Aston Martin lanseaza in sfarsit o noua Lagonda. Cum arata modelul editie limitata, creat special pentru clientii din Orient
Rolls Royce si Bentley sunt in primul moment dificil dupa multi ani de suprematie. Lagonda e un marca care dateaza din 1906. Aston Martin a cumparat-o dupa Al Doilea Razboi Mondial, in 1947, cand lucrurile au inceput sa-si revina cat de cat in Europa.
Lagonda nu a fost o prioritate pentru marca englezeasca, dar Aston a punctat cu versiuni ale modelului pe traseu, cand a lansat DB4 sau Virage.
Aston-urile Lagonda au fost mereu la fel de puternice si rapide ca modelele de baza, dar aveau in plus mai mult stil. Stil potentat prin modificari la caroserie. Nu mari, dar cat sa transmita ca proprietarul e... deosebit.
La inceputul anilor '90, Aston s-a retras din productia de limuzine adevarate, iar momentul a coincis cu disparitia numelui Lagonda din oferta. Aston Martin a continuat sa produca modele sport, pe care le cunoastem prea bine din filmele cu Bond. James Bond.
In tot acest timp, Bentley si Rolls au evoluat in toata gama. Rolls a scos un coupe-cabrio (Drophead Coupe), la fel si Bentley (GTC).
Cu ocazia ultimului Salon Auto de la Paris, Aston scoate in sfarsit un noua Lagonda. Nu intamplator, pentru ca s-a tot vorbit despre un prototip in ultimii 3-4 ani. Mai interesant decat asta e insa scopul si tinta Aston: un numar limitat de 100 de clienti orientali care vor plati un pic peste 500.000 de euro pentru masina, in functie de optiuni. O astfel de Lagonda a fost vazuta pe strada, in Oman, la test cu un client.
Motorul este probabil cel V12 de 6 litri si 570 de cai putere. Cel mai puternic din tot ce a scos mai bun si mai tare Aston Martin.
Detalii clare despre interior nu avem inca, dar observam ca pielea, lemnul, aluminiul si alte materiale scumpe nu au fost ignorate.
Cele 100 de bucati vor fi in mare parte asamblate manual, la fabrica din Gaydon (Anglia). Acolo s-a mai produs, tot in numar mic, One-77.
Text: Alexandru Banu