Masina care consuma 16 bani la suta de km sau benzina de cel mult 20 lei/an

Microjoule - 5

O echipa de la Colegiul Tehnic Joliverie (Nantes) a castigat din nou premiul Shell pentru cel mai economic vehicul.

Finala este in fiecare an si este a 21-a oara cand aceeasi echipa castiga premiul cu aceeasi masina al carei consum este optimizat si reoptimizat pe an ce trece. La proiect se lucreaza din 1985 si la putin timp dupa prima versiune concreta au aparut si premiile in lant. Numele Microjoule vine de la subdiviziunea de masura a joule-ului (unitate pentru energie).

In 2009, studentii colegiului din Nantes au scos un consum ireal, 1 litru la 3.771 de km (echivalentul unei calatorii Stockholm - Gibraltar). Atunci a fost si recordul. Un calcul rapid ne arata ca in bani romanesti, masina consuma 16 bani la suta de km. La o medie de 12.000 de km/an cat merg romanii inseamna un consum anual de 20 de lei pentru toate drumurile (serviciu, treburi personale).

Microjoule are 35 de kg, caroseria este din carbon, rezistenta la inaintare este foarte mica, iar forma de picatura de apa are un coeficient de aerodinamica foarte bun. Cel mai bine se vede cat de eficienta este masina la rulaj, cand ii invarti rotile cu mana. Se opresc din inertie numai dupa cateva minute.

Anul asta, la concursul din Olanda, echipa din Nantes a mers 3.330 km cu 1 litru de benzina si a lasat cu mult in urma 200 de concurenti din 25 de tari. Media de varsta a echipei este 20 de ani. Daily Mail a facut un calcul din care iese ca inconjurul lumii costa 83 de lei cu Microjoule.

Citește și
Mercedes
Masina la care se inchina BMW si Audi. GALERIE FOTO
Cum a ajuns Petre Roman inculpat în Dosarul Mineriadei din 1990: „în subsolul Universității s-au găsit 22 de arme cu glonț; la sediul PNȚCD, substanțe halucinogene și materiale legionare”

Ca masina de serie, Volkswagen XL1 e cel mai aproape de productia generala. Este o solutie hibrid, consuma 0.9 l / 100 km medie oras-afara si are 70 de cai putere. Masina e cu doua locuri si pana acum s-au fabricat pentru teste 50 de masini in toata lumea. Pentru ca pretul variaza in functie de numarul total de comenzi, masina poate sa coste cel putin 50.000 de euro si cel mult 250.000 de euro. Pana acum sunt in jur de 500 de bucati in productie pentru clienti.

Text: Dan Alexandru Banu / editor www.incont.ro

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
Un roman a reusit sa inghesuie un BMW X6 intr-o furgoneta Mercedes Sprinter. Ungurii n-au mai vazut asa ceva la granita. FOTO
Un roman a reusit sa inghesuie un BMW X6 intr-o furgoneta Mercedes Sprinter. Ungurii n-au mai vazut asa ceva la granita. FOTO

Nimeni, dar absolut nimeni nu se poate pune cu romanii atunci cand vine vorba de inventivitate. O demonstreaza si un roman care a reusit sa bage un BMW X6 intr-o furgoneta veche de 20 de ani.

Masina la care se inchina BMW si Audi. GALERIE FOTO
Masina la care se inchina BMW si Audi. GALERIE FOTO

Urmatoarea limuzina germana absoluta e desenata de un american.
 

Recomandări
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

„Acțiune ofensivă” pornită de Israel în sudul Libanului: „Trupele sunt desfăşurate în număr mare de-a lungul frontierei”
„Acțiune ofensivă” pornită de Israel în sudul Libanului: „Trupele sunt desfăşurate în număr mare de-a lungul frontierei”

Sudul Libanului este vizat de „o acțiune ofensivă” pornită de Israel, miercuri, în paralele cu pregătirile pentru o operațiune terestră în Rafah.

Peste 60% dintre români ar fi de acord cu votul obligatoriu, cu 20% mai mulți decât în 2014. Care este motivul. Sondaj INSCOP
Peste 60% dintre români ar fi de acord cu votul obligatoriu, cu 20% mai mulți decât în 2014. Care este motivul. Sondaj INSCOP

Peste 60% dintre români sunt de acord cu votul obligatoriu, argumentând că o prezenţă mai mare la vot poate schimba lucrurile în bine, conform unui sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro.