Seat, subsidiara Volkswagen, a produs 700.000 de masini cu motoare diesel modificate. Anuntul facut de noua conducere
Aproximativ 700.000 din cele 11 milioane de motoare diesel implicate in scandalul emisiilor de la Volkswagen au fost fabricate de Seat, subsidiara spaniola a VW, a anuntat purtatorul de cuvant al Seat.
"In Spania a ramas doar un stoc redus de vehicule cu acest tip de motor, putin peste 3.000 de masini, si am anuntat la showroom-uri sa le puna deoparte', a explicat purtatorul de cuvant al Seat.
Publicatia spaniola 'El Pais' anuntat ca Seat a instalat la peste 500.000 de masini acel software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor. Masinile au fost fabricate in Spania.
'Din 2009, subsidiara spaniola a VW a instalat motoare diesel modificate la peste o jumatate de milion de vehicule fabricate la uzina Martorell, langa Barcelona', sustine El Pais citand surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Anul trecut, Seat a vandut 378.586 vehicule.
Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA).
Guenther Scherelis, seful diviziei de vehicule comerciale de la Volkswagen AG, a confirmat ca 1,8 milioane de furgonete si camionete au motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, transmite AP.
De asemenea, sunt afectate de scandalul emisiilor cinci milioane de masini Volkswagen, 2,1 milioane de masini Audi si 1,2 milioane de masini Skoda.
Volkswagen a pus la punct un plan de actiune 'global' pentru a se asigura ca motoarele sale diesel vor respecta normele in materie de emisii poluante, a declarat Matthias Müller, noul director general al grupului auto german.
'In urmatoarele zile' Volkswagen va propune clientilor sai sa vina sa-si modifice modelele diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie si in luna octombrie va informa autoritatile cu privire la solutiile tehnice pe care le va furniza, a declarat Matthias Mueller intr-un discurs tinut luni seara in fata managerilor de top de la Volkswagen reuniti la sediul central de la Wolfsburg.
De asemenea, Mueller a anuntat ca in viitor marca VW va deveni 'la fel de independenta' ca si Audi si Porsche, diviziile de lux care sunt cei mai mari contributori la rezultatele grupului, potrivit textului discursului din care Reuters a obţinut o copie.
'Pentru mine, noua structura a grupului este primul pas si totodata baza pentru modernizarea Volkswagen', a spus Müller.
Aproximativ doua milioane din cele 11 milioane de motoare diesel implicate in scandalul de la Volkswagen au fost produse la uzina Audi din Gyor, vestul Ungariei, a declarat ministrul ungar al Economiei, Mihaly Varga.
Mihaly Varga a mai spus ca Guvernul de la Budapesta poarta discutii atat cu Audi cat si cu producatorul german Mercedes, care are si el o uzina in Ungaria, pentru a evalua impactul potential asupra economiei ungare al scandalului motoarelor diesel trucate de Volkswagen.
'Sunt sigur ca acesta va afecta industria producatoare de masini din Ungaria, dar sper ca efectul va fi mai mic decat preconizeaza cele mai pesimiste scenarii', a subliniat Varga.
Anterior, acesta estima ca avansul economiei ungare ar putea fi amputat cu 0,3 pana la 0,6% daca vanzarile europene de autoturisme vor scadea din cauza scandalului Volkswagen.
Mihaly Varga a mai spus ca 'pentru moment' Ungaria nu intentioneaza sa interzica automobilele Volkswagen, dupa ce grupul auto german a recunoscut ca a utilizat un soft care a manipulat testele de poluare ale motoarelor diesel in SUA.
Uzina Audi de la Gyor (vestul Ungariei) este un furnizor important pentru grupul Volkswagen. Potrivit cifrelor oficiale publicate pe propria sa pagina de Internet, anul trecut aceasta uzina a produs 1,97 milioane motoare si 135.232 autovehicule.
Rivalul german Daimler are si el o uzina de asamblare la Kecskemet, centrul Ungariei, cu o capacitate anuala de 150.000 de autovehicule. Insa producatorul autoturismelor marca Mercedes a dezmintit ca a manipulat la randul sau testele de emisii poluante.