Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere

ford fiesta
Profimedia

Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere în care vehiculul a devenit un pilon de bază pentru milioane de şoferi din întreaga lume, transmite CNBC.

Fiesta a fost vândut în peste 50 de ţări, peste 22 de milioane de vehicule fiind produse din 1976, dar vineri a fost fabricat ultimul automobil.

Ca semn al importanţei avute de acest model, gigantul auto va păstra ultimele două Fiesta, plasându-le în flotele sale de vehicule de patrimoniu din Marea Britanie şi Germania.

”La Ford din Europa, facem tranziţia rapidă către un viitor electric. Ca parte a acestei tranziţii, producţia Fiesta din Koln, Germania, va fi întreruptă pe 7 iulie 2023 şi va începe o nouă eră la Centrul pentru Vehicule Electrice din Koln”, a declarat un purtător de cuvânt al Ford într-un comunicat.

Într-un anunţ de anul trecut, Ford a spus că producţia Fiesta - o maşină mai mică, cu un design distinctiv - va înceta.

Citește și
Dacia Logan 2025
FOTO Dacia anunță că noul Logan poate fi comandat în România. Cât costă una dintre cele mai vândute mașini de pe piața locală

Compania urmăreşte o strategie de electrificare şi a declarat anterior că toată gama sa de autovehicule de pasageri din Europa ”va fi capabilă de zero emisii” până la jumătatea anului 2026.

Ford vizează o linie complet electrică în Europa până în 2030.

Aceste mişcări apar pe măsură ce ţările din Europa caută să renunţe la vehiculele care folosesc combustibili fosili.

Regatul Unit, de exemplu, doreşte să oprească vânzarea de noi maşini şi camionete diesel şi pe benzină până în 2030 şi va cere, din 2035, ca toate maşinile şi camionete noi să aibă emisii zero la ţeava de eşapament.

Uniunea Europeană, pe care Regatul Unit a părăsit-o la 31 ianuarie 2020, intenţionează, de asemenea, să reducă emisiile din transportul rutier.

Într-un comentariu trimis către CNBC prin e-mail, David Leggett, analist auto la GlobalData, a declarat că a avut loc ”o schimbare a pieţei în Europa către SUV-urile compacte”.

”În cazul Ford, ar prefera să vândă Puma cu o marjă mai mare decât hatchback-uri mici. Ford Focus va dispărea şi de la reprezentanţele europene în 2025”, a adăugat el.

Leggett a susţinut că raţionalizarea liniilor de modele a reflectat, în parte, ”nevoia de mai multe investiţii în modele electrificate”.

”Lipsa globală de semiconductori care a urmat pandemiei a grăbit, de asemenea, tendinţa, deoarece producătorii au acordat prioritate modelelor cu marjă mai mare”, a spus el.

Hatchback-urile mici precum Fiesta vin cu marje notoriu de mici. De îndată ce volumele scad, ele pot părea rapid nesustenabile, ”, a adăugat el.

Leggett a abordat, de asemenea, intensificarea concurenţei, observând că ”un val de vehicule electrice chinezeşti” este pe drum.

”Pe scurt, nu există nicio justificare reală pentru investiţia de a reînnoi o gamă de modele precum Fiesta. La fel ca Focus, şi-a trăit viaţa. A fost o maşină grozavă pentru Ford, totuşi.”

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
FOTO Dacia anunță că noul Logan poate fi comandat în România. Cât costă una dintre cele mai vândute mașini de pe piața locală
FOTO Dacia anunță că noul Logan poate fi comandat în România. Cât costă una dintre cele mai vândute mașini de pe piața locală

Dacia a anunțat că noul Logan - prezentat în premieră în luna septembrie 2025 - intră ”într-o nouă etapă de dezvoltare” și poate fi comandat în România începând cu 19 decembrie.

Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină după 2035. Pariul pus de Comisia Europeană
Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină după 2035. Pariul pus de Comisia Europeană

Mașinile noi pe benzină și motorină nu vor fi interzise complet din 2035, așa cum anunțase inițial Comisia Europeană, dar vor deveni tot mai rare și mai scumpe.  

Ford, unul dintre cei mai importanți constructori auto din lume, cu fabrică și în România, nu mai vrea mașini electrice
Ford, unul dintre cei mai importanți constructori auto din lume, cu fabrică și în România, nu mai vrea mașini electrice

Compania Ford a anunțat că renunță la planurile sale ambițioase privind vehiculele electrice, din cauza pierderilor financiare. În schimb, se va concentra pe investițiile în motoare pe benzină și vehicule electrice hibride.

Recomandări
Rusia a pus capăt acordului militar încheiat cu România în 1994
Rusia a pus capăt acordului militar încheiat cu România în 1994

Federația Rusă a pus capăt acordurile militare bilaterale încheiate în anii 90 cu 11 țări, printre care și cel încheiat cu România în martie 1994. Au fost, de asemenea, reziliate acordurile parafate cu state precum Germania, Marea Britanie și Polonia.

 

Anunțul președintelui Nicușor Dan despre scandalul din justiție: ”Am primit de la magistrați sute de pagini”
Anunțul președintelui Nicușor Dan despre scandalul din justiție: ”Am primit de la magistrați sute de pagini”

Președintele României, Nicușor Dan, a anunțat, sâmbătă, că a primit de la magistrați sute de pagini de materiale ”relevante” despre problemele din justiție.  

Un fost prinț apare într-o fotografie controversată în dosarele Epstein. Documentele publicate stârnesc reacții dure
Un fost prinț apare într-o fotografie controversată în dosarele Epstein. Documentele publicate stârnesc reacții dure

Andrew Mountbatten-Windsor pare să fie surprins într-o fotografie întins peste picioarele a cinci persoane, cu capul aproape de poala unei femei, în cel mai recent set de documente publicate în legătură cu pedofilul Jeffrey Epstein.