Un britanic dă vina pe Revolut după ce a pierdut 168.000 de lire. Reacția companiei după breșa de securitate
Un britanic care a rămas fără 165.000 de lire sterline din contul de Revolut dă acum vina pe măsurile de securitate ale companiei care nu a reușit să oprească furtul.
El spune că infractorii au reușit să ocolească procesul de verificare a identității pentru a obține acces la contul său. Până în prezent, Revolut a refuzat să ramburseze acești bani, notează BBC. Revolut, care nu are încă statutul de bancă cu drepturi depline în Marea Britanie, afirmă că frauda foarte în serios și că dispune de „controale solide” pentru a-și îndeplini obligațiile legale și de reglementare. Jack, așa cum vrea bărbatul să fie cunoscut, a apelat la serviciile oferite de Revolut, convins de eficiența măsurilor de siguranță pe care compania spune că le oferă clienților săi. În februarie, Jack se afla într-un spațiu de coworking când a primit un apel telefonic de la un escroc care pretindea că este de la Revolut. I s-a spus că a fost sunat deoarece contul său ar fi putut fi compromis din cauza faptului că se afla pe un Wi-Fi public. Jack a fost păcălit să dea suficiente informații pentru a le permite escrocilor să introducă contul său Revolut pe dispozitivul lor. Acest lucru însemna că puteau vedea toate tranzacțiile sale anterioare, inclusiv o achiziție de la un magazin online din acea dimineață. În timp ce Jack vorbea încă la telefon cu escrocii, a primit un mesaj text de la Revolut, care îi cerea să confirme exact aceeași sumă pe care o cheltuise - 21,98 lire sterline - tastând un cod de securitate din șase cifre. El a răspuns: „Da, eu am fost” și a citit codul escrocilor. Jack nu și-a dat seama că aceștia își creaseră propriul cont, cu același nume ca al magazinului online și că, prin partajarea codului pe care i-l trimisese Revolut, el autoriza o nouă plată către contul lor fals. Au urmat două mesaje similare pentru a autoriza plăți de sume mici către alte două conturi false, denumite „Revolut fees” și „Revolut fees care”. Jack a aprobat, de asemenea, aceste plăți, ceea ce înseamnă că a fost păcălit să creeze trei noi beneficiari. În acest fel escrocii au avut acces complet la banii lui. De îndată ce Jack și-a dat seama că a fost înșelat, a contactat Revolut - dar nu exista o linie de asistență dedicată, ci doar o funcție de chat în aplicație. A fost nevoie de 23 de minute pentru a ajunge la departamentul potrivit care putea îngheța contul, timp în care alte 67.000 de lire sterline au fost luate. Jack a rămas în total fără 165.000 de lire sterline. El crede că sistemele Revolut l-au dezamăgit în mai multe moduri. El crede că infractorii au reușit să ocolească software-ul de recunoaștere facială pentru a obține acces la contul său de pe dispozitivul lor. În cazul în care un cont este creat pe un dispozitiv nou, Revolut solicită un selfie, pe care Jack spune că nu l-a furnizat. Jack consideră, de asemenea, că faptul că 137 de plăți individuale au fost efectuate către trei beneficiari noi în decurs de o oră ar fi trebuit să fie un semnal de alarmă pentru Revolut. Mai ales că cele mai multe bănci și instituții financiare monitorizează conturile clienților pentru activități neobișnuite. „Dacă cineva procesează brusc un număr mare de tranzacții și o tonă de plăți către un cont nou, este un semnal de alarmă - și băncile ar trebui, de obicei, să înceapă să investigheze acest comportament”, spune Nina Kerkez, specialist în fraude la compania de analiză a datelor LexisNexis Risk Solutions. „Ar trebui să își sune clientul, să îi trimită un mesaj text, să se implice într-un fel sau altul pentru a se asigura că acele tranzacții sunt legitime”, mai adaugă acesta.Metoda folosită de escroci pentru a fura banii
Bărbatul dă vina pe Revolut pentru că a rămas fără bani