Prima zi de scoala, varf de vanzari la rechizite. 60% din produsele scolare, vandute in septembrie

×
Codul embed a fost copiat

A inceput febra pregatirilor pentru 12 septembrie, prima zi de scoala. Aproximativ 30 de milioane de euro vor fi incasati pana atunci pe ghiozdane, caiete, stilouri si alte accesorii.

Este o estimare facuta de cei cu afaceri in domeniu. Batalia cea mare se da, pe de o parte intre librariile clasice si cele online, iar apoi, intre parintii cu buget controlat si scolarii dornici sa intre in clasa cu rechizite la moda.

Piata rechizitelor este in crestere cu 20%. Vorbim de valoare si nu de volumul de vanzari. Adica alegem produse mai scumpe. Parintele accepta un compromis financiar in ideea ca-l va motiva pe elev. Si ca-l va scuti de unele frustrari, pentru ca trusa de rechizite este deja parte a statusului in clasa.

In Romania au "prins" toate cele cu imagini din filme si desene animate, care puse chiar si pe o guma de sters, vand foarte bine. Pretul pentru produsele clasice, "anonime" si de calitate medie, adica un bloc de desen, un vocabular sau un "pic" de corectat poate fi si de 50 de ori mai scazut.

Vanzari anuale au ajuns la 55 de milioane de euro. Bugetul pentru gradinita ajunge la 60 de lei, pentru clasa I nu depaseste 150 de lei, iar pentru liceu nu trece de 100 de lei.

Citește și
cumparaturi
Vezi trucurile folosite de magazine pentru a te face sa cumperi mai mult. Ai cazut in plasa lor?
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Cosul in varianta "economica" nu depaseste 30 de lei. Cel cu rechizite de colectie, Avatar, Cars, MJ sau Hello Kitty trece de 300 de lei. Si sunt destui parinti care iau, in loc de 10 pixuri cu 2,50 de lei, unul singur cu 25 de lei.

Cert e ca, din cele 55 de milioane de euro, cat inseamna piata rechizitelor, acum e varful. In perioada 1-15 septembrie se vinde aproximativ 60% din totalul de produse scolare pe tot anul.

Internetul a preluat, insa, o buna parte din profitul librariilor. Pentru ca toate preturile sunt cu 20-30% mai mici, vanzarile online de rechizite au crescut cu 75%.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Arma secreta. Cum folosesc supermarketurile gradele Celsius in razboiul pentru clienti
Arma secreta. Cum folosesc supermarketurile gradele Celsius in razboiul pentru clienti

Cum se face ca supermarketurile reusesc sa aiba mereu stocurile potrivite, in functie de vreme?

Vezi trucurile folosite de magazine pentru a te face sa cumperi mai mult. Ai cazut in plasa lor?
Vezi trucurile folosite de magazine pentru a te face sa cumperi mai mult. Ai cazut in plasa lor?

Vi s-a intamplat sa plecati de acasa cu o lista de cumparaturi, iar cand ajungeti la magazin sa cumparati mai mult? Ei bine, se pare ca ati fost pacaliti.

Cum fac bancile rost de bani: vand datele clientilor contra unor reduceri
Cum fac bancile rost de bani: vand datele clientilor contra unor reduceri

Institutiile financiare fac bani din orice detaliu. Asa ca nume precum Wells Fargo, Citi sau Sovereign Bank vand informatii retailerilor legate de obiceiurile de cumparaturi ale clientilor, precum si sumele pe care le cheltuie, scriu cei de la CNN Money.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.