Zona din România unde trenurile vor circula cu 160 de km/h. Valoarea proiectului depășește nouă miliarde de lei
Un drum cu aproape o oră mai scurt, o viteză crescută de deplasare și confort sporit. Toate îi așteaptă, peste doi ani, pe pasagerii care vor circula între Cluj-Napoca și Oradea, până la graniță.
Modernizarea liniei care leagă cele două orașe așteaptă de peste 30 de ani. România are una dintre cele mai mici rate de electrificare feroviară din Uniunea Europeană, cu un procent de 40 la sută din totalul rețelei de cale ferată.
Tronsonul Cluj-Napoca - Oradea și continuarea până la granița cu Ungaria reprezintă prima linie de cale ferată din țară reabilitată pentru viteza de 160 de kilometri pe oră, pentru cursele de călători. O viteză rar întâlnită la trenurile din România, din cauza infrastructurii feroviare precare.
Alegeri 2024
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
15:04
Traian Băsescu: ”Susțin Forța Dreptei în folosul doamnei Lasconi. Pe Geoană, dacă îl zdruncin puțin, își pierde busola!”
Potrivit CFR Călători, viteza medie de deplasare pe calea ferată era, anul trecut, de 45,6 kilometri.
Acum, linia va fi și electrificată pe întregul traseu, în lungime totală de 166,2 kilometri, primul proiect de acest fel, după 1990, cu fonduri europene.
Se lucrează pe patru loturi între Cluj-Napoca și Aleșd, la frontiera cu Ungaria. Lotul Aghireș-Poieni este în stadiul cel mai avansat.
Aici, muncitorii lucrează la pregătirea terasamentului pe care vor fi amplasate șinele de cale ferată. Lotul se întinde pe aproape 40 de kilometri, iar lucrările au avansat deja la aproape 20 la sută.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Deocamdată doar lotul dintre Aghireș și Poieni ar avea șanse decente să fie gata până în 2026, celelalte sunt în continuare blocate. Lucrările merg încet și deloc pe anumite segmente”.
România are o rețea de cale ferată cu o lungime totală de peste 10.000 de kilometri, din care 4.000 electrificați, sub media europeană.
Doru Cireașă, reprezentantul Club Feroviar: „România a fost prea puțin permeabilă la cerințele Uniunii Europene de electrificare a transporturilor feroviare. Statul român a preferat să investească acești bani în reparația unei linii clasice, decât să adauge această componentă de electrificare."
Alexandru Kricsfalussy, manager contracte firmă constructoare: „Este un ansamblu de lucrări complexe. S-au realizat, în principal, drumurile tehnologice de-a lungul coridorului. Profităm de vremea bună."
Călătorii așteaptă de zeci de ani electrificarea acestei linii. Practic, în loc de 3 ore sau 3 ore și 20 de minute, trenul va face 2 ore și 14 minute de la Cluj până la graniță. Valoarea proiectului depășește 9 miliarde de lei.