Plimbarea cu trenul pe cea mai veche cale ferata din tara a fost amanata. Cand va avea loc
Anul acesta se implinesc 150 de ani de la darea in functiune a primei cai ferate din Romania. Este vorba despre calea ferata Oravita-Anina, declarata monument istoric de interes national in anul 2004.
Membrii Ligii Banatene si Asociatia Feroviarilor Banateni au organizat pentru sambata o plimbare cu trenul pe cea mai veche linie de cale ferata din Romania. Din cauza vremii nefavorabile, mai multi dintre membrii care s-au inscris pentru calatorie au anuntat ca nu mai vin. Pentru ca grupul sa fie mai mare, calatoria a fost amanata pentru duminica, 2 iunie.
Banatenii sunt invitati la o plimbare cu trenul pe cea mai veche cale ferata din tara, Oravita-Anina
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
“Dupa ultimele informatii, azi-noapte a fost vijelie in zona Oravita-Anina, iar trenul de dimineata a avut 40 de minute de intarziere, din cauza unui copac picat pe sine (...) Sa speram ca atunci vom avea parte de o vreme frumoasa, pentru a ne putea bucura din plin de o astfel de drumetie”, au transmis organizatorii.
Cunoscuta in vremurile bune sub numele de Semmeringul Banatean, calea ferata a fost data in folosinta in 25 noiembrie 1863 pentru transportul de marfa si in 18 noiembrie 1869, pentru cel de persoane. Constructia ei s-a facut in perioada 1861-1863 si a presupus un efort uman si financiar foarte mare, dar mai ales o maiestrie a inginerilor si muncitorilor, datorita terenului dificil din zona.
Prima cale ferata montana din Romania ofera si cele mai spectaculoase peisaje din Muntii Aninei. Are o lungime de 33 de kilometri si cuprinde 14 tunele si 10 viaducte. Unele tuneluri sunt cele mai vechi folosite in Europa.
In prezent, trenul care mai circula pe aceasta ruta este format dintr-o locomotiva diesel electrica romaneasca, construita special pentru linia Oravita-Anina si doua vagoane de clasa a II-a, necompartimentate, cu banci de lemn, construite in 1930. Incalzirea interioara se facea odata pe aburi, in mijlocul vagonului se afla un compartiment unde se gaseste cuptorul. Un alt tren care mai circula pe acest traseu, dar numai la ocazii speciale, este „Nostalgia”.