Reguli noi pentru scolile auto si soferii implicati in accidente. Autoritatile vor sa reduca rata mortalitatii pe sosele
Autoritatile vor desfiinta scolile de soferi daca elevii nu vor lua examenul auto in proportie de cel putin 40%.
In plus, masinile implicate in accidente grave vor fi obligate sa faca o inspectie la RAR, dupa reparatie. Masurile vor fi luate pentru a reduce numarul de accidente, in conditiile in care tara noastra este pe locul doi la nivel european intr-un top al mortilor pe sosele.
Ca sa reduca numarul de accidente mortale, autoritatile vor inspecta infrastructura, vor introduce cursuri obligatorii de educatie rutiera inca de la gradinita si le-au pus gand rau scolilor de soferi ai caror elevi nu trec examenul auto.
Mihai Tamaian, secretar de stat in Ministerul Transporturilor: "Responsabilizam scoala de soferi, va exista o limita de promovabilitate in ceea ce priveste acreditarea. Va fi de 40%."
Asta pentru ca soferii europeni, inclusiv romanii, au un comportament dezastruos la volan, spun specialistii.
Potrivit studiului Consiliului European pentru Siguranta in Trafic, exista trei obiceiuri periculoase ale soferilor care fac cele mai mari accidente. Este vorba despre consumul de alcool, condusul fara centura de siguranta si viteza prea mare. Statistica arata ca la nivel european se puteau salva aproape 9.000 de vieti, daca oamenii ar fi purtat centura de siguranta.
Iar daca soferii europeni nu ar fi consumat alcool inainte de a urca la volan, peste 5.000 de oameni ar fi ramas in viata, anul trecut.
Romania, pe locul 2 in Europa la numarul de decese in accidente
In total, in 2016, In Romania au murit 1.900 de persoane in accidente rutiere, ceea ce ne pozitioneaza pe locul doi la nivel european.
Au murit 95 de romani la un milion de locuitori, potrivit statisticilor. In Bulgaria, au fost 96 de decese la un million de locuitori. Este periculos si in Letonia sau Polonia. La polul opus sunt tari cu autostrazi si infrastructura bune: Danemarca, Marea Britanie si Norvegia.
Antonio Avenoso, directorul Consiliului European pentru Siguranta in Trafic: "Romania nu progreseaza cum trebuie pentru a atinge tinta impusa de Uniunea Europeana. Sa reduca pana in 2020 la jumatate numarul mortilor de pe sosele."
Avem nevoie de autostrazi, drumuri bune, soferi care sa circule atent, dar si de un parc auto mai bun, spun specialistii. Varsta medie a masinilor aduse in tara noastra in 2017 a ajuns la 12 ani, fata de 8 ani cat era in 2016.
Cristian Bucur, director tehnic RAR: "Vehiculele cu o varsta mai mare sunt predispuse la a-si pierde din starea tehnica mai repede."
Banca Mondiala a estimat si cat plateste Romania pentru moartea unei persoane intr-un accident rutier: cam un milion de euro.