„Știi când pleci, dar nu știi când ajungi”. Trenurile din România, tot mai nesigure. În medie, au o vechime de 40 de ani

×
Codul embed a fost copiat

Trenurile noastre, din ce în ce mai vechi, au devenit mijloace de transport tot mai nesigure.

În ultimii ani au avut loc zeci de incendii și defecțiuni la locomotivele CFR, care au în medie o vechime de aproape 40 de ani.

Din fericire, în nici unul dintre cazuri nu au fost victime. Lucrurile s-ar putea îmbunătăți de anul viitor când pe căile ferate vor începe să circule trenuri electrice noi.

Locomotiva unui tren care circula pe ruta Pitești – București Basarab s-a oprit, miercuri, între stațiile Fusea și Titu. Călătorii s-au dat jos și au ales altă variantă de transport pentru a-și continua călătoria.

O altă locomotivă CFR care tracta 39 de vagoane încărcate cu sulf a luat foc sâmbătă dimineață la Constanța. La începutul lunii octombrie, în județul Vâlcea, locomotiva unui tren în care se aflau 47 de călători s-a aprins. Și atunci, cel mai probabil, flăcările au izbucnit din cauza unui scurtcircuit. Zeci de cazuri asemănătoare au avut loc în ultimii doi ani.

Citește și
tren cfr
O fată de 15 ani a rămas fără un picior după ce s-a aruncat în fața trenului
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Bărbat: „Am stat și în câmp, am stat două ore în câmp, nu ne spunea nimeni nimic, controlorii stăteau la capăt nu veneau să ne zică, au zis că nu știu nimic. Vechi, vechi, vai de steaua lor, întârzieri mari. Știi când pleci, dar nu știi când ajungi".

Tânără: „Întârzierile sunt cele mai mari probleme. Nu am avut experiențe foarte plăcute când am mai mers ultimele dăți".

Femeie: „Întârzierile sunt foarte mari, nu mai prinzi legăturile dintr-o parte în alta. În orice caz sunt foarte vechi”.

Rodrigo Maxim, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: „Ținând cont de faptul că după revoluție și până acum către calea ferată, către sistemul feroviar de călători, nu s-a dat o atenție cum se cuvenea, cum dau toate țările din UE către transportul feroviar”.

Vârsta medie a locomotivelor electrice este de 38 de ani, iar a celor diesel de 44 de ani. În total, la această oră, pe căile ferate din România circulă peste 400 de locomotive care deservesc trenurile CFR Călători.

Sunt recondiționate rar, atunci când bugetul companiei feroviare permite acest lucru.

Ada Meseșan, purt.cuv. al CFR Călători: „Sunt cazuri în care ajung până la 60 de ani. Ele sunt în continuare verificate, reparate, unele dintre ele chiar s-au reparat destul de puternic, altele au avut parte de reparații locale, ele fiind totuși vechi există astfel de situații”.

Începând de anul viitor am putea vedea și în țara noastră trenuri noi. Autoritatea pentru Reformă Feroviară va cumpăra cu bani europeni 37 de trenuri electrice de la compania franceză Alstom, cea care a produs primele TGV-uri.

În paralel, aceeași autoritate va aduce în țară alte 62 de trenuri, fabricate de compania poloneză Pesa. Pentru acestea vor putea licita atât CFR Călători cât și operatorii privați.

Articol recomandat de sport.ro
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Citește și...
Două vagoane ale unui tren de marfă, deraiate pe relaţia Dragoteşti - Turceni. Un al treilea s-a răsturnat
Două vagoane ale unui tren de marfă, deraiate pe relaţia Dragoteşti - Turceni. Un al treilea s-a răsturnat

Două vagoane ale unui tren de marfă încărcat cu cărbune care circula pe relaţia Dragoteşti - Turceni au deraiat şi un al treilea s-a răsturnat, anunţă CFR Infrastructură, precizând că pe linia respectivă circulă doar trenuri de marfă.  

O fată de 15 ani a rămas fără un picior după ce s-a aruncat în fața trenului
O fată de 15 ani a rămas fără un picior după ce s-a aruncat în fața trenului

O adolescentă de 15 ani a rămas fără un picior, marţi, după ce a sărit în faţa trenului în staţia CFR de la Adjud, a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Vrancea.

Accident grav în Gara Ilva Mică. O locomotivă a lovit violent un tren de călători. VIDEO cu impactul
Accident grav în Gara Ilva Mică. O locomotivă a lovit violent un tren de călători. VIDEO cu impactul

O femeie conductor de tren a ajuns marți la spital, după ce o locomotivă a lovit violent un tren de pesageri, în Gara Ilva Mică. CFR Călători a transmis că, la acel moment, în tren nu se afla nicio persoană.

 

CFR Călători cumpără trenuri noi pentru prima dată în ultimii 20 de ani
CFR Călători cumpără trenuri noi pentru prima dată în ultimii 20 de ani

CFR Călători cumpără trenuri noi după 20 de ani. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a finalizat, luni, procedura de evaluare tehnică şi financiară a ofertei înaintate de operatorul feroviar.

Educație în tribune, cu pumni și spray paralizant: Bătaie între părinți la un meci al copiilor de la CFR și U Cluj
Educație în tribune, cu pumni și spray paralizant: Bătaie între părinți la un meci al copiilor de la CFR și U Cluj

Rivalitatea dintre echipe de fotbal CFR Cluj și U Cluj, s-a văzut și la un meci de juniori, sub 16 ani.  

Recomandări
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”

Economia Rusiei nu își poate permite să câștige sau să piardă războiul din Ucraina, spune un specialist în domeniu. Asta pentru că Rusia nu poate să suporte costurile de reconstrucție și securizare a Ucrainei.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.