Uber și Revolut au fost atacate cibernetic. Reacția companiilor
Companiile „Uber” și „Revolut”, cu milioane de utilizatori în toată lumea, au fost ținta unor atacuri cibernetice.
Deocamdată, nu au fost trimise precizări cu privire la conturile compromise, dar în total peste 3 milioane de români folosesc serviciile acestor giganți pe piaţa ride sharing, respectiv a transferurilor bancare. Reprezentanții „Uber” și „Revolut” dau asigurări că nici un utilizator nu a fost afectat şi că au luat măsuri suplimentare de securitate.
Aplicația bancară Revolut înglobează peste 20 de milioane de utilizatori la nivel global, iar în România, 2 milioane de oameni o folosesc să trimită bani în ţară. De exemplu, anul trecut valoarea totală a tranzacţiilor a depăşit 300 de milioane de euro.
Pe 11 septembrie, hackerii au reuşit să obţină datele de logare ale unui angajat şi să se infiltreze în aplicaţie. Totul a ieşit la iveală după ce autorităţile din Lituania, ţara unde „Revolut” deţine o licenţă bancară, au raportat incidentul de securitate. Compania a transmis că atacul a vizat doar 0.16% din conturi şi că a notificat deja clienţii ale căror date au fost compromise. Totodată, „Revolut” dă asigurări că hackerii nu au apucat să fure vreun ban.
Nu ar fi fost accesate datele bancare
Un alt atac a fost îndreptat împotriva companiei Uber. Aplicaţia de ride sharing e folosită de peste un milion de români. Un hacker ar fi reuşit să obţină accesul complet folosind o aplicaţie prin intermediul căreia comunică angajaţii. Astfel, le-ar fi trimis şi mesaje cu dovezi că a compromis bazele de date.
Specialiştii în securitate ai companiei au fost nevoiţi să decupleze de la internet mai multe sisteme ca să oprească atacul. Compania a transmis că datele clienţilor, mai ales informaţiile bancare, nu ar fi fost accesate.
Reprezentanți Uber: „Atacatorul a accesat mai multe sisteme interne, așa că investigația noastră se concentrează pentru a determina dacă sunt materiale cu impact. În primul rând, nu am găsit urme că ar fi fost accesate sisteme de producție din aplicația noastră, profilele utilizatorilor, baza de date cu informații sensibile, cum ar fi datele cardurilor și conturilor bancare, sau istoricul călătoriilor."
Specialiştii în securitate cibernetică spun că astfel de atacuri pot avea consecinţe grave.
Reporter: Dumneavoastră ce aţi face dacă aţi primi mesaj că v-au fost compromise datele?
Andrei Bozeanu - cercetător IT al DNSC: „Aș şterge contul, aş schimba cardul bancar, şi aş face un profil nou pe aplicaţie”.
O altă metodă ca să nu vă pierdeţi banii este să aveţi un card pentru plăți online, separat de cel pe care încasaţi salariul sau unde aveţi economiile.