Uzina de automobile Ford, de la Craiova, își schimbă proprietarul. De cine a fost preluată
Uzina de automobile Ford de la Craiova își schimbă proprietarul. Oficialii companiei au anunțat că fabrica din România a fost preluată, în parteneriat cu americanii, de cea mai bogată familie din Turcia, care deține jumătate, din Ford Otosan.
Tranzacția s-a ridicat la aproape 600 de milioane de euro. Pe de altă parte, din 2024, din fabrica de la Craiova, vor ieși trei modele noi, de mașini electrice.
Ford Otosan este deținută în părți egale de multinaționala americană Ford Motor Company și turcii de la Koc Holdings, în spatele cărora se află cea mai bogată familie din Turcia. Ambele companii dețin 41 la sută, restul de 18% fiind acțiuni plasate pe bursa de la Istanbul.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
„Acest transfer al fabricii de la Craiova nu înseamnă un exit, nu înseamnă că americanii pleacă, acest transfer este menit să deschidă un capitol de succes în istoria Ford Otosan și Ford Craiova. Ford participă la supervizarea activității acestui joint venture de la Craiova”, a declarat directorul de comunicare Ford România.
Compania Ford Otosan deține trei uzine în Turcia, cu o producție totală de 455.000 de vehicule. Uzina din România devine cel de-al patrulea grup de producție, cu o cifră deloc neglijabilă, 250.000 de unități.
De altfel, la fabrica Ford din țara noastră, planurile sunt mari. Compania a anunțat că din 2024 trei variante de automobile, complet electrice, se vor produce la Craiova.
Unul dintre ele este modelul Puma - cel mai bine vândut automobil din Europa, în 2021, pentru care se va face versiunea sută la sută electrică. De anul viitor se vor face aici un vehicul utilitar ușor și un vehicul multifuncțional compact - care din 2024 vor avea, la fel, versiune complet electrică.
„Reprezintă o veste bună pentru România, dat fiind faptul că orice model nou introdus aduce, în completare, furnizori de componente pentru modelul respectiv. Și o creștere a cifrei de afaceri, ceea ce nu poate decât să bucure sectorul auto din România”, a transmis Asociația Constructorilor de Automobile din România.
La fabrica din Craiova, angajații au fost anunțați deja de schimbări. Oamenii spun că li s-a comunicat că vor avea același salarii pentru o perioadă de doi ani, după ce acestea au fost majorate în urmă cu scurt timp.
„Atâta timp cât intreprinderea merge, totul e bine. Vom trece la electric, nu se umblă la salarii”, a spus un angajat Ford.
„Au preluat cu totul, adică salarii, nu se va modifica nimic timp de 2 ani”, a spus un alt angajat.
Fabrica Ford de la Craiova a fost înființată în urmă cu 14 ani și are peste 6.000 de angajați.