Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere
Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere în care vehiculul a devenit un pilon de bază pentru milioane de şoferi din întreaga lume, transmite CNBC.
Fiesta a fost vândut în peste 50 de ţări, peste 22 de milioane de vehicule fiind produse din 1976, dar vineri a fost fabricat ultimul automobil.
Ca semn al importanţei avute de acest model, gigantul auto va păstra ultimele două Fiesta, plasându-le în flotele sale de vehicule de patrimoniu din Marea Britanie şi Germania.
”La Ford din Europa, facem tranziţia rapidă către un viitor electric. Ca parte a acestei tranziţii, producţia Fiesta din Koln, Germania, va fi întreruptă pe 7 iulie 2023 şi va începe o nouă eră la Centrul pentru Vehicule Electrice din Koln”, a declarat un purtător de cuvânt al Ford într-un comunicat.
Într-un anunţ de anul trecut, Ford a spus că producţia Fiesta - o maşină mai mică, cu un design distinctiv - va înceta.
Compania urmăreşte o strategie de electrificare şi a declarat anterior că toată gama sa de autovehicule de pasageri din Europa ”va fi capabilă de zero emisii” până la jumătatea anului 2026.
Ford vizează o linie complet electrică în Europa până în 2030.
Aceste mişcări apar pe măsură ce ţările din Europa caută să renunţe la vehiculele care folosesc combustibili fosili.
Regatul Unit, de exemplu, doreşte să oprească vânzarea de noi maşini şi camionete diesel şi pe benzină până în 2030 şi va cere, din 2035, ca toate maşinile şi camionete noi să aibă emisii zero la ţeava de eşapament.
Uniunea Europeană, pe care Regatul Unit a părăsit-o la 31 ianuarie 2020, intenţionează, de asemenea, să reducă emisiile din transportul rutier.
Într-un comentariu trimis către CNBC prin e-mail, David Leggett, analist auto la GlobalData, a declarat că a avut loc ”o schimbare a pieţei în Europa către SUV-urile compacte”.
”În cazul Ford, ar prefera să vândă Puma cu o marjă mai mare decât hatchback-uri mici. Ford Focus va dispărea şi de la reprezentanţele europene în 2025”, a adăugat el.
Leggett a susţinut că raţionalizarea liniilor de modele a reflectat, în parte, ”nevoia de mai multe investiţii în modele electrificate”.
”Lipsa globală de semiconductori care a urmat pandemiei a grăbit, de asemenea, tendinţa, deoarece producătorii au acordat prioritate modelelor cu marjă mai mare”, a spus el.
Hatchback-urile mici precum Fiesta vin cu marje notoriu de mici. De îndată ce volumele scad, ele pot părea rapid nesustenabile, ”, a adăugat el.
Leggett a abordat, de asemenea, intensificarea concurenţei, observând că ”un val de vehicule electrice chinezeşti” este pe drum.
”Pe scurt, nu există nicio justificare reală pentru investiţia de a reînnoi o gamă de modele precum Fiesta. La fel ca Focus, şi-a trăit viaţa. A fost o maşină grozavă pentru Ford, totuşi.”