Salonul Auto de la Geneva. EDAG prezinta masina-concept, care se conduce singura si construita cu ajutorul imprimantelor 3D
Salonul auto de la Geneva este si anul acesta o scena pentru cele mai nastrusnice vehicule concept. Constructori din toata lumea au testat reactia publicului si au prezentat modele inovatoare la capitolul tehnologie sau design.
Vizitatorii au privit cu admiratie si curiozitate noul Opel GT Concept, un vehicul venit parca din viitor. Pentru designul exterior, constructorul a gasit inspiratie intr-un model sport, lansat pe piata in 1968 si comercializat timp de cinci ani.
Mark Adams, designer Opel: "In momentul de fata, am acest model in mijlocul studioului meu de productie. Prin urmare, pot spune ca acest vehicul influenteaza deja designul viitoarelor noastre masini de serie. De altfel, acesta este scopul principal al unui autovehicul concept."
Companiile germane EDAG si Bosh si-au unit fortele pentru a crea o uluitoare masina concept, care se poate conduce singura. Caroseria noului EDAG Soul-mate a fost realizata, in cea mai mare parte, cu ajutorul unei imprimante 3D. Bordul este acoperit de un ecran led, ce te duce cu gandul la navele spatiale din filme.
Christoph Horvath, purtator de cuvant EDAG: "Cand masina se conduce singura, pot sa folosesc bordul ca pe un computer sofisticat. Imi pot face treaba de la birou, intrucat nu trebue sa am ochii la drum."
Constructorul olandez Spyker este prezent la Geneva pentru prima data in ultimii 6 ani si vine cu un bolid concept, care se remarca prin design si forta. Spyker C8 va intra in productie la finalul acestui an.
Japonezii de la Mazda au prezentat conceptul RX Vision, iar Citroen a adus la Geneva E-Tense (citit i-tens), un vehicul electric care atinge viteza de 100 de km pe ora in doar 4 secunde si jumatate.
Wes Raynal, redactor Autoweek: "Un vehicul concept iti ofera posibilitatea sa iti testezi ideile si sa vezi reactia publicului, sa afli care iti sunt clientii potentiali si cum ar trebui sa isi dezvolti productia in urmatorii cinci, sase, sapte ani."
Honda a testat reactia publicului cu un prototip sport hatchback, iar cei de la Nissan au mizat pe autovehicul concept, electric, ce se poate conduce singur.