Pe o linie de cale ferata din Romania s-a reintrodus trenul cu aburi. "Ideea este exceptionala"
Dupa mai bine de 30 de ani, in gara din Zlatna s-a auzit din nou suieratul trenului cu aburi. Locomotiva nemteasca, veche de peste o suta de ani, a fost reconditionata si pusa pe sine.
Bijuteria va reface traseul de acum cateva zeci de ani, pe o distanta de aproximativ 40 de kilometri, pana in Alba Iulia. La poalele Apusenilor, in gara din Zlatna, zeci de curiosi s-au adunat sa admire bijuteria pe roti si sa ii afle povestea. Locomotiva nemteasca, veche de o suta de ani, a fost reconditionata si acum arata ca scoasa din cutie. Functioneaza pe carbuni, iar interiorul vagonului e facut in intregime din lemn.
Vasile Boanca, lacatus mecanic: „ Arata jalnic, era ruginita, arata a rugina complet. Ma tot intreba lumea: Cum va arata? Va arata ca o bomboana, toata lumea o va placea, a durat reparatia un an si patru luni.” El soune ca in tara nu mai exista nicio astfel de masinarie.
Locomotiva este compusa dintr-un cazan in care se produce aburul. Sunt necesari 2 metri cubi de lemne si 1200 de kg de carbune. Batranul tren merge cu doar 35km pe ora, cat sa simti placut o adiere de vant, astfel incat intre Zlatna si Alba Iulia face ceva mai mult de o ora.
Turistii abia asteptau sa faca o plimbare cu trenul cu aburi. "Imi aduce aminte cum era candva. Mergea cu 15km/h, aveai timp, aveai o alta viata, aveai o alta perceptie a vietii”, spune o doamna. "Mi-am adus aminte de copilarie atunci cand mergeam cu acest gen de vagon si cu asemenea locomotive care pufaie si scoteau un fum foarte negru. Ideea este exceptionala si va avea mare succes acest trenulet."