Un miliard de euro pentru noul terminal de pe aeroportul Otopeni. Când ar putea fi gata lucrările promise de Guvern

×
Codul embed a fost copiat

Guvernul va cheltui un miliard de euro pentru noul terminal de pe aeroportul din Otopeni.

Principala poartă aeriană a țării are nevoie urgentă de dezvoltare, pentru că a ajuns la capacitate maximă, iar orele de vârf sunt un chin pentru pasageri și angajați.

Terminalul va avea o intrare nouă, o parcare uriașă și, dacă fluxul de pasageri o va cere, un tren care să-l lege de terminalul actual. Toate acestea sunt însă doar pe hârtie şi ar putea dura cel puţin zece ani ca să fie realizate.

Aeroportul Henri Coandă din Otopeni este aglomerat toată ziua. În orele de vârf, cozile sunt uriaşe.

Anul acesta va ajunge la 14 milioane de călători, iar în câţiva ani, la 20 de milioane.

Citește și
Aeroportul din Frankfurt
Aeroportul din Frankfurt, evacuat în urma unei alerte de securitate
Ce a pățit jurnalista care a filmat ultimele imagini cu Aleksei Navalnîi în viață

Despre un nou terminal se discută încă din 1999. Însă până acum au fost aprobaţi doar indicatorii tehnici. În ultima şedinţă de guvern s-a bătut în cuie suprafaţa, costul şi locul amplasării.

Noul terminal modular va fi construit în mijlocul celor două piste. La 3 kilometri de actualul terminal și va deveni chiar mai important. Va avea 100 de mii de metri pătrați și 25 de porți de îmbarcare. Pentru toate acestea, statul român va plăti aproape un miliard de euro.

Aeroportul rămâne la două piste şi datorită noului terminal ar putea opera 40 de milioane de pasageri. Are nevoie de un nou turn de control, o nouă cale de rulare şi parcări pentru avioane. În plus, va avea o nouă cale acces, dinspre partea de est.

Accesul se va face pe o şosea de viteză care va lega autostrada București - Ploiești de noul terminal modular, numit și terminalul de est. Șoferii care vor veni pe aici vor avea și o parcare de peste 9000 de locuri. De 4 ori mai mare decât actuala parcare a aeroportului.

De pe aeroport vor putea zbura mai multe curse internaționale, pe distanţe lungi. Asta înseamnă că va deveni Hub internaţional, cu pasageri care au nevoie de conexiuni rapide către alte curse.

"În măsura în care traficul de conexiune va fi suficient şi se va dovedi eficientă această soluţie ne putem gândi şi la un shuttle de tip tren fără conductor, deşi în primă fază se va merge cu un autobuz clasic", a transmis Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Aeroporturi Bucureşti.

Până atunci, trebuie făcute exproprieri, organizată o licitaţie şi începute lucrările. Adică faza birocratică în care se încurcă oficialii din ministerul Transporturilor. Într-o estimare optimistă, terminalul ar putea fi gata până în 2028.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Citește și...
Guvern: Un nou terminal de pasageri urmează să fie construit la Aeroportul Henri Coandă
Guvern: Un nou terminal de pasageri urmează să fie construit la Aeroportul Henri Coandă

Guvernul a aprobat, miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii la Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti, care prevede construirea unui nou terminal de pasageri.

Aeroportul din Frankfurt, evacuat în urma unei alerte de securitate
Aeroportul din Frankfurt, evacuat în urma unei alerte de securitate

Poliția federală germană a decis evacuarea unui terminal din aeroportul din Frankfurt în urma unei alerte de securitate.

Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg
Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg

Aeroporturile din România au devenit neîncăpătoare. E vară şi sute de mii de oameni pleacă în vacanţe. Anul acesta numai pe Aeroportul Otopeni, principală poartă aeriană a ţării, vor trece 14 milioane de călători.

Recomandări
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”

Este alertă în Brăila, după ce o dronă militară s-ar fi prăbușit, joi seară, pe un câmp, la câțiva kilometri de oraș.

Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este înscripționat pe ele | FOTO
Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este înscripționat pe ele | FOTO

Au apărut primele imagini cu rămășițele dronei militare care s-a prăbușit în Brăila, în Insula Mare.  

20 de ani de la aderarea României la NATO, „cea mai puternică alianţă politico-militară din lume”
20 de ani de la aderarea României la NATO, „cea mai puternică alianţă politico-militară din lume”

S-au împlinit 20 de ani de la aderarea României la NATO, iar responsabilii Apărării și politicienii s-au întrecut în mesaje care evidențiază garanțiile de securitate pe care ni le oferă Alianța în contextul războiului pornit de Rusia în Ucraina.