Simularea grafica a accidentului din Pasajul Lujerului. Viteza si comunicarea, principalele probleme
Incep sa se lamureasca lucrurile in cazul ciocnirii celor trei tramvaie, accident petrecut joi dimineata, in pasajul Lujerului din Bucuresti.
In declaratia data la politie, vatmanul celui de-al treilea tramvai a recunoscut ca ar fi putut evita accidentul, daca nu intra cu viteza mare in pasaj.
Iar ancheta interna a RATB incearca sa stabileasca si de ce a functionat defectuos comunicarea intre cele doua tramvaie oprite pe sina si cel care le-a izbit.
In total, 92 de oameni au fost raniti in cel mai grav accident de acest gen din istoria Bucurestiului si multi dintre ei se gandesc deja sa ceara regiei de transport despagubiri.
La vestea accidentului din Pasajul Lujerului s-a pus in miscare o intreaga retea de ajutor de urgenta. Doua spitale mobile au pornit imediat intr-acolo, plus 15 ambulante, pregatite sa duca ranitii in stare mai grava la spital.
In pasaj, medicii au gasit o scena de cosmar, cu zeci de oameni in stare de soc, unii plini de sange. Erau printre ei copii care mergeau la scoala, adulti in drum spre serviciu, dar si varstnici.
Unii si-au sunat rudele sa vina sa-i salveze din infern.
Cosmarul a inceput dupa ce un tramvai s-a defectat in pasajul Lujerului. Vatmanul care venea din urma a oprit la timp. Insa un al treilea s-a infipt in tramvaiul din fata sa si l-a impins in primul ramas pe sine.
Cel care a provocat coliziunea in lant nu a vrut sa explice cum s-au petrecut lucrurile. La politie, insa, a recunoscut ca avea viteza, fapt sustinut si de unii calatori.
60 de oameni au ajuns la trei spitale din capitala. Cei mai multi au primit ingrijiri medicale si au fost lasati sa plece. 9 insa au suferit interventii chirurgicale, si vor mai ramane internati.
Pe langa stabilirea vinovatului, anchetatorii incearca sa afle si daca accidentul - putea fi prevenit.
Deocamdata, vatmanul care a provocat accidentul este cercetat pentru vatamare corporala din culpa.