„Va fi un deranj suplimentar”. Au început defrișările pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești
Au început defrișările pe cel mai greu tronson de autostradă construit în țara noastră. Este vorba de lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, unde autoritățile vor pune la pământ zeci de mii de arbori.
Lucrările la noua șosea de mare viteză vor duce, din primăvară, la restricții de circulație pe Valea Oltului.
Pentru moment, defrișările au început în zona județului Vâlcea, iar de săptămâna viitoare muncitorii vor marca arborii din apropierea localităților aflate în județul Sibiu. Numai pe această porțiune peste 25.000 de arbori vor fi tăiați astfel încât utilajele să intre pe teren.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: „Aceste defrișări sunt necesare pe de o parte, din studiile geo care se fac în acest moment pentru a fundamenta proiectarea. Pe zona de Sibiu, joi a fost semnat contractul cu ocolul silvic din zonă, în baza căruia se va face marcarea tuturor copacilor, aproximativ 7-8 metri cubi de masă lemnoasă.”
Tronsonul de aproape 32 de kilometri va lega comuna Boița de localitatea Cornetul din Vâlcea și este cea mai grea secțiune de pe Autostrada Sibiu-Pitești.
Constructorul, o firmă din Turcia, are patru ani la dispoziție să străpungă munții, iar planurile prevăd mai multe tuneluri, viaducte, poduri și pasaje.
Lucrările au loc în apropierea Drumului Național 7, pe Valea Oltului, unde autoritățile vor impune restricții de trafic.
Cristian Pistol, director CNAIR: „Va fi un deranj suplimentar, dar îmi doresc să fie cât mai mic. Cel mai probabil din primăvara, vara anului acesta, în primă fază va fi o perioadă de o lună două, vom vedea, astfel încât să nu se suprapună cu valorile cele mai mari de trafic care se înregistrează pe DN7. ”
Cu o medie de peste 17.000 de mașini pe zi, porțiunea unde vor avea loc tăierile de arbori are 10 kilometri, însă restricții vor fi pe cel mult 2 sau 3 kilometri, spun responsabilii.
Lucrările înaintează și pe tronsonul Curtea de Argeș - Tigveni, unde săpăturile la tunelul din stâncă au avansat rapid. Promisiuni mari pentru finalul acestui an sunt și pentru 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș, bucată pe care ar putea fi deschisă circulația.
În paralel, oficialii de la Ministerul Transporturilor au semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de autostradă Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, parte a A8, Autostrada Unirii, care va lega Moldova de Transilvania.