Cum încearcă românii să-și protejeze finanțele de prețurile în creștere. Tot mai mulți apelează la o tehnologie populară
Pandemia de COVID-19 și contextul socio-economic actual, marcat de creșterea prețurilor și a inflației, i-au făcut pe români să fie mai responsabili financiar.
Consumatorii caută diverse modalități de a-și reduce cheltuielile invizibile, de a găsi oferte avantajoase atât pentru cumpărăturile zilnice, cât și pentru achiziții mai scumpe (bunuri de folosință îndelungată sau călătorii) sau pentru a gestiona mai bine într-un singur loc tot ceea ce ține de cheltuielile recurente sau ocazionale.
Un nou studiu a dezvăluit că șase din 10 mileniali români folosesc aplicații financiare pentru a-și gestiona mai bine banii.
Analiza aplicației financiare Revolut, realizată de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research, a dezvăluit că tehnologia este populară și în rândul altor generații de români în vederea gestionării finanțelor.
Studiul s-a desfășurat în perioada 24-28 iunie 2022 pe un eșantion de 1.256 de utilizatori de internet cu vârsta de peste 18 ani.
Rezultatele au arătat că pandemia de Covid-19 și contextul socio-economic dominat de prețuri tot mai mari i-au determinat pe români să fie mai responsabili financiar.
Unul din trei români vor să obțină carduri de credit și conturi de economii prin intermediul produselor financiare digitale
Astfel, produsele financiare digitale sunt din ce în ce mai atractive în rândul românilor, unul din trei respondenți spunând că sunt interesați să obțină carduri de credit și conturi de economii în acest mod, în anul următor.
Studiul a mai arătat că 35% din populație consideră că aplicațiile de gestionare a banilor sunt folositoare pentru îmbunătățirea finanțelor personale, iar în jur de 58% dintre români consideră că soluțiile fintech sunt mai ieftine și mai rapide decât cele tradiționale.
Fintech-ul, un domeniu tot mai popular în rândul românilor
Sondajul solicitat de Revolut a mai arătat că fintech-ul este folosit de 47% dintre români, în ciuda faptului că este un sector financiar relativ nou.
Notorietatea și adopția soluțiilor fintec sunt mai mari în rândul bărbaților, cu vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani, dar și printre cei cu studii superioare.
Totodată, generația milenialilor (cu vârsta sub 35 de ani) apelează la portofelele digitale ale aplicațiilor financiare în proporție de 56%.
În ceea ce privește stilurile de viață în contextul actual, studiul a arătat că o treime din populație intenționează să își mențină modul de trai, cu 27% dintre români dispuși să apeleze la un card de credit prin intermediul unei platforme digitale și 20% la un credit de nevoi personale.
Cel mai ridicat nivel de interes față de creditele pentru nevoi personale se remarcă în rândul utilizatorilor de aplicații financiare din categoria de vârstă 45-55 de ani (22,8%).
Utilizarea frecventă a aplicațiilor de gestionare a banilor face parte din noua „normalitate” post-pandemie
Respondenții au mai indicat, în proporție de 62%, folosirea aplicațiilor de internet și mobile banking de mai multe ori pe săptămână, iar 35% dintre cei chestionați consideră că acestea sunt foarte utile pentru îmbunătățirea situației lor financiare.
Când vine vorba despre modul în care românii se raportează la soluțiile digitale și la aplicațiile financiare pentru a-și rezolva problemele uzuale legate de gestionarea banilor, studiul a scos în evidență că frecvența de utilizare este mai mare pentru cei mai tineri de 45 de ani (66%), iar cei peste 45 de ani consideră într-o măsură mai mare că fintech-ul este foarte util pentru a-și păstra echilibrul financiar (39%).
Sursa: Reveal Marketing Research
Etichete: bani, Revolut Banca, internet banking, fintech, mobile banking,
Dată publicare:
09-08-2022 09:46