Expozitia care reuneste cei mai importanti colectionari de masini de epoca. Cat costa acum exemplare vechi de 50 de ani
Cei mai importanti colectionari de masini de epoca si-au dat intalnire, zilele acestea, in Germania. Si-a deschis portile Tehno-Classica, unul dintre cele mai mari evenimente de profil din lume.
Anul acesta, la editia cu numarul 28, 2500 de masini isi vor disputa atentia vizitatorilor. Masinile, una mai ispititoare ca alta, au fost impartite in functie de marca. Vizitatorii s-au inghesuit la sectiunea Ferrari pentru a admira automobilele sport, unele produse in numar limitat.
Un Ferrari Daytona, de exemplu, a iesit pe portile fabricii in 1971. La vremea aceea costa 36 de mii de dolari. Acum, un asemenea model, impecabil in ciuda trecerii timpului, se apropie de un milion de dolari.
Helmut Ebelein, colectionar: "Este momentul in care iti pui intrebarea: de ce nu am cumparat aceasta masina atunci cand a fost lansata. Deciziile noastre sunt influentate de tendintele momentului, iar atunci nu exista apetit pentru aceasta masina."
Un colectionar a adus la targ un Porsche Safari din 1997, dotat cu tot ce este necesar pentru o calatorie in salbaticie.
Sven Schwanenberg, colectionar: "Aici avem doua claxoane cu aer comprimat, sunau foarte puternic, pentru a speria animalele salbatice. Ai aici niste franghie, in caz de nevoie. Interiorul reda luxul vremii."
Isi cauta un nou stapan si un Mercedes elegant, decapotabil, lansat pe piata in urma cu mai bine de cinci decenii. Pretul? Aproape 200 de mii de euro. Colectionarii veterani le-au explicat vizitatorilor ce inseamna sa fii proprietarul unei masini de epoca.
Richard Kaan, expert in automobile istorice: "Trebuie sa ai un spatiu special unde sa tii masina. Trebuie sa cunosti un mecanic priceput care sa o repare si sa ii restaureze caroseria. Apoi, ai nevoie de bani ca sa o intretii. Si, nu in ultimul rand, trebuie sa ai o sotie care iti tolereaza acest gen de pasiune."
Evenimentul se incheie la finalul acestei saptamani