Eolab, noul Renault care consuma 1 litru/100 km si scoate Volkswagen din Cartea Recordurilor
100 de noi tehnologii sunt ascunse in prototipul numarul unu de la Salonul Auto Paris 2014. VW XL1, masina-trabuc, nu mai e singura pe lume. Si nici singura din lume care consuma 1 litru/100 km atunci cand e condusa 100% eficient.
Volkswagen vinde modelul din 2013, iar oferta este in limita stocului disponibil. Sunt 50 de unitati care circula, cu preturi intre 50 si 250.000 de euro.
Masina, care nu cantareste mai mult de 800 de kilograme, este construita din materiaile foarte usore - carbon, plastic si aluminiu. Iar forma antipatica, dar aerodinamica, este implicata direct in consumul incredibil: 0.9 de litri la 100 de kilometri. De aici vine si numele - XL1.
Alegeri 2024
19:13
Bărbat din Timiș prins cu o armă asupra lui în secția de votare. Ce a urmat
19:02
Ce au declarat candidații la prezidențiale la ieșirea de la urne. Mesajele transmise alegătorilor în ziua votului
18:24
Dosar penal pentru un vrâncean care a vrut să voteze deși avea interdicție. Explicația halucinantă dată polițiștilor
18:21
Explicațiile fostului șef CURS. De ce trebuie ignorate exit-poll-urile ”pe surse” din ziua votului. Apar cu un motiv clar
Masinuta germana cu doua locuri are 70 de cai putere, din doua motoare: unul diesel, celalalt electric. Rezervorul are 10 litri, iar autonomia totala reala e de 500 de km - 50 de km din ei putand fi facuti exclusiv cu motorul electric.
Renault vine la Salonul Auto de la Paris (4-18 octombrie) cu ceva similar, dar care arata ca o masina a timpurilor noastre, spre deosebire de XL1.
Eolab consuma tot 1 litru la 100 de kilometri si emite 22g CO2 pe 1 kilometru parcurs. Comparativ cu XL1, experimentul francezilor are si magneziu in compozitie, tot un metal foarte usor. Greutatea este de doua ori mai mica decat a masinii facute de Volkswagen: 400 de kilograme vs. 800. Plafonul este cel mai usor element din constructia masinii: aproape 4 kilograme.
Caroseria are artificii de design si elemente mobile care mentin aerodinamica in timpul deplasarii, in functie de forta de apasare, viteza, vant si alte forte externe.
Eolab este o treapta in proiectul guvernului francez - 2 de litri la 100 de kilometri. Pana in 2020, Renault si alti producatori nationali incearca sa scoata cel putin cate o masina care sa consume numai 2 de litri la 100 de kilometri.
Tehnologia hibrida - motor pe benzina si motor electric - este complementara celor care sunt deja pe alte masini electrice Renault - Fluence Z.E. - aproximativ 20.000 de euro pret cumparare masina, plus in jur de 100 de euro lunar pentru inchirierea bateriei timp de 3 ani.
Mai multe detalii despre Eolab o sa avem in doua saptamani. Pretul nu-l vom afla, pentru ca este un concept.
Autor: Alexandru Banu, editor www.incont.ro