Masina care consuma 16 bani la suta de km sau benzina de cel mult 20 lei/an
O echipa de la Colegiul Tehnic Joliverie (Nantes) a castigat din nou premiul Shell pentru cel mai economic vehicul.
Finala este in fiecare an si este a 21-a oara cand aceeasi echipa castiga premiul cu aceeasi masina al carei consum este optimizat si reoptimizat pe an ce trece. La proiect se lucreaza din 1985 si la putin timp dupa prima versiune concreta au aparut si premiile in lant. Numele Microjoule vine de la subdiviziunea de masura a joule-ului (unitate pentru energie).
In 2009, studentii colegiului din Nantes au scos un consum ireal, 1 litru la 3.771 de km (echivalentul unei calatorii Stockholm - Gibraltar). Atunci a fost si recordul. Un calcul rapid ne arata ca in bani romanesti, masina consuma 16 bani la suta de km. La o medie de 12.000 de km/an cat merg romanii inseamna un consum anual de 20 de lei pentru toate drumurile (serviciu, treburi personale).
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Microjoule are 35 de kg, caroseria este din carbon, rezistenta la inaintare este foarte mica, iar forma de picatura de apa are un coeficient de aerodinamica foarte bun. Cel mai bine se vede cat de eficienta este masina la rulaj, cand ii invarti rotile cu mana. Se opresc din inertie numai dupa cateva minute.
Anul asta, la concursul din Olanda, echipa din Nantes a mers 3.330 km cu 1 litru de benzina si a lasat cu mult in urma 200 de concurenti din 25 de tari. Media de varsta a echipei este 20 de ani. Daily Mail a facut un calcul din care iese ca inconjurul lumii costa 83 de lei cu Microjoule.
Ca masina de serie, Volkswagen XL1 e cel mai aproape de productia generala. Este o solutie hibrid, consuma 0.9 l / 100 km medie oras-afara si are 70 de cai putere. Masina e cu doua locuri si pana acum s-au fabricat pentru teste 50 de masini in toata lumea. Pentru ca pretul variaza in functie de numarul total de comenzi, masina poate sa coste cel putin 50.000 de euro si cel mult 250.000 de euro. Pana acum sunt in jur de 500 de bucati in productie pentru clienti.
Text: Dan Alexandru Banu / editor www.incont.ro