Planul unor profesori voluntari de a le preda, creativ, geografie și istorie, elevilor
Muzica poate fi învăţată şi într-un mod distractiv. Câţiva profesori voluntari din Maramureş, care predau cu ajutorul sunetelor şi al benzilor desenate, pun în practică un proiect, deocamdată în două scoli din judeţ.
Dascălii vor să le demonstreze elevilor că materii ca geografia sau istoria pot fi de asemenea predate într-un mod creativ, iar informaţiile sunt astfel însuşite mult mai uşor.
Petru Pap, un dascăl voluntar, a ascultat în ultimii ani vocile Maramureşului şi le-a dat noi sensuri prin spectacolul audio-vizual "The Deep Sound of Maramureş". Prin acest concept şi-a dorit să introducă un nou concept de cultură experimentală, bazat pe creativitate, pe care a vrut s-o transmită şi noii generaţii.
"Încercăm să facem primul proiect pilot din România de introducere a culturii experimentale în şcoală. Câştigul este pe toate domeniile, copilul devine un participant activ, va deveni conştient de creativitatea sa”, a explicat Petru Pop.
Elevii de la școala "Mihail Sadoveanu" din Baia Mare, una din cele două unităţi şcolare unde se va pune în practică noul concept de învăţare, s-au arătat fascinaţi de metodă de predare.
"Mie la ora asta de muzică mi-a placut pentru că am încercat un instrument nou şi a fost mai neobişnuit ca la orele de muzică pe care le avem noi", a povestit Maria Tamaș, elevă la școala "Mihail Sadoveanu" din Baia Mare.
”Are ca scop punerea în valoare a creativităţii elevilor printr-un alt mod de abordare a actului educative în contextual activităţilor extraşcolare. Astfel se va pune accent pe dimensiunea creative a elevilor prin utilizarea de instrumente experimentale”, a transmis Adriana Meșter, purtător de cuvânt ISJ Maramureș.
Proiectul de predare "Cultură experimentală aplicată" va fi aplicat din ianuarie în două școli din Maramureş, iar în funcţie de rezultate ar putea fi extins.