui accident vascular cerebral. Cat de multa trebuie sa mancati zilnic

61682101

Consumul de ciocolata ar putea fi asociat cu un risc redus de boli cardiovasculare, potrivit cercetatorilor britanici de la Universitatea din Aberdeen

Acestia nu prezinta totusi nicio dovada a unei legaturi directe intre cacao si bunastarea arterelor, scrie AFP citat de Agerpres. Consumul de ciocolata neagra a fost deja asociat in trecut, in mai multe studii, cu o sanatate cardiovasculara mai buna, dar nu a fost stabilita cu claritate nici o relatie de la cauza la efect.

Pentru acest studiu, un grup de cercetatori britanici s-au concentrat pe analiza corelatiilor dintre consumul de ciocolata si sanatatea cardiovasculara a unui grup de 25.000 de barbati si femei rezidenti in Norfolk (estul Marii Britanii) in medie pe parcursul a unui deceniu.

Ei au pus in relatie cantitatea de ciocolata pe care participantii au declarat ca o consuma, cu datele privind sanatatea cardiovasculara: nivelul colesterolului, aparitia accidentelor cardiace si a accidentelor vasculare cerebrale (AVC), etc.

Din observatiile cercetatorilor reiese ca din punct de vedere statistic, cei care au declarat un consum mai mare de ciocolata sufera mai putin de boli cardiovasculare. "Conform acestui studiu (...), un consum crescut de ciocolata de pana la 100 de grame pe zi este asociat cu un risc mai mic de boli coronariene si de accident vascular cerebral (...)", au declarat cercetatorii intr-un articol publicat online in revista britanica de specialitate 'Heart'.

Insa echipa condusa de profesorul Phyo Myint de la Universitatea din Aberdeen recunoaste ca cei care mananca mai multa ciocolata sunt in medie mai tineri, au mai putina grasime, sunt mai sanatosi si practica mai mult sport, scrie AFP. Prin urmare, este posibil ca mai ales acest stil de viata decat ciocolata sa faca din acest grup unul in care bolile cardiovasculare nu constituie o problema majora de sanatate.

De asemenea, cei care stiu ca sunt expusi riscului de boli cardiovasculare pot avea tendinta sa limiteze consumul de ciocolata considerand ca adopta o dieta mai potrivita, au observat cercetatorii. "Cu toate acestea, elementele acumulate prezentate in acest studiu sugereaza ca un consum ridicat de ciocolata ar putea fi asociat cu un beneficiu cardiovascular", conchid cercetatorii.

Intrebat de AFP, nutritionistul Arnaud Cocaul, de la spitalul parizian 'Pitié Salpetriere' a afirmat ca este vorba despre un "studiu observational, cu toate limitele sale". "Un producator industrial nu il poate folosi ca argument pentru vanzari", a mai declarat el.

Alt specialist parizian in nutritie, Pierre Azam a subliniat la randul sau ca acest tip de studiu nu ofera nici o certitudine in materie de sanatate publica". El si-a manifestat ingrijorarea in legatura cu "daunele" pe care acest tip de studiu le poate produce in randul populatiei, mai scrie AFP

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Olăroiu, imagini unice: arabii au publicat fotografii în care românul e de nerecunoscut
FOTO Olăroiu, imagini unice: arabii au publicat fotografii în care românul e de nerecunoscut
Citește și...
Ce mananca romanii, ep 2. Gratarul de vara: cate calorii are un mic si ce carne ingrasa cel mai mult

Foodstory.ro si nutritionista Mihaela Bilic iti prezinta variantele sanatoase ale celor mai populare mancaruri, fie ele romanesti, fie de import, intr-un serial intitulat simplu "Ce mananca romanii".

Studiu - Luna nasterii poate predispune la anumite boli. Copiii nascuti toamna, cei mai expusi riscului de imbolnavire

Luna nasterii poate fi un factor ce predispune la anumite boli, care variaza de la simpla angina la insuficienta cardiaca congestiva, trecand prin boli venerice si hematoame.

A inceput sezonul dietelor. Specialistii explica cum functioneaza metabolismul si cum putem slabi mai usor

Greutatea este unul dintre cele mai bine pazite secrete ale organismului. Fiecare om se naste cu propria nevoie energetica de a respira. Aceasta este denumita de medici rata metabolismului bazal si e mostenita din familie.

Recomandări
Bulgaria a devenit lider mondial în stocarea energiei. Vecinii care țin aprinsă lumina în România sunt peste SUA și Australia

Bulgaria a devenit lider global al capacităților de stocare a energiei, depășind California, Chile sau Australia, regiuni care se bazează pe energie solară. Bulgaria asigură din această energie stocată majoritatea necesarului importat de România. 

Ministerul Apărării de la Chișinău: Drona doborâtă la Galați este rusească, a venit din Ucraina și a traversat Moldova

Drona doborâtă duminică dimineața la Galați este rusească și a traversat Republica Moldova, venind dinspre Ucraina, înainte de a intra în spațiul aerian al României, a transmis Ministerul Apărării de la Chișinău.

Motorina standard s-a ieftinit cu 68 de bani. Prețul a coborât sub pragul de 10 lei în unele benzinării

Vești bune pentru șoferi la pompă. De la miezul nopții, prețul motorinei standard a scăzut cu 68 de bani și a ajuns la 10 lei pe litru în unele benzinării.