Turcii construiesc autostrada de Centură a Capitalei. Promit calitate înaltă și la termen
Primul lot din autostrada de Centură a Capitalei a fost contractat sâmbătă, oficial, de către o companie turcească.
Este vorba despre o porţiune de 16 kilometri, a cărei construcţie este programată să înceapă peste un an. Cum hârtia suportă orice, şeful Companiei de Autostrăzi a făcut un calcul în mijlocul conferinţei de presă de la minister şi a anunţat că în 4 ani ar trebui să avem o nouă Centură. Deocamdată, nici modernizarea actualei nu este terminată.
După semnarea contractului pentru Lotul 2 al Autostrăzii A 0, dintre Jilava şi DN 6, ministrul Transporturilor, aflat la al doilea mandat în doi ani, a vrut să le transmită un avertisment celor de la compania câştigătoare. Dar cum nu era parte în contract, i-a avertizat în numele Companiei de Autostrăzi.
Răzvan Cuc: "Să nu deprindeţi metehnele vechi ale unor firme care nici nu ajung să semneze un contract şi deja creează premisele unor claim-uri, pentru că aici toleranța Companiei, domnul Neaga m-a informat, va fi zero."
Compania turcă este la prima lucrare de asemenea anvergură din România.
Ayhan Yavrucu, CEO al companiei câştigătoare: "Experienţa noastră internaţională în sectorul construcţiilor ne va permite să terminăm acest proiect prestigios la termen şi la o calitate foarte înaltă."
Noua autostradă A 0 este diferită de centura actuală, fiind un al doilea inel în jurul Bucureştiului. Planurile pentru ea datează de peste 12 ani. Lotul 2 semnat sâmbătă este în sud, are 16 kilometri şi de-a lungul său vor fi 13 pasaje şi două poduri, potrivit documentaţiei. Această bucată finanţată din fonduri europene costă 9,7 milioane de euro pe kilometru şi ar trebui să fie gata în 3 ani şi jumătate.
Cu pixul pe hârtie, directorul Companiei de Drumuri a făcut o adunare chiar sub ochii ministrului, aparent uimit de ce se întâmplă.
Narcis Neaga: ”Aproximativ 50 de luni. Fără lotul cu acord de mediu. Punând şi neluând în calcul contestaţii pentru lotul din partea de nord."
Până când vom avea autostradă, maşinile vor circula tot pe Centura veche, supranumită coşmarul şoferilor. Blocajele de la ordinea zilei, lucrările neterminate şi gropile arată clar ce au făcut politicienii şi directorii care s-au ocupat de drumuri în ultimele două decenii.