Fitch: Criza Volkswagen va afecta intregul sector auto. Cat va cheltui compania pentru a repara cele 11 milioane de masini
Volkswagen lucreaza la masurile tehnice necesare repararii masinilor diesel echipate cu celebrul software care permitea vehiculelor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, a anuntat marti producatorul auto german.
Marti, compania germana a anuntat ca intentioneaza sa repare pana la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analisti la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de masini ale brandului VW, 2,1 milioane masini Audi, 1,2 milioane de masini Skoda si 1,8 milioane de vehicule comerciale usoare, scrie Agerpres.
VW va informa clientii 'in urmatoarele saptamani si luni' in legatura cu masurile planificate pentru ca vehiculele sa indeplineasca standardele privind emisiile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Comisarul pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, va discuta cu presedintele diviziei de autoturisme a Volkswagen, Herbert Diess, si va solicita cooperarea deplina a companiei germane cu autoritatile de reglementare in investigatiile privind motoarele diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, a anuntat marti un purtator de cuvant al Comisiei, Ricardo Cardoso.
'Comisia vrea fapte si vrea sa ajunga la esenta acestui scandal', a explicat oficialul european.
Cinci tari au retras de pe piata masinile VW echipate cu softul care permitea manipularea testelor
Volkswagen este aproape de a anunta modul in care vor fi reparate sistemele de emisii care au permis manipularea testelor, deoarece vanzarilor vehiculelor echipate cu motoare diesel 'manipulate' au fost oprite intr-un numar din ce in ce mai mare de state europene, transmit Bloomberg si Reuters.
Spania, Elvetia, Italia, Olanda si Belgia au retras de pe piata masinile VW cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, in timp ce procurorii din Suedia iau in considerare deschiderea unei investigatii legate de un potential caz de coruptie. Pentru vehiculele deja vandute, VW urmeaza sa-i informeze curand pe clienti cum vor fi reparate vehiculele.
"Cota lor de piata va scadea o perioada, poate pana la unu - doi ani", a avertizat analistul Richard Gane, de la Vendigital Ltd.
Norvegia ar putea intarzia introducerea noii taxe auto din cauza scandalului Volkswagen
Scandalul emisiilor care afecteaza Volkswagen (VW) ar putea duce la o regandire a propunerii privind introducerea unei noi taxe auto in Norvegia, favorabila masinilor cu emisii scazute, a declarat, pentru Reuters, Terje Breivik, de la Partidul Liberal, aflat la guvernare.
In mai, Guvernul de la Oslo a introdus un nou sistem de taxare care rasplateste masinile cu emisii scazute, cum ar fi vehiculele electrice si hibride.
Dar depistarea vehiculelor cu motoare diesel, echipate cu softul ce permitea manipularea testelor de emisie, ar putea intarzia introducerea noii taxe auto in Norvegia, sustine Terje Breivik.
'Avem un sistem de taxare a masinilor care se sprijina pe acuratetea dintre tipul autorizatiei si emisiile actuale. Scandalul VW a aratat ca este posibil sa manipulezi acest tip de autorizatie', a declarat oficialul norvegian.
Fitch: Criza Volkswagen va afecta intregul sector auto
Scandalul emisiilor de la Volkswagen (VW) s-ar putea dovedi un moment crucial pentru industria auto din intreaga lume, ar putea avea repercursiuni profunde si de lunga durata, mult peste profilul de creditare al grupului german, se arata intr-un raport publicat marti de agentia de evaluare financiara Fitch Ratings, transmite Reuters.
Este prea curand sa estimam implicatiile depline pentru producatorii auto, furnizori si alte grupuri legate de industria auto, dar ne asteptam ca intregul sector sa fie afectat, in diferite grade, se arata in comunicatul agentiei.
Autoritatile de reglementare vor reevalua tintele de limitare a emisiilor si ar putea adopta unele mai dure.
"Testele privind emisiile vor fi mai dure, fara indoiala, si vor fi mai apropiate de conditiile normale de trafic. De asemenea, ar putea creste vanzarea de vehicule electrice si hibride, iar unii consumatori ar putea renunta la motoarele diesel pentru cele pe benzina. Aceste evolutii vor avea un impact mai mare asupra producatorilor auto din Europa decat asupra rivalilor lor din SUA si Asia", avertizeaza Fitch.
Investitiile in cercetare-dezvoltare vor creste probabil deoarece companiile auto se vor confrunta cu reglementari si teste mai dure, se mai arata in comunicatul agentiei.
Actualele si viitoarele masuri adoptate de Volkswagen si autoritatile de reglementare ca raspuns la criza vor fi cruciale pentru atenuarea sau, din contra, extinderea impactului scandalului asupra profilului de credit al grupului german si a transformarilor din industria auto, apreciaza Fitch.
Marti, compania germana a anuntat ca intentioneaza sa repare pana la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analisti la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de masini ale brandului VW, 2,1 milioane masini Audi, 1,2 milioane de masini Skoda si 1,8 milioane de vehicule comerciale usoare.
Grupul auto german Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 marci care apartin Volkswagen.