Prima zi de scoala, varf de vanzari la rechizite. 60% din produsele scolare, vandute in septembrie
A inceput febra pregatirilor pentru 12 septembrie, prima zi de scoala. Aproximativ 30 de milioane de euro vor fi incasati pana atunci pe ghiozdane, caiete, stilouri si alte accesorii.
Este o estimare facuta de cei cu afaceri in domeniu. Batalia cea mare se da, pe de o parte intre librariile clasice si cele online, iar apoi, intre parintii cu buget controlat si scolarii dornici sa intre in clasa cu rechizite la moda.
Piata rechizitelor este in crestere cu 20%. Vorbim de valoare si nu de volumul de vanzari. Adica alegem produse mai scumpe. Parintele accepta un compromis financiar in ideea ca-l va motiva pe elev. Si ca-l va scuti de unele frustrari, pentru ca trusa de rechizite este deja parte a statusului in clasa.
In Romania au "prins" toate cele cu imagini din filme si desene animate, care puse chiar si pe o guma de sters, vand foarte bine. Pretul pentru produsele clasice, "anonime" si de calitate medie, adica un bloc de desen, un vocabular sau un "pic" de corectat poate fi si de 50 de ori mai scazut.
Vanzari anuale au ajuns la 55 de milioane de euro. Bugetul pentru gradinita ajunge la 60 de lei, pentru clasa I nu depaseste 150 de lei, iar pentru liceu nu trece de 100 de lei.
Cosul in varianta "economica" nu depaseste 30 de lei. Cel cu rechizite de colectie, Avatar, Cars, MJ sau Hello Kitty trece de 300 de lei. Si sunt destui parinti care iau, in loc de 10 pixuri cu 2,50 de lei, unul singur cu 25 de lei.
Cert e ca, din cele 55 de milioane de euro, cat inseamna piata rechizitelor, acum e varful. In perioada 1-15 septembrie se vinde aproximativ 60% din totalul de produse scolare pe tot anul.
Internetul a preluat, insa, o buna parte din profitul librariilor. Pentru ca toate preturile sunt cu 20-30% mai mici, vanzarile online de rechizite au crescut cu 75%.