Zona din România unde trenurile vor circula cu 160 de km/h. Valoarea proiectului depășește nouă miliarde de lei

×
Codul embed a fost copiat

Un drum cu aproape o oră mai scurt, o viteză crescută de deplasare și confort sporit. Toate îi așteaptă, peste doi ani, pe pasagerii care vor circula între Cluj-Napoca și Oradea, până la graniță.  

Modernizarea liniei care leagă cele două orașe așteaptă de peste 30 de ani. România are una dintre cele mai mici rate de electrificare feroviară din Uniunea Europeană, cu un procent de 40 la sută din totalul rețelei de cale ferată.

Tronsonul Cluj-Napoca - Oradea și continuarea până la granița cu Ungaria reprezintă prima linie de cale ferată din țară reabilitată pentru viteza de 160 de kilometri pe oră, pentru cursele de călători. O viteză rar întâlnită la trenurile din România, din cauza infrastructurii feroviare precare.

Potrivit CFR Călători, viteza medie de deplasare pe calea ferată era, anul trecut, de 45,6 kilometri.

Acum, linia va fi și electrificată pe întregul traseu, în lungime totală de 166,2 kilometri, primul proiect de acest fel, după 1990, cu fonduri europene.

Citește și
motorina
Patru bărbaţi, prinşi în flagrant după ce au sustras două tone de motorină dintr-un marfar aflat într-o stație din Brașov

Se lucrează pe patru loturi între Cluj-Napoca și Aleșd, la frontiera cu Ungaria. Lotul Aghireș-Poieni este în stadiul cel mai avansat.

Aici, muncitorii lucrează la pregătirea terasamentului pe care vor fi amplasate șinele de cale ferată. Lotul se întinde pe aproape 40 de kilometri, iar lucrările au avansat deja la aproape 20 la sută.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Deocamdată doar lotul dintre Aghireș și Poieni ar avea șanse decente să fie gata până în 2026, celelalte sunt în continuare blocate. Lucrările merg încet și deloc pe anumite segmente”.

România are o rețea de cale ferată cu o lungime totală de peste 10.000 de kilometri, din care 4.000 electrificați, sub media europeană.

Doru Cireașă, reprezentantul Club Feroviar: „România a fost prea puțin permeabilă la cerințele Uniunii Europene de electrificare a transporturilor feroviare. Statul român a preferat să investească acești bani în reparația unei linii clasice, decât să adauge această componentă de electrificare."

Alexandru Kricsfalussy, manager contracte firmă constructoare: „Este un ansamblu de lucrări complexe. S-au realizat, în principal, drumurile tehnologice de-a lungul coridorului. Profităm de vremea bună."

Călătorii așteaptă de zeci de ani electrificarea acestei linii. Practic, în loc de 3 ore sau 3 ore și 20 de minute, trenul va face 2 ore și 14 minute de la Cluj până la graniță. Valoarea proiectului depășește 9 miliarde de lei.

Articol recomandat de sport.ro
Louis Munteanu s-a revanșat. Cum a apărut la câteva zile după scandalul cu tricoul lui FCSB
Louis Munteanu s-a revanșat. Cum a apărut la câteva zile după scandalul cu tricoul lui FCSB
Citește și...
CFR Marfă își va declara falimentul. Activitatea va fi oprită imediat după operaționalizarea Carpatica Feroviar
CFR Marfă își va declara falimentul. Activitatea va fi oprită imediat după operaționalizarea Carpatica Feroviar

CFR Marfă va trebui să-şi declare lichidarea şi să oprească activitatea imediat după operaţionalizarea şi capitalizarea companiei Carpatica Feroviar.  

Patru bărbaţi, prinşi în flagrant după ce au sustras două tone de motorină dintr-un marfar aflat într-o stație din Brașov
Patru bărbaţi, prinşi în flagrant după ce au sustras două tone de motorină dintr-un marfar aflat într-o stație din Brașov

Patru bărbaţi au fost prinşi în flagrant de poliţişti în timp ce sustrăgeau cu bidoanele motorină din vagoanele unui tren de marfă, în staţia CFR Şercaia, a anunţat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Braşov.

Care sunt trenurile CFR Călători unde se va instala internet WiFi. Vor fi câte două routere în fiecare vagon
Care sunt trenurile CFR Călători unde se va instala internet WiFi. Vor fi câte două routere în fiecare vagon

Trenurile IC ale CFR Călători vor fi dotate cu internet, pe baza unui contract de 4 ani încheiat de compania națională cu un operator de telefonie. Pentru început, internetul WiFi va di disponibil pe minim 70 de vagoane.

CFR Călători trece la ora de iarnă. Mersul trenurilor nu va fi afectat
CFR Călători trece la ora de iarnă. Mersul trenurilor nu va fi afectat

Compania CFR Călători a anunțat că începând de duminică, 27 octombrie 2024, va trece la ora de iarnă, astfel că ora 4:00 va fi ora 3:00. Mersul trenurilor nu va fi afectat.

 

Noul mers al trenurilor transformă întârzierile în program oficial. Pe unele rute călătoriile vor dura și cu o oră în plus
Noul mers al trenurilor transformă întârzierile în program oficial. Pe unele rute călătoriile vor dura și cu o oră în plus

Călătoriile cu trenul din România vor mai lungi, după cum arată o variantă de lucru a Mersului Trenurilor 2024-2025. Mai exact, oficialii CFR au decis să mărească intervalele de timp pe care trenurile Interregio le fac între stații.

Recomandări
Atmosferă tensionată la ședința Curții Constituționale. Judecătorii au amânat decizia privind legea pensiilor magistraților
Atmosferă tensionată la ședința Curții Constituționale. Judecătorii au amânat decizia privind legea pensiilor magistraților

Curtea Constituţională a României a amânat, duminică, 28 decembrie, pronunțarea asupra sesizării Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie privind legea referitoare la pensiile magistraţilor. 

Viscol puternic în România. ANM a emis cod roșu, portocaliu și galben de vânt și ninsori în majoritatea regiunilor. HARTĂ
Viscol puternic în România. ANM a emis cod roșu, portocaliu și galben de vânt și ninsori în majoritatea regiunilor. HARTĂ

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, pentru perioada 28–29 decembrie, mai multe avertizări meteorologice de ninsori viscolite și vânt puternic, valabile în mai multe regiuni ale țării.

Incendiu puternic la un depozit de pe bulevardul Iuliu Maniu din București. A fost trimis mesaj RO-Alert | VIDEO
Incendiu puternic la un depozit de pe bulevardul Iuliu Maniu din București. A fost trimis mesaj RO-Alert | VIDEO

A fost mobilizare de forțe, duminică, în Capitală, după ce un depozit situat în cartierul Militari a fost cuprins de flăcări.