Un mecanic de locomotivă la GFR câștigă și 2.000 de euro net lunar: “Dar tinerii preferă IT-ul“
Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet, cel mai mare transportator privat de mărfuri de pe calea ferată, a atras atenția asupra faptului că este lipsă de forță de muncă în domeniul feroviar, în ciuda salariilor atractive.
„Nu avem forţă de muncă în do¬meniul feroviar. Meseriile din trans¬portul feroviar nu sunt deloc atractive, deşi la noi un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani câştigă 2.000 de euro net lunar, dar tinerii preferă IT-ul“, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet în cadrul conferinţei ZF/Liberty.
Vicepreşedintele Grampet a vorbit și despre nevoia de modernizare a principalelor coridoare, pentru ca a atrage cât mai mulți pasageri, dar în acelați timp să devină atrgător și în privința transportului de mărfuri.
”A treia direcţie este implementarea de soluţii moderne, combustibili alternativi, hidrogenul este combustibilul viitorului. În prezent, sub 40% din reţeaua feroviară este electrificată în România. De aceea, utilizarea hidrogenului este viitorul, iar proiectele care prevăd utilizarea hidrogenului trebuie să fie prioritizate. În clipa în care vom avea viteză, confort pe calea ferată, destui oameni vor prefera să utilizeze transportul feroviar“, a mai spus el, conform ClubFeroviar.