Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere

ford fiesta
Profimedia

Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere în care vehiculul a devenit un pilon de bază pentru milioane de şoferi din întreaga lume, transmite CNBC.

Fiesta a fost vândut în peste 50 de ţări, peste 22 de milioane de vehicule fiind produse din 1976, dar vineri a fost fabricat ultimul automobil.

Ca semn al importanţei avute de acest model, gigantul auto va păstra ultimele două Fiesta, plasându-le în flotele sale de vehicule de patrimoniu din Marea Britanie şi Germania.

”La Ford din Europa, facem tranziţia rapidă către un viitor electric. Ca parte a acestei tranziţii, producţia Fiesta din Koln, Germania, va fi întreruptă pe 7 iulie 2023 şi va începe o nouă eră la Centrul pentru Vehicule Electrice din Koln”, a declarat un purtător de cuvânt al Ford într-un comunicat.

Într-un anunţ de anul trecut, Ford a spus că producţia Fiesta - o maşină mai mică, cu un design distinctiv - va înceta.

Citește și
dacia noile modele 2020
Premieră pentru Dacia: Sandero a fost cea mai bine vândută mașină în Europa, în 2024

Compania urmăreşte o strategie de electrificare şi a declarat anterior că toată gama sa de autovehicule de pasageri din Europa ”va fi capabilă de zero emisii” până la jumătatea anului 2026.

Ford vizează o linie complet electrică în Europa până în 2030.

Aceste mişcări apar pe măsură ce ţările din Europa caută să renunţe la vehiculele care folosesc combustibili fosili.

Regatul Unit, de exemplu, doreşte să oprească vânzarea de noi maşini şi camionete diesel şi pe benzină până în 2030 şi va cere, din 2035, ca toate maşinile şi camionete noi să aibă emisii zero la ţeava de eşapament.

Uniunea Europeană, pe care Regatul Unit a părăsit-o la 31 ianuarie 2020, intenţionează, de asemenea, să reducă emisiile din transportul rutier.

Într-un comentariu trimis către CNBC prin e-mail, David Leggett, analist auto la GlobalData, a declarat că a avut loc ”o schimbare a pieţei în Europa către SUV-urile compacte”.

”În cazul Ford, ar prefera să vândă Puma cu o marjă mai mare decât hatchback-uri mici. Ford Focus va dispărea şi de la reprezentanţele europene în 2025”, a adăugat el.

Leggett a susţinut că raţionalizarea liniilor de modele a reflectat, în parte, ”nevoia de mai multe investiţii în modele electrificate”.

”Lipsa globală de semiconductori care a urmat pandemiei a grăbit, de asemenea, tendinţa, deoarece producătorii au acordat prioritate modelelor cu marjă mai mare”, a spus el.

Hatchback-urile mici precum Fiesta vin cu marje notoriu de mici. De îndată ce volumele scad, ele pot părea rapid nesustenabile, ”, a adăugat el.

Leggett a abordat, de asemenea, intensificarea concurenţei, observând că ”un val de vehicule electrice chinezeşti” este pe drum.

”Pe scurt, nu există nicio justificare reală pentru investiţia de a reînnoi o gamă de modele precum Fiesta. La fel ca Focus, şi-a trăit viaţa. A fost o maşină grozavă pentru Ford, totuşi.”

Articol recomandat de sport.ro
FOTO "Sunt naturali?" Noua prezentatoare de la Real Madrid îi pune pe jar pe spanioli: "Cât de sexy ești!"
FOTO "Sunt naturali?" Noua prezentatoare de la Real Madrid îi pune pe jar pe spanioli: "Cât de sexy ești!"
Citește și...
Premieră pentru Dacia: Sandero a fost cea mai bine vândută mașină în Europa, în 2024
Premieră pentru Dacia: Sandero a fost cea mai bine vândută mașină în Europa, în 2024

Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobil din Europa în anul 2024, arată primele date transmise de Data Force, potrivit Profit.ro.  

Dacia Bigster, lansată oficial în România. Echipări și prețuri pentru modelul produs exclusiv la Mioveni
Dacia Bigster, lansată oficial în România. Echipări și prețuri pentru modelul produs exclusiv la Mioveni

Dacia Bigster este disponibilă de pe 9 ianuarie și în România și poate fi cumpărat cu un preț de pornire de 23.000 de euro. Modelul produs exclusiv la Mioveni a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris din octombrie 2024.  

Un an plin de provocări pentru sectorul auto european. De la costuri ridicate la concurența acerbă din China
Un an plin de provocări pentru sectorul auto european. De la costuri ridicate la concurența acerbă din China

Sectorul auto european s-a confruntat cu numeroase probleme în 2024, începând cu scăderea vânzărilor din cauza cererii reduse şi costuri ridicate de producţie, până la concurenţa acerbă a rivalilor chinezi. 

Recomandări
Tanczos Barna: Ar trebui să avem încasări suplimentare de 40-50 miliarde de lei în 2025. Unde ar putea crește salariile
Tanczos Barna: Ar trebui să avem încasări suplimentare de 40-50 miliarde de lei în 2025. Unde ar putea crește salariile

Cu un deficit bugetar de 30 de miliarde de lei în numai două luni și o ordonanță-trenuleț “diluată”, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, spune că lucrurile pot merge într-o direcție bună, dar cu măsuri ferme de control.

Crin Antonescu a dezvăluit lucrurile pe care le are în comun cu fostul președinte Iohannis. Ce minister i-ar da lui Simion
Crin Antonescu a dezvăluit lucrurile pe care le are în comun cu fostul președinte Iohannis. Ce minister i-ar da lui Simion

Candidatul la alegerile prezidenţiale susţinut de coaliţia aflată la guvernare, Crin Antonescu, a răspuns la toate întrebările picante în emisiunea ”La Măruță” de la PRO TV și a dezvăluit ce lucruri are în comun cu fostul președinte Iohannis.  

MApN, despre dezinformările privind mobilizarea tinerilor români: Nu am luat în calcul serviciul militar obligatoriu
MApN, despre dezinformările privind mobilizarea tinerilor români: Nu am luat în calcul serviciul militar obligatoriu

MApN semnalează pe platforma Inforadar dezinformări privind presupuse mobilizări ale rezerviștilor și pregătirea populației pentru apărare, în contextul războiului din Ucraina, subliniind că aceste narațiuni nu au temei legal și sunt false.