Subventiile de la stat au dublat numarul masinilor ecologice vandute. Cat costa consumul pe 100 km la un autoturism electric

×
Codul embed a fost copiat

Vanzarile de masini ecologice, electrice sau hibride s-au dublat in acest an, fata de aceeasi perioada a lui 2015. Cei care le cumpara, primesc si un ajutor de la stat, prin Programul "Rabla", pana la 20.000 de lei.

Ministerul Mediului a anuntat luni ca suplimenteaza programul cu inca 3.500 de tichete de casare.

In primele 10 luni ale acestui an, s-au vandut peste 100 de automobile pur electrice, fata de doar 40 anul trecut. Desi pretul masinilor electrice sare de 25.000 de euro, performantele lor sunt tot mai apropiate de cele clasice.

Un model de masina electrica are o autonomie de 200 kilometri, dar variaza in functie de temperatura exterioara si stilul de condus. Viteza maxima ajunge pana la 150 kilometri pe ora, iar curentul costa 7 lei pentru o suta de kilometri.

Vanzarile sunt ajutate de faptul ca reteaua de statii de incarcare electrica este in crestere.

Citește și
Continuarea actiunii de ridicare a autovehiculelor abandonate sau fara stapan, din sectorul 2.
Peste 100.000 de rable sunt abandonate in Capitala. Cat de complicata e procedura pentru ridicarea lor

In acest moment avem 100 de statii publice de alimentare pentru masinile electrice, din care aproape jumatate sunt in Bucuresti. Frumusetea este ca 90 la suta dintre ele pot fi folosite gratuit. Incarcarea poate dura intre 1 si 4 ore, in functie de puterea statiei de alimentare.

Vanzarile au fost ajutate si de sprijinul pe care statul il acorda cumparatorilor de automobile electrice.

Alexandru Seremet, reprezentant producator de masini electrice: "Vanzarile au crescut si in alte tari unde statul a subventionat masinile electrice. Asa si la noi, subventia de la stat a ajutat la cresterea vanzarilor."

In cadrul Programului "Rabla", cei care isi cumpara o masina clasica primesc doar prima de casare, de 6.500 de lei.

Cei care aleg sa cumpere o masina hibrid primesc in plus un ecotichet de 5.000 de lei, iar pentru masinile electrice, 20.000 de lei - adica un total de aproape 6.000 de euro.

Desi primesc mai putin de la stat, majoritatea soferilor prefera totusi masinile hibride, care au si motor electric pentru traficul de oras, dar si unul clasic pentru drumurile lungi. Pana acum s-au vandut peste 700 de astfel de masini.

Incepand din 2014, vanzarile totale de masini ecologice s-au dublat in fiecare an.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Transformare spectaculoasă pentru sportiva desemnată 'cea mai atrăgătoare femeie din lume': "Arăți incredibil"
FOTO Transformare spectaculoasă pentru sportiva desemnată 'cea mai atrăgătoare femeie din lume': "Arăți incredibil"
Citește și...
Ford Mustang la 50.417 lei si Porsche Cayenne GTS la 82.167 lei. ANAF scoate masinile confiscate la licitatie
Ford Mustang la 50.417 lei si Porsche Cayenne GTS la 82.167 lei. ANAF scoate masinile confiscate la licitatie

 ANAF a scos la vanzare, pe pagina oficiala de Facebook, mai multe autoturisme confiscate. Licitatia va avea loc la Galati, pe 27-28 noiembrie.

Peste 100.000 de rable sunt abandonate in Capitala. Cat de complicata e procedura pentru ridicarea lor
Peste 100.000 de rable sunt abandonate in Capitala. Cat de complicata e procedura pentru ridicarea lor

Sufocate de trafic, marile orase din tara noastra sunt pline si de masini abandonate pe spatiul public.

Recomandări
Donald Trump mărește tarifele vamale pentru China la 125%. A autorizat o pauză de 90 de zile pentru restul lumii
Donald Trump mărește tarifele vamale pentru China la 125%. A autorizat o pauză de 90 de zile pentru restul lumii

Donald Trump a anunțat miercuri seara că ridică tariful impus Chinei la 125% – și că acest lucru este „cu aplicare imediată”. De asemenea, a autorizat o pauză de 90 de zile, care se va aplica altor țări, nu Chinei.

Fabrici de renume din România, închise din cauza datoriilor uriaşe acumulate de-a lungul anilor
Fabrici de renume din România, închise din cauza datoriilor uriaşe acumulate de-a lungul anilor

Mai multe fabrici de la noi, pe vremuri coloși care exportau în întreaga lume, rămân de anul acesta doar în istorie.

Ilie Bolojan: „E doar o problemă de timp până vom ajunge să creştem taxe şi impozite”
Ilie Bolojan: „E doar o problemă de timp până vom ajunge să creştem taxe şi impozite”

Ilie Bolojan, președintele interimar, a declarat că, dacă reformele pentru reducerea cheltuielilor publice nu vor fi implementate, iar banii europeni nu vor fi absorbiți, va fi doar o chestiune de timp până când vor crește taxele și impozitele.