Compania de Cai Ferate Romane scoate la licitatie cea mai veche cale ferata montana, Oravita-Anina
Cea mai veche cale ferata din tara care anul acesta a implinit 150 de ani este scoasa la licitatie de Compania de Cai Ferate Romane. Numarul mic de calatori care circula pe acest traseu, a facut ca linia ferata sa nu mai fie rentabila pentru companie.
“Durata de valabilitate a contractului de inchiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi pretul cel mai mare. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 29.05.2013, ora 09.00, deschiderea acestora urmand sa aiba loc in aceeasi zi la ora 10.00, la sediul Bursei Romane de Marfuri. Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe sectii de circulatie (…)”, au transmis oficialii CFR intr-un comunicat de presa.
CFR a scos la licitatie in total 15 sectii neinteroperabile din toata tara. Cele de pe raza sucursalei teritoriale Timisoara sunt: Oravita-Anina, Caransebes-Boutari, Hateg-Subcetate.
“Inchirierea unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila reprezinta unul din angajamentele incluse in programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizeaza reducerea cheltuielilor si a activitatilor neprofitabile”, au mai transmis reprezentantii CFR.
Cunoscuta in vremurile bune sub numele de Semmeringul Banatean, calea ferata Oravita-Anina a fost data in folosinta in 25 noiembrie 1863 pentru transportul de marfa si in 18 noiembrie 1869, pentru cel de persoane. Constructia ei s-a facut in perioada 1861-1863 si a presupus un efort uman si financiar foarte mare, dar mai ales o maiestrie a inginerilor si muncitorilor, datorita terenului dificil din zona.
Prima cale ferata montana din Romania ofera si cele mai spectaculoase peisaje din Muntii Aninei. Are o lungime de 33 de kilometri si cuprinde 14 tunele si 10 viaducte. Unele tuneluri sunt cele mai vechi folosite in Europa.
Banatenii sunt invitati la o plimbare cu trenul pe cea mai veche cale ferata din tara, Oravita-Anina