Un miliard de euro pentru noul terminal de pe aeroportul Otopeni. Când ar putea fi gata lucrările promise de Guvern
Guvernul va cheltui un miliard de euro pentru noul terminal de pe aeroportul din Otopeni.
Principala poartă aeriană a țării are nevoie urgentă de dezvoltare, pentru că a ajuns la capacitate maximă, iar orele de vârf sunt un chin pentru pasageri și angajați.
Terminalul va avea o intrare nouă, o parcare uriașă și, dacă fluxul de pasageri o va cere, un tren care să-l lege de terminalul actual. Toate acestea sunt însă doar pe hârtie şi ar putea dura cel puţin zece ani ca să fie realizate.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Aeroportul Henri Coandă din Otopeni este aglomerat toată ziua. În orele de vârf, cozile sunt uriaşe.
Anul acesta va ajunge la 14 milioane de călători, iar în câţiva ani, la 20 de milioane.
Despre un nou terminal se discută încă din 1999. Însă până acum au fost aprobaţi doar indicatorii tehnici. În ultima şedinţă de guvern s-a bătut în cuie suprafaţa, costul şi locul amplasării.
Noul terminal modular va fi construit în mijlocul celor două piste. La 3 kilometri de actualul terminal și va deveni chiar mai important. Va avea 100 de mii de metri pătrați și 25 de porți de îmbarcare. Pentru toate acestea, statul român va plăti aproape un miliard de euro.
Aeroportul rămâne la două piste şi datorită noului terminal ar putea opera 40 de milioane de pasageri. Are nevoie de un nou turn de control, o nouă cale de rulare şi parcări pentru avioane. În plus, va avea o nouă cale acces, dinspre partea de est.
Accesul se va face pe o şosea de viteză care va lega autostrada București - Ploiești de noul terminal modular, numit și terminalul de est. Șoferii care vor veni pe aici vor avea și o parcare de peste 9000 de locuri. De 4 ori mai mare decât actuala parcare a aeroportului.
De pe aeroport vor putea zbura mai multe curse internaționale, pe distanţe lungi. Asta înseamnă că va deveni Hub internaţional, cu pasageri care au nevoie de conexiuni rapide către alte curse.
"În măsura în care traficul de conexiune va fi suficient şi se va dovedi eficientă această soluţie ne putem gândi şi la un shuttle de tip tren fără conductor, deşi în primă fază se va merge cu un autobuz clasic", a transmis Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Aeroporturi Bucureşti.
Până atunci, trebuie făcute exproprieri, organizată o licitaţie şi începute lucrările. Adică faza birocratică în care se încurcă oficialii din ministerul Transporturilor. Într-o estimare optimistă, terminalul ar putea fi gata până în 2028.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!