Trenurile cu locomotive colorate, modul prin care CFR vrea sa atraga calatori. Cat face un astfel de tren pana la mare
Prin Romania circula de miercuri locomotive colorate, cu motive populare. Prima a plecat din Bucuresti spre Constanta.
Face doua ore pana la mare, iar conducerea CFR sustine ca trenuri de acest tip vor circula in curand, cu viteza sporita, si spre Brasov sau Craiova, cand vor fi reparate liniile.
Prima locomotiva vopsita a iesit in evidenta pe peroanele cenusii ale Garii de Nord. Pictura isi doreste sa ascunda cei 30 de ani de vechime ai locomotivei.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Iata cum aratau trenurile in 1960, cand erau principalul mijloc de transport. Dupa revolutie, multe ajunsesera intr-o stare jalnica, iar oamenilor le era teama sa mai urce in ele.
Ca sa scoata din memoria publica aceste imagini, CFR Calatori sustine ca a si reparat trenurile, nu doar le-a vopsit locomotivele.
Carmen Nistor, artist: "S-a nascut aceasta hora cu dansatori, in care fiecare pereche reprezinta stilizarea unui costum dintr-o zona istorica a Romaniei. La vopsirea acestei locomotive au lucrat timp de o saptamana sase oameni, s-au consumat 4 litri de vopsea si 4 litri de lac. Intr-un final investitia totala este de o mie de lei."
Dar, mai mult decat culoare, pasagerii vor siguranta, confort si... viteza.
Calator: "Nu am calatorit de mult timp cu trenul, sunt ani, 10 ani. Avem asteptari."
Calator: "Frumos colorata. Sper sa functioneze bine. Este prima data in ultimii 10 ani cand iau trenul."
Mecanicul da asigurari ca locomotiva pictata este sigura.
Petre Toma, mecanic de locomotiva: "Exclus asemenea probleme, hore nu exista hore la noi."
Insa, din cauza infrastructurii proaste, viteza medie in Romania este putin peste 40 de kilometri pe ora. Doar spre Constanta trenurile circula cu 160 de km pe ora.
Iosif Szentes, directorul CFR Calatori: "In viitorul apropiat, sa extindem aceasta oferta si pentru calatorii care doresc direct de la Brasov, respectiv de la Craiova la Constanta. 160 km la ora."
Este vorba doar de trenuri cu viteza sporita. Cele cu viteze de peste 200-300 de kilometri la ora sunt deocamdata un vis frumos si indepartat pentru noi.