Salonul auto de la Frankfurt se deschide in 4 zile cu 210 premiere. Bentley prezinta cel mai scump si luxos SUV de pe piata
Salonul auto de la Frankfurt, care incepe peste patru zile, se concentreaza mai putin ca de obicei pe masinile-concept si mai mult pe modele care vor putea fi cumparate chiar de anul viitor.
Iar daca in alti ani, vedetele erau modelele prietenoase cu mediul, de data aceasta lumina reflectoarelor este pe SUV-uri. Analistii estimeaza ca vanzarile de masini din aceasta clasa se vor dubla in urmatorul an, iar constructorii vor sa profite.
Bentley isi face intrarea in sectorul vehiculelor sportive utilitare, adica SUV, cu modelul Bentayga. Are un motor W12 de 6 litri, sisteme de asistenta la sofat si accesorii de infotainment, iar pe piata va ajunge anul viitor.
Richard Ingram, redactor-sef adjunct "Auto Express": "Va fi mai luxos si mai scump decat orice alt SUV de pe piata si va fi la fel de performant precum arata".
Si Lamborghini vrea o bucata din aceasta piata in crestere si va produce modelul Urus in Italia, urmand sa fie pus in vanzare in 2018. In schimb, cateva prototipuri ale noul SUV al celor de la Jaguar, numit F-Pace, au putut fi deja vazute in timpul Turului Frantei, dar modelul va fi lansat oficial la Frankfurt.
Jim Holder, redactor "Autocar": "SUV-ul este masina sport a vremurilor moderne. Soselele noastre sunt prea aglomerate si sunt prea multe reguli si norme care au afectat vanzarile de masini sport".
Pentru cei interesati si de altceva, Salonul de la Frankfurt pregateste 210 premiere de la constructori din 39 de tari, prezentate pe o suprafata cat 33 de terenuri de fotbal. Printre companiile prezente se numara si Rolls Royce, care va dezveli luxosul model Dawn.
Nu vor lipsi nici tehnologiile inteligente, carora le este dedicata o sectiune intreaga. Land Rover va prezenta un sistem de camere care va permite soferului sa "vada" prin rulota sau remorca atasata masinii. Iar BMW vine cu un sistem care permite soferului sa parcheze masina... fara sa fie la volan.
Insa autonomia se opreste aici. Daca acum doi ani constructorii sustineau ca masinile care se conduc singure sunt viitorul, acum sunt mai moderati. Potrivit analistilor, nu e clar daca publicul isi doreste masini complet autonome, iar asta explica si retinerea companiilor.