Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere

ford fiesta
Profimedia

Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere în care vehiculul a devenit un pilon de bază pentru milioane de şoferi din întreaga lume, transmite CNBC.

Fiesta a fost vândut în peste 50 de ţări, peste 22 de milioane de vehicule fiind produse din 1976, dar vineri a fost fabricat ultimul automobil.

Ca semn al importanţei avute de acest model, gigantul auto va păstra ultimele două Fiesta, plasându-le în flotele sale de vehicule de patrimoniu din Marea Britanie şi Germania.

”La Ford din Europa, facem tranziţia rapidă către un viitor electric. Ca parte a acestei tranziţii, producţia Fiesta din Koln, Germania, va fi întreruptă pe 7 iulie 2023 şi va începe o nouă eră la Centrul pentru Vehicule Electrice din Koln”, a declarat un purtător de cuvânt al Ford într-un comunicat.

Într-un anunţ de anul trecut, Ford a spus că producţia Fiesta - o maşină mai mică, cu un design distinctiv - va înceta.

Citește și
Honda
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta

Compania urmăreşte o strategie de electrificare şi a declarat anterior că toată gama sa de autovehicule de pasageri din Europa ”va fi capabilă de zero emisii” până la jumătatea anului 2026.

Ford vizează o linie complet electrică în Europa până în 2030.

Aceste mişcări apar pe măsură ce ţările din Europa caută să renunţe la vehiculele care folosesc combustibili fosili.

Regatul Unit, de exemplu, doreşte să oprească vânzarea de noi maşini şi camionete diesel şi pe benzină până în 2030 şi va cere, din 2035, ca toate maşinile şi camionete noi să aibă emisii zero la ţeava de eşapament.

Uniunea Europeană, pe care Regatul Unit a părăsit-o la 31 ianuarie 2020, intenţionează, de asemenea, să reducă emisiile din transportul rutier.

Într-un comentariu trimis către CNBC prin e-mail, David Leggett, analist auto la GlobalData, a declarat că a avut loc ”o schimbare a pieţei în Europa către SUV-urile compacte”.

”În cazul Ford, ar prefera să vândă Puma cu o marjă mai mare decât hatchback-uri mici. Ford Focus va dispărea şi de la reprezentanţele europene în 2025”, a adăugat el.

Leggett a susţinut că raţionalizarea liniilor de modele a reflectat, în parte, ”nevoia de mai multe investiţii în modele electrificate”.

”Lipsa globală de semiconductori care a urmat pandemiei a grăbit, de asemenea, tendinţa, deoarece producătorii au acordat prioritate modelelor cu marjă mai mare”, a spus el.

Hatchback-urile mici precum Fiesta vin cu marje notoriu de mici. De îndată ce volumele scad, ele pot părea rapid nesustenabile, ”, a adăugat el.

Leggett a abordat, de asemenea, intensificarea concurenţei, observând că ”un val de vehicule electrice chinezeşti” este pe drum.

”Pe scurt, nu există nicio justificare reală pentru investiţia de a reînnoi o gamă de modele precum Fiesta. La fel ca Focus, şi-a trăit viaţa. A fost o maşină grozavă pentru Ford, totuşi.”

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta

Agenția pentru siguranță a autostrăzilor a guvernului SUA investighează sesizările potrivit cărora aproximativ 1,4 milioane de motoare ale companiei Honda - inclusiv Acura, divizia sa din America - sunt în pericol să se defecteze.

Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători
Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători

Se anunță o perioadă dificilă pentru industria auto. Unele companii din Europa au început deja să închidă fabrici. Chiar premierul a avertizat că fără industria auto, economia României s-ar putea prăbuși.

VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon
VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon

Când cineva menționează Ferrari, automat se gândește la motoare și cilindri în V12, cu vopsea roșie strălucitoare. Însă cel mai recent exemplar - unic - al diviziei Tailor Made din Maranello, nu are niciunul dintre aceste elemente.

Recomandări
Klaus Iohannis discută astăzi cu liderii partidelor parlamentare, pentru a rezolva criza politică. USR participă separat
Klaus Iohannis discută astăzi cu liderii partidelor parlamentare, pentru a rezolva criza politică. USR participă separat

Noua rundă de negocieri pentru formarea Guvernului, purtate de PSD, PNL și UDMR, s-a încheiat sâmbătă seară fără a se ajunge la o înțelegere.

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

La Rânca a început deja vacanța de Crăciun. Turiștii au primit pomana porcului, țuică și vin fiert, direct pe pârtie
La Rânca a început deja vacanța de Crăciun. Turiștii au primit pomana porcului, țuică și vin fiert, direct pe pârtie

Pentru unii români a început deja vacanța de Crăciun, iar cei care au ajuns la Rânca, în Gorj, au intrat repede în atmosfera de sărbătoare.