Black Friday-ul cu cele mai mari vânzări din istorie, pe cifre. Românii au cumpărat și ce nu puteau duce: ”Omule, nu intră!”
Ediția Black Friday din acest an a atins recorduri absolute.
Comercianții au făcut deja primele bilanțuri ale vânzărilor - raportat la numărul de produse vândute, dar și la valoarea comenzilor - care au fost cele mai mari, din ultimii 13 ani, de când are loc evenimentul.
Românii au cumpărat, de la electrocasnice și mâncare, locuințe, vacanțe și experiențe de tot felul. Iar goana după reduceri nu s-a încheiat.
Majoritatea comercianților și-au prelungit ofertele și în weekend, așa că mulți români au ieșit și sâmbătă la cumpărături. În mall-uri a fost o înghesuială de nedescris și aproape toată lumea căra cel puțin o pungă.
”Am strâns un an ca să pot să le iau și am cheltuit cam 3.000 de lei. Foarte multe reduceri și prețuri accesibile pentru toată lumea. O geacă, până la 150 de lei. De iarnă. Este un preț bun”.
”Lenjerie, mâncare, chiar am reușit să găsim reduceri cuprinse într 30 și 50%”.
Laptopurile și telefoanele, mai puțin căutate. Băuturile și produsele de băcănie, pe primul loc
Acești tineri n-au putut rezista unui televizor uriaș pe care l-au cumpărat cu 2.500 de lei, fără să clipească. S-au lovit totuși de o problemă:
”Omule, nu intră! Înțelege chestia asta. Nu intră. O să ți-l trimit cu un curier și gata”.
”Este foarte mare și nu încape în mașină. Am prins o reducere și l-am achiziționat. Chiar aveam nevoie de un televizor mai mare”.
Este, de altfel, și ediția cu cele mai multe categorii de produse scoase la ofertă, iar oamenii n-au stat pe gânduri și au cumpărat produse în cantități record.
Cel mai mare retailer online, de pildă, estimează că a vândut, într-o singură zi, 2,8 milioane de produse - cel mai mare număr înregistrat în ultimii 13 ani, de când are loc evenimentul.
Cele mai atractive s-au dovedit a fi produsele din categoriile băuturi și băcănie - peste 600 de mii, urmate de parfumuri și cosmetice - peste 500 de mii, jucării - 360 de mii și electrocasnice - cu peste 200 de mii de bucăți. Laptopurile și telefoanele, cândva în prima linie, au fost mai puțin căutate în acest an.
Bucureștiul nu se află în topul comenzilor
Totodată, în premieră de Black Friday, Bucureștiul a ieșit din topul comenzilor, calculat după valoarea medie per client. Pe primele cinci locuri sunt Iași, Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud și Dolj.
Majoritatea comenzilor au fost plătite cu cardul.
Elena Gheorghe, directorul unei platforme de plăți online: ”La miezul nopții, noi deja procesasem volume de peste 500 de milioane de RON și numărul tranzacțiilor deja depășise 1 milion, în creștere cu 35% față de anul precedent”.
Pe de altă parte, comercianții spun că anul acesta au avut de-a face cu o categorie de clienți mult mai bine documentați, care au știut exact ce vor.
Mihai Pătrașcu, CEO-ul unei platforme online: ”S-a pregătit puțin mai bine față de anii trecuți și și-a pus produsele într-un coș virtual. Le-a verificat înainte, dacă sunt prețuri bune, competitive, și a luat decizia mult mai informat față de anii trecuți. Adică a făcut o achiziție programată, față de anii trecuți unde era mult mai mult impuls”.
Greul este acum pe umerii curierilor, care au început deja să facă ture între depozitele cu marfă și adresele clienților.
Aproximativ 3 mii de colete sunt pregătite să plece într-o singură zi numai dintr-un depozit din București, iar comercianții promit că vor ajunge la clienți în cel mult două zile. Și asta pentru că au negociat de luni bune contractele cu firmele de curierat, iar fiecare știe ce are de făcut.